AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Har de siste mnd hatt syklus på 26 dager. Denne mnd hadde jeg ekstrem høy sexlyst idet menstruasjon var over (dag 7-9 av syklus). Begynte å teste for EL på dag 10, men den er fremdeles negativ (dag 16). Har likevel kjent ekstremt mye stikninger og ubehag denne mnd. noe som er veldig uvanlig for meg. Vi har vært prøvere i 10 mnd uten resultat. Kan man ha EL så tidlig som dag 7-9 i syklus?? Eller er det veldig uvanlig? dette er 2. mnd jeg prøver EL-tester, men ikke fått positiv forrige eller denne mnd. Anonymkode: d0eef...04b
Hjertefisk Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai Hvis syklusen din er stabil på 26 dager, og du har en normal lutealfase på 11-17 dager, så burde EL komme rundt dag 9-15, så ja det er mulig. Hvis du har lutealfase-defekt, så kan eggløsning komme enda senere. Anbefaler deg å prøve temping. Du kan laste ned en app som f.eks Fertility Friend, og loggføre temperaturen din hver morgen du våkner. Har man hatt eggløsning, pleier temperaturen å stige etterpå. Hvis du aldri får positive EL-tester eller temperaturstigning i løpet av syklusen, da er det noe muffens på gang som det kan være verdt å sjekke ut. Her er en screenshot fra min egen syklus i Fertility Friend, hvor jeg fikk eggløsning bekreftet både via temping, el-tester og eggløsningsslim. blå linje er temperatur.
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Hjertefisk skrev (7 minutter siden): Hvis syklusen din er stabil på 26 dager, og du har en normal lutealfase på 11-17 dager, så burde EL komme rundt dag 9-15, så ja det er mulig. Hvis du har lutealfase-defekt, så kan eggløsning komme enda senere. Anbefaler deg å prøve temping. Du kan laste ned en app som f.eks Fertility Friend, og loggføre temperaturen din hver morgen du våkner. Har man hatt eggløsning, pleier temperaturen å stige etterpå. Hvis du aldri får positive EL-tester eller temperaturstigning i løpet av syklusen, da er det noe muffens på gang som det kan være verdt å sjekke ut. Her er en screenshot fra min egen syklus i Fertility Friend, hvor jeg fikk eggløsning bekreftet både via temping, el-tester og eggløsningsslim. blå linje er temperatur. Tusen takk for veldig informativt svar! Kan tenkes vi har lagt inn aksjer alt for sent tidligere 😂 Tar du temp under armen? Ts Anonymkode: d0eef...04b
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai Jeg ble en gang gravid av å ha sex 6 dager etter mensen. Sæden lever jo noen dager inni deg også, så det er mulig. 👍😊 Anonymkode: e3dc7...92f
mommyaka Skrevet 26. mai #5 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tusen takk for veldig informativt svar! Kan tenkes vi har lagt inn aksjer alt for sent tidligere 😂 Tar du temp under armen? Ts Anonymkode: d0eef...04b Beste er å ta tempen i vagina. Rett etter du har våknet ( før du går ut av sengen) samme tid hverdag
Hjertefisk Skrevet 26. mai #6 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tusen takk for veldig informativt svar! Kan tenkes vi har lagt inn aksjer alt for sent tidligere 😂 Tar du temp under armen? Ts Anonymkode: d0eef...04b Jeg personlig tar tempen i munnen, men det beste er nok å ta tempen i vagina/rektum. 😅 Så er det lurt å kjøpe en temperaturmåler med flere desimaler. Vet at blant annet Babyplan selger en sånn på sin nettside.
AnonymBruker Skrevet 26. mai #7 Skrevet 26. mai Fikk positiv EL i dag, på dag 17! Er ikke det lovlig sent med syklus på 26 dager? Anonymkode: d0eef...04b
mommyaka Skrevet 26. mai #8 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Fikk positiv EL i dag, på dag 17! Er ikke det lovlig sent med syklus på 26 dager? Anonymkode: d0eef...04b Det er kanskje litt lite om det er 8-9 dager i lh fasen
Hjertefisk Skrevet 26. mai #9 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Fikk positiv EL i dag, på dag 17! Er ikke det lovlig sent med syklus på 26 dager? Anonymkode: d0eef...04b Hvis syklusen din er 26 dager, så er EL på dag 17 sent. For da har du bare en lutealfase på 8-9 dager. Det kan tyde på at kroppen din produserer for lite progesteron til å støtte en graviditet. Da kan det være verdt å ta en tur til legen for å finne ut om det er noe underliggende på gang, og kanskje vurdere progesteron tilskudd. Du kan jo forsøke å telle ned dagene fram til mensen? Lutealfasen starter dagen etter den forventede eggløsningsdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå