vetikkeah Skrevet søndag kl 19:56 #1 Del Skrevet søndag kl 19:56 Hei, jeg vurderer å reise til et annet land i ~2 måneder neste semester (høyskole), slik at jeg er tilbake innen eksamen starter i November. Så vidt jeg kan så på nettsiden til skolen min så er det ingen obligatoriske timer jeg må møte opp til. Jeg vil gjerne bestille fly og overnatting så raskt som mulig, men jeg vet at lærere noen ganger endrer på ting nærmere starten på semesteret. Burde jeg dobbeltsjekke det? Og i så fall med hvem? Burde jeg snakke direkte med lærerne eller spørre rektor? Sikkert et dumt spørsmål, men jeg vil ikke dumme meg ut fremfor framtidige lærere haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:01 #2 Del Skrevet søndag kl 20:01 Hvorfor tar du ikke utveksling istedenfor? Anonymkode: 377f2...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet søndag kl 20:05 #3 Del Skrevet søndag kl 20:05 Kommer jo an på emnet, men det er jo ikke helt uvanlig med krav om f.eks. 75 % oppmøte, så jeg ville i hvert fall dobbeltsjekket og vært helt sikker før jeg planla en lengre reise midt i semesteret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vetikkeah Skrevet søndag kl 20:15 Forfatter #4 Del Skrevet søndag kl 20:15 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor tar du ikke utveksling istedenfor? Anonymkode: 377f2...c37 Jeg er akkurat ferdig med førsteåret så utveksling er ikke før starten på tredjeåret, altså etter sommer neste år. Jeg har bodd i en liten bygd hele livet og føler meg veldig rastløs her nå, så føler at jeg må dra et sted og oppleve verden utenfor bygda, alternativet er å flytte helt vekk, men det virker som en litt for stor ting akkurat nå, så et par måneder er nok. Jeg er positiv på at jeg klarer å gjøre skolearbeidet i utlandet, så hvorfor ikke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet søndag kl 20:41 #5 Del Skrevet søndag kl 20:41 Send mail til universitetet, skriv at du skal ta noen mnd. utenlands og vil forsikre deg om at dette ikke vil være i konflikt med studiene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:12 #6 Del Skrevet i går, 06:12 Om du er sikker på at det ikke er noe obligatorisk som krever fysisk oppmøte trenger du ikke prate med noen. Er det noe som krever fysisk oppmøte vil du ikke få godkjent. For all del, ikke spør rektor om dette! Anonymkode: 7bce7...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:02 #7 Del Skrevet i går, 08:02 vetikkeah skrev (11 timer siden): Jeg er akkurat ferdig med førsteåret så utveksling er ikke før starten på tredjeåret, altså etter sommer neste år. Jeg har bodd i en liten bygd hele livet og føler meg veldig rastløs her nå, så føler at jeg må dra et sted og oppleve verden utenfor bygda, alternativet er å flytte helt vekk, men det virker som en litt for stor ting akkurat nå, så et par måneder er nok. Jeg er positiv på at jeg klarer å gjøre skolearbeidet i utlandet, så hvorfor ikke? Kan du ikke søke deg inn på studiet andre steder i landet? Du går glipp av veldig mye om du tar studiet alene. Anonymkode: 377f2...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vetikkeah Skrevet i går, 10:58 Forfatter #8 Del Skrevet i går, 10:58 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om du er sikker på at det ikke er noe obligatorisk som krever fysisk oppmøte trenger du ikke prate med noen. Er det noe som krever fysisk oppmøte vil du ikke få godkjent. For all del, ikke spør rektor om dette! Anonymkode: 7bce7...615 Poenget med at jeg spør er at jeg vil få det godkjent..? Å ikke få godkjent er ikke et alternativ, skole er viktigere enn en reise. Jeg vil gjøre begge to men jeg har fortsatt ordentlige prioriteringer haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:02 #9 Del Skrevet i går, 11:02 Ta kontakt med studierådgiver og spør om det er noe obligatorisk på de emnene du skal ta til høsten, du trenger ikke å oppgi grunn for hvorfor du lurer. Dette har du rett til å få informasjon om nå, og de har ikke lov til å endre dette. Da kan du klage på det. Anonymkode: a2aed...b42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vetikkeah Skrevet i går, 11:03 Forfatter #10 Del Skrevet i går, 11:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du ikke søke deg inn på studiet andre steder i landet? Du går glipp av veldig mye om du tar studiet alene. Anonymkode: 377f2...c37 Fristen for å søke andre steder har allerede gått ut. Sånn det har gått det siste semesteret så bor jeg et stykke unna skolen så jeg ender opp med å bli hjemme en del og bare se på opptakene som blir lagt ut. Slik jeg ser på det så er det ikke noe forskjell om jeg jobber med skolearbeidet hjemme eller i en airbnb i en storby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vetikkeah Skrevet i går, 11:04 Forfatter #11 Del Skrevet i går, 11:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta kontakt med studierådgiver og spør om det er noe obligatorisk på de emnene du skal ta til høsten, du trenger ikke å oppgi grunn for hvorfor du lurer. Dette har du rett til å få informasjon om nå, og de har ikke lov til å endre dette. Da kan du klage på det. Anonymkode: a2aed...b42 Ok, det skal jeg gjøre! Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:49 #12 Del Skrevet i går, 15:49 vetikkeah skrev (4 timer siden): Poenget med at jeg spør er at jeg vil få det godkjent..? Å ikke få godkjent er ikke et alternativ, skole er viktigere enn en reise. Jeg vil gjøre begge to men jeg har fortsatt ordentlige prioriteringer haha Du kan jo lese studieplanen og emnebeskrivelsene? Anonymkode: 7bce7...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:32 #13 Del Skrevet i går, 17:32 Jeg vil anbefale deg snakke med rådgiver. Vi hadde ikke obligatorisk oppmøte på mitt studie. Men de aller fleste innleveringer var gruppe-oppgaver, og ikke tilrettelagt for individuell innlevering. Anonymkode: d0b5d...939 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå