Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet jeg spør litt ala "hvor langt er et tau" 😅 

Men synes mannen min faller litt ofte for andre damer. Eller rettere sagt blir betatt og flørter. Glor mye på andre damer også. Og alt dette foran meg selv om han vet jeg mistrives med det. 

Så leser jeg her inne at det er helt normalt å bli betatt, glo, fantasere, flørte mm. 

Jeg er ikke sånn. Flørter ikke, aldri blitt betatt av andre menn, glor ikke eller noe slikt. Og synes ikke det egentlig hører hjemme i et ekteskap.

Jeg forstår at man kan bli betatt. Så lenge man "fjerner" seg fra personen og situasjonen, ikke oppsøke det mer, som mannen min gjør. 

Men hva er liksom normalt? Er det innafor? Er det bare jeg som er for "streng"? 

Anonymkode: 0db1f...c51

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stor variasjon mellom folk. Jeg flørter over hele linja, forelsker meg for unna, har vennskap som er veldig dype og har kun sex med kjæresten.

For meg er det uaktuelt å høre om andre damer som sexualpartnere om jeg er kjærest med noen. Er jeg på date og fyren ser intenst på alt av kvinnfolk rundt oss avslutter jeg med han, da jeg ikke kan se at han er interessert i meg. Men jeg var i lag med en som hadde for uvane å flørte intenst med andre, det som gjorde at jeg tollerete det var at han virket som han glemte dama det øyeblikket han og jeg var alene igjen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sparkling_Pink skrev (9 minutter siden):

Det er stor variasjon mellom folk. Jeg flørter over hele linja, forelsker meg for unna, har vennskap som er veldig dype og har kun sex med kjæresten.

For meg er det uaktuelt å høre om andre damer som sexualpartnere om jeg er kjærest med noen. Er jeg på date og fyren ser intenst på alt av kvinnfolk rundt oss avslutter jeg med han, da jeg ikke kan se at han er interessert i meg. Men jeg var i lag med en som hadde for uvane å flørte intenst med andre, det som gjorde at jeg tollerete det var at han virket som han glemte dama det øyeblikket han og jeg var alene igjen. 

Men som singel tenker jeg det er litt anerledes og helt normalt å flørte og falle for andre 😃

Men ganske merkelig å være på date hvor date glor på andre. Uansett om man er singel eller ei 😵‍💫 

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke for streng. Mannen din viser ingen respekt for deg og dine følelser ved at han holder på sånn. Han viser heller ikke at det er deg han elsker og vil ha ved at han aktivt oppsøker andre damer.

Hadde mannen min holdt på sånn, så hadde jeg lurt på hvor lenge det er til han tar et skritt lenger. Og hadde han flørtet og blitt synlig betatt av andre foran meg, så hadde jeg tenkt mye på hva han gjør når vi ikke er sammen.

Jeg tror ærlig talt at jeg ikke hadde orka det.

Anonymkode: c46f7...5f2

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Syntes ikke dette høres ut som rette mann for deg dessverre, eller for noen for den saks skyld. Han oppfører seg som singel og burde være deretter. 

Anonymkode: 31c4e...519

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Du er ikke for streng. Mannen din viser ingen respekt for deg og dine følelser ved at han holder på sånn. Han viser heller ikke at det er deg han elsker og vil ha ved at han aktivt oppsøker andre damer.

Hadde mannen min holdt på sånn, så hadde jeg lurt på hvor lenge det er til han tar et skritt lenger. Og hadde han flørtet og blitt synlig betatt av andre foran meg, så hadde jeg tenkt mye på hva han gjør når vi ikke er sammen.

Jeg tror ærlig talt at jeg ikke hadde orka det.

Nå følte jeg meg litt mer normal ❤️ Det gjør jo vondt. Jeg føler meg lite verdt,  selv om han er flink til å vise meg kjærlighet ellers. 

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Syntes ikke dette høres ut som rette mann for deg dessverre, eller for noen for den saks skyld. Han oppfører seg som singel og burde være deretter. 

Anonymkode: 31c4e...519

Er nå en smule enig med deg. 😕 

Han sier at han ikke er sånn lengre (før nektet han for det). Altså ca. en måned siden noe skjedde sist. Men tviler på at man bare kan snu det om etter ørten år? Sånn helt ute av det blå? 

Han sa det i forbindelse med at jeg ikke ønsket å ha han med på familietur til Syden. Så er vel kanskje mer at han har lyst å være med, enn at han har endret seg. 😌

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå følte jeg meg litt mer normal ❤️ Det gjør jo vondt. Jeg føler meg lite verdt,  selv om han er flink til å vise meg kjærlighet ellers. 

Er nå en smule enig med deg. 😕 

Han sier at han ikke er sånn lengre (før nektet han for det). Altså ca. en måned siden noe skjedde sist. Men tviler på at man bare kan snu det om etter ørten år? Sånn helt ute av det blå? 

Han sa det i forbindelse med at jeg ikke ønsket å ha han med på familietur til Syden. Så er vel kanskje mer at han har lyst å være med, enn at han har endret seg. 😌

Ts

Ikke rart at det gjør noe med selvbildet ditt. Og det er synd at han ikke klarer å se hva han gjør mot deg. Du fortjener mye bedre enn dette. Jeg tenker at en del av det å være i et godt forhold er jo at man bygger hverandre opp. ❤️

Altså... Han sier at han ikke er sånn lengre, etter en måned? Alle kan skjerpe seg en måned. Nå må han bevise at dette er en varig endring.

Hvis du ikke ønsker å ha ham med på familieferie, så holder du på det. Han vet godt hvorfor du ønsker dette, og bør respektere ønsket ditt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke rart at det gjør noe med selvbildet ditt. Og det er synd at han ikke klarer å se hva han gjør mot deg. Du fortjener mye bedre enn dette. Jeg tenker at en del av det å være i et godt forhold er jo at man bygger hverandre opp. ❤️

Altså... Han sier at han ikke er sånn lengre, etter en måned? Alle kan skjerpe seg en måned. Nå må han bevise at dette er en varig endring.

Hvis du ikke ønsker å ha ham med på familieferie, så holder du på det. Han vet godt hvorfor du ønsker dette, og bør respektere ønsket ditt.

Takk ❤️ 

Ja, det har nok påvirket selvbildet mitt mer enn jeg kanskje vil innrømme. Jeg føler meg aldri bra nok, noe som egentlig er ganske trist. 

Han gjør ikke så mye for å trygge meg, enda ihvertfall. Har dog slettet en del av flørtene sine på fb, men ikke andre medier.

Han var utrolig flink på å trygge meg i starten. Fortalte ørten ganger hvor mye han hatet utroskap. Ble småsur når andre glodde eller flørtet med meg, selv om jeg avviste dem blank. Var sjalu uten grunn. Fant i ettertid ut at han i starten også hadde kontakt med flere damer jeg ikke visste om. Han hadde mange kvinnelige venner som jeg ikke hadde noe problem med, og ble venn med disse selv. 

Men blir jo også usikker når jeg leser her inne og andre plasser. Hva er meg og hva er han liksom. 

Ts

• Hjerte 1
Skrevet

En av tre menn ønsker i følge NRK åpent forhold så vil tro det er vanlig. Jeg mister interessen for en kjæreste dersom jeg ikke crusher på andre samtidig. Det er de som forsterker følelsene for en kjæreste 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk ❤️ 

Ja, det har nok påvirket selvbildet mitt mer enn jeg kanskje vil innrømme. Jeg føler meg aldri bra nok, noe som egentlig er ganske trist. 

Han gjør ikke så mye for å trygge meg, enda ihvertfall. Har dog slettet en del av flørtene sine på fb, men ikke andre medier.

Han var utrolig flink på å trygge meg i starten. Fortalte ørten ganger hvor mye han hatet utroskap. Ble småsur når andre glodde eller flørtet med meg, selv om jeg avviste dem blank. Var sjalu uten grunn. Fant i ettertid ut at han i starten også hadde kontakt med flere damer jeg ikke visste om. Han hadde mange kvinnelige venner som jeg ikke hadde noe problem med, og ble venn med disse selv. 

Men blir jo også usikker når jeg leser her inne og andre plasser. Hva er meg og hva er han liksom. 

Ts

Ironisk at han har vært sjalu og småsur de gangene noen har flørtet med deg, selv om du har avvist dem. Samtidig som han holder på som han gjør og tenker at det er greit.

Du trenger ikke å bli usikker pga det du leser her og andre steder. Vi har alle våre grenser på hva vi synes er greit i et forhold, og ingen kan bestemme at dine grenser er feil. Men, og det er et stort men, det at han har en grense for deg og en annen for seg selv, det er urettferdig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 minutter siden):

En av tre menn ønsker i følge NRK åpent forhold så vil tro det er vanlig. Jeg mister interessen for en kjæreste dersom jeg ikke crusher på andre samtidig. Det er de som forsterker følelsene for en kjæreste 

Fant ikke den artikkelen. Uansett skremmende hvis det stemmer. Trist også. 

Er du seriøs? at du må være forelsket i noen andre mens du er i et forhold? Hvorfor være i et forhold og potensielt ødelegge andre mennesker? Eller holder du deg unna forhold? ❤️

Må da finnes trofaste menn der ute som man kan stole på? 💔😢

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ironisk at han har vært sjalu og småsur de gangene noen har flørtet med deg, selv om du har avvist dem. Samtidig som han holder på som han gjør og tenker at det er greit.

Du trenger ikke å bli usikker pga det du leser her og andre steder. Vi har alle våre grenser på hva vi synes er greit i et forhold, og ingen kan bestemme at dine grenser er feil. Men, og det er et stort men, det at han har en grense for deg og en annen for seg selv, det er urettferdig.

Veldig gode poeng. 

Uff, jeg føler liksom jeg ikke har særlig tillit til han. Og det bringer frem sider av meg og følelser jeg misliker. Blir en ond sirkel der handlingene hans, som igjen trigger frem sider og følelser jeg ikke liker med meg selv, bare dytter meg lengre og lengre ned. 

Uten tillit er det jo ganske tynt. 💔 

Vondt hele greia. Men tusen takk for støttende ord ❤️

Ts 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fant ikke den artikkelen. Uansett skremmende hvis det stemmer. Trist også. 

Er du seriøs? at du må være forelsket i noen andre mens du er i et forhold? Hvorfor være i et forhold og potensielt ødelegge andre mennesker? Eller holder du deg unna forhold? ❤️

Må da finnes trofaste menn der ute som man kan stole på? 💔😢

Ts

https://www.nrk.no/trondelag/en-av-tre-menn-kunne-tenkt-seg-mer-enn-en-partner_-viser-en-undersokelse-fra-storbritannia-1.16677161 

I løpet av de siste fjorten årene har jeg bare hatt to år som singel. Jeg har pleid å være åpen om at crush på andre forsterker forholdet og det har vært greit. Ikke opplevd negativitet rundt det

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir stadig interessert i andre damer. Det er flott å gå ute om våren når kvinner begynner å kle seg lettere.

Anonymkode: fa435...b9f

Skrevet
Majer skrev (3 timer siden):

Søkte etter "i følge NRK" og fant en omtale om resultat av et spørreskjema spredt på sosiale medier i Storbritannia. 

Her kommer som du skjønner et første problem med seleksjonsbias. 

Så ble det brukt snøball metode for rekruttering, det er en metode som kan egne seg til kvalitative undersøkelser av spesielt sære studidpopulasjoner. Kort fortalt er at de første studiedeøtakerne hjelper til å rekruttere nye fra sitt eget nettverk. 

Så var forfatterne meget generøse med å ekskludere svar fra personer som svarte feil på kunnskapsspørsmål om polygami. 

Populasjonen man satt igjen med var 60 % kvinner, barnløse og i midten av 20-årene.

Ok, du skjønner at fra noe slikt kan vi ikke gjøre generaliseringer. 

PS. Nei, var en tredjedel av de menn som var med i undersøkelsen og som bestå kunnskapstest om polygami som sa at dem kunde tenke seg manggifte eller flere kjærester. Det er ikke det samme som å ønske et åpent forhold. Men er uansett uinteressant fordi hele denne undersøkelsen kun er interessant som skrekkeksempel på hva offentlig finansiert "forskning" kan være. 

• Liker 3
Skrevet
Majer skrev (43 minutter siden):

https://www.nrk.no/trondelag/en-av-tre-menn-kunne-tenkt-seg-mer-enn-en-partner_-viser-en-undersokelse-fra-storbritannia-1.16677161 

I løpet av de siste fjorten årene har jeg bare hatt to år som singel. Jeg har pleid å være åpen om at crush på andre forsterker forholdet og det har vært greit. Ikke opplevd negativitet rundt det

Nå er ditt eget kjærlighetsliv faktisk mer interessant enn dette søplet som NRK lagde sak på. 

Men disse siste 14 årene, da du "kun" har vært singel i 2 år (i det jeg tror er din alder så er det mest vanlige 0 år), hvor mange forhold har du hatt og med hvilket mål. 

For dem av oss som har som mål å ha et livsvarig gjennsidig forpliktende forhold, så høres det negativt ut det du forteller om ditt kjærlighetsliv. Men hvis målet er diverse mindre forpliktende relasjoner i serie, så kanskje. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vet jeg spør litt ala "hvor langt er et tau" 😅 

Men synes mannen min faller litt ofte for andre damer. Eller rettere sagt blir betatt og flørter. Glor mye på andre damer også. Og alt dette foran meg selv om han vet jeg mistrives med det. 

Så leser jeg her inne at det er helt normalt å bli betatt, glo, fantasere, flørte mm. 

Jeg er ikke sånn. Flørter ikke, aldri blitt betatt av andre menn, glor ikke eller noe slikt. Og synes ikke det egentlig hører hjemme i et ekteskap.

Jeg forstår at man kan bli betatt. Så lenge man "fjerner" seg fra personen og situasjonen, ikke oppsøke det mer, som mannen min gjør. 

Men hva er liksom normalt? Er det innafor? Er det bare jeg som er for "streng"? 

Å forelske seg gjør vi i hverandre. Og glo respektløs forann hverandre,nei! At det fins andre fine mennesker,såklart! Flørter ikke med andre! For oss er ekteskapet hellig, vil tro grunnen til at mange går eller er utro og er å vite hvor linjen egentlig er...

Anonymkode: e3463...564

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da leser du noe annet enn meg. Det jeg leser er at det er vanlig å se på og fantasere, men at det er noe man gjør diskret. Gloing og flørting ses på som manglende sosiale antenner. Tror nok det som er mest galt med mannen din, er at han sosialt sett er tilbakestående. 

Anonymkode: 35402...a2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som kvinne kan bli små forelsket og bet av andre men er i et forhold, men jeg forsetter ikke og fantasere og tenke på dem. Man må aktiv si til seg selv nei, vandrer tankene bort på den personen så må jeg stoppe meg selv typ. Jeg blir betatt fra tid til annen, men det går over så lenge man ikke leker med ilden eller gjør noe med det. Og bli betatt er ikke noe man kan noe for, men og la ting skje, dagdrømme, flørte og sånt det er noe annet. Jeg har aldri fortalt min partner om dette, så lenge jeg ikke har gått over noen streker. Og være litt små forelsket har igjen vært positivt for forholdet vårt da jeg har gitt mannen min den ekstra oppmerksomheten. 

Anonymkode: 84052...09c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det er normalt, jeg syns det er et valg man tar hvor man tillater fokuset sitt å ligge så for meg er det helt uhørt. 

Anonymkode: 7c3a8...907

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...