Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en mann som tekster med andre damer. Først var det ei jeg oppdaget, og ba han kutte henne ut. Etter et par - tre år ga han seg, tror jeg. Men så begynte det med ei anna ei. Oppdaget da at han slo mobilen på lydløs når han kom hjem fra jobb, noe han aldri har pleid å gjøre. Så konfronterte jeg han med det, og det kom noen løgner. Jeg forstår når han lyver. Så da satte han på lyden igjen. Men så forstod jeg at han fremdeles skrev med denne damen. Men at han hadde slått av varsellyd og vibrering på henne! Jeg konfronterte igjen, og ba om å få se meldingene. Men det fikk jeg ikke lov til. Han innrømmet å ha slettet et par bilde meldinger fra henne, fordi jeg ville garantert misforstå. Å det var ikke noen farlige meldinger de skrev sammen. 

Hva gjør jeg?? Vi har vært gift i 17 år, og har to barn på 11 og 13. Jeg har så lyst til å stikke. Men jeg klarer ikke. 

Anonymkode: d7e0b...31b

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har en mann som tekster med andre damer. Først var det ei jeg oppdaget, og ba han kutte henne ut. Etter et par - tre år ga han seg, tror jeg. Men så begynte det med ei anna ei. Oppdaget da at han slo mobilen på lydløs når han kom hjem fra jobb, noe han aldri har pleid å gjøre. Så konfronterte jeg han med det, og det kom noen løgner. Jeg forstår når han lyver. Så da satte han på lyden igjen. Men så forstod jeg at han fremdeles skrev med denne damen. Men at han hadde slått av varsellyd og vibrering på henne! Jeg konfronterte igjen, og ba om å få se meldingene. Men det fikk jeg ikke lov til. Han innrømmet å ha slettet et par bilde meldinger fra henne, fordi jeg ville garantert misforstå. Å det var ikke noen farlige meldinger de skrev sammen. 

Hva gjør jeg?? Vi har vært gift i 17 år, og har to barn på 11 og 13. Jeg har så lyst til å stikke. Men jeg klarer ikke. 

Finn noen andre først! Da blir det enklere. 

Anonymkode: a91dc...464

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk mobilen hans om natta mens han sover tungt. Ta screenshots. Så får du både svar og mer motivasjon til å dra.

Han høres ut som en dust.

Anonymkode: f2db7...f25

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Sjekk mobilen hans om natta mens han sover tungt. Ta screenshots. Så får du både svar og mer motivasjon til å dra.

Han høres ut som en dust.

Anonymkode: f2db7...f25

Han har selvfølgelig byttet kode på mobilen... har prøvd å finne ut av det, men greier det ikke. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi du er redd for det ukjent? ❤️ 

Anonymkode: de210...3f6

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff ts, mannen din tar ikke deg på alvor. Det han holder på med er ikke ensbetydende med at han ikke vil kjempe for deg, men han forstår ikke hvor grensen går. 

Det må du vise han, hvordan vet du best selv. Men du må lage noen streker i sanden, og være klar for å handle på dem om han ikke respekterer deg og deres forhold. Om du ikke klarer å handle vil du lære han at han kan gjøre som han vil. 

Anonymkode: f8835...9fa

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Uff ts, mannen din tar ikke deg på alvor. Det han holder på med er ikke ensbetydende med at han ikke vil kjempe for deg, men han forstår ikke hvor grensen går. 

Det må du vise han, hvordan vet du best selv. Men du må lage noen streker i sanden, og være klar for å handle på dem om han ikke respekterer deg og deres forhold. Om du ikke klarer å handle vil du lære han at han kan gjøre som han vil. 

Anonymkode: f8835...9fa

Jeg har sagt det til han at han ikke respekterer meg. Men da blåser han bare i nesen. Jeg er jo så lei dette. Å det blir jo min feil at familien splittes hvis jeg går. Har nevnt det en gang at jeg har tenkt tanken på å flytte. Da sa han at han ble veldig overrasket, og kunne ikke skjønne hvorfor jeg ville det... 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er meldingene fra noen han kjenner, type vennskapelig eller vet du at det er noe annet? Eller aksepterer du ikke at han har kontakt med en kvinne på meldinger uansett?

Du, som de fleste andre, er nok redd for å forlate det etablerte livet pga barna, økonomien, redd for å være alene osv. 

Anonymkode: d069c...632

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er meldingene fra noen han kjenner, type vennskapelig eller vet du at det er noe annet? Eller aksepterer du ikke at han har kontakt med en kvinne på meldinger uansett?

Du, som de fleste andre, er nok redd for å forlate det etablerte livet pga barna, økonomien, redd for å være alene osv. 

Anonymkode: d069c...632

Ja han kjenner de. Jo, jeg kan selvfølgelig akseptere at han har kvinnelige venner. Men det er når ting blir skjult jeg synes ting er ugreit. Slå av lyd, slette meldinger, bytte kode på mobilen osv. Jeg har jo da vondt for å stole på han. Jeg har ingen behov for å slå av lyd eller slette melding på min mobil. Å hvis man trenger det, så tenker jeg det er noe som ikke er ok for vårt forhold som blir skrevet. Flere av meldingene kommer sent på kvelden, rundt halv 12 og senere. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal være 100 % ærlig med deg selv, hva er det første som slår deg når jeg spør deg:

Hva er det du føler stopper deg fra å gå fra ham?

Anonymkode: 2abb0...e26

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Frem til du klarer å dra, så kan du jo behandle han likt som han behandler deg i det minste.

Si noe a’la «Okei. Du bestemmer hvordan vi er med hverandre i forholdet, og hvordan vi skal ha det. Hva som er greit og ikke. Det som er greit for deg å gjøre, er også greit at jeg gjør. Like kjøreregler». Så skaffer du deg en falsk eller ekte flørt eller to, alt etter hva du er komfortabel med. Jeg kunne stille opp frivillig, men er kvinne, så har ingen mannlige bilder å sende deg som han «tilfeldigvis» kan se.

Bare la svinet smake sin egen medisin og få kjenne på hvor utrygt og kjipt det føles. Ikke gidd engang å la han få bestemme at det skal være ulike regler for dere i forholdet 

Har dessverre giftet meg og fått barn med en som viste seg å være sånn, så jeg føler med deg. Er på vei ut av forholdet selv. Håper du også går for den løsningen i stedet for å la han fortsette tråkke på deg og sette verdien din så lavt. Du er mer verdt enn hva han lar deg tro❤️💪🏻

Anonymkode: 5866e...781

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan du klarer å akseptere dette? ❤️ 

Anonymkode: 8a7d9...7d8

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han har slettet et par bildemeldinger fra henne fordi du ville garantert misforstå?! Bare der innrømmer han at det er bilder som ikke tåler dagens lys. Og hvis meldingene ikke er så farlige, hvorfor må de da slettes og skjules ved at han skrur av varslene...

Han har holdt på med dette i mange år. Så han har ingen respekt for deg.

Skjønner at du ikke vil bryte ut pga barna (regner med at dette er hovedgrunnen). Men han kommer til å bryte deg ned mer og mer. Og du har fortsatt et liv som skal leves og nytes.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sagt det til han at han ikke respekterer meg. Men da blåser han bare i nesen. Jeg er jo så lei dette. Å det blir jo min feil at familien splittes hvis jeg går. Har nevnt det en gang at jeg har tenkt tanken på å flytte. Da sa han at han ble veldig overrasket, og kunne ikke skjønne hvorfor jeg ville det... 

Det er ikke din feil at familien splittes ved at du går. Han har gått for mange år siden, selv om han fortsatt er i samme bolig.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan de være venner? 

Jeg har et par kvinnelige venner jeg holder kontakt med. De er også i forhold. Det er ikke noe seksuelt inne i bildet.

Det handler mest om trening etc, men det er også perioder hvor vi har diskutert samliv.

Det er kanskje emosjonell utroskap, men egentlig bryr jeg meg ikke. Kvinner diskuterer sånt med venninner, så hvorfor skal ikke jeg? Jeg trenger også noen å snakke med. 

Anonymkode: 3f939...026

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kan de være venner? 

Jeg har et par kvinnelige venner jeg holder kontakt med. De er også i forhold. Det er ikke noe seksuelt inne i bildet.

Det handler mest om trening etc, men det er også perioder hvor vi har diskutert samliv.

Det er kanskje emosjonell utroskap, men egentlig bryr jeg meg ikke. Kvinner diskuterer sånt med venninner, så hvorfor skal ikke jeg? Jeg trenger også noen å snakke med. 

Joda, kan absolutt bare være venner. 

Men holder du det skjult for partneren din? Lyver du til partneren din? Får du partneren din til å føle seg utrygg?

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis du skal være 100 % ærlig med deg selv, hva er det første som slår deg når jeg spør deg:

Hva er det du føler stopper deg fra å gå fra ham?

Anonymkode: 2abb0...e26

Barna! Og det at vi har vært sammen siden jeg var 17. Jeg føler jeg ikke kjenner livet uten han. 

Skrevet

Han respekterer deg overhodet ikke. Det er så vanvittig dårlig gjort.. 

Som flere over foreslår. Få deg en flørt du og. La ham smake sin egen meds. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå tenker jeg, han slutter jo ikke med det. Bare dekket mere over, enten åpne opp forholdet eller gå tenker jeg 

Anonymkode: 8b05e...8f2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At dere har vært sammen 17 år forsvarer ikke å sløse bort mer tid på en mann som ikke respekterer deg. 

Jeg gikk etter 13 år. Har aldri angret. Vi har 2 barn sammen. 

Håper du ser din egen verdi og forlater forholdet. 

Hvis gamle er barna?

Anonymkode: 8a3e0...500

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Joda, kan absolutt bare være venner. 

Men holder du det skjult for partneren din? Lyver du til partneren din? Får du partneren din til å føle seg utrygg?

Jeg holder deg skjult, men ville ikke løyet om det hvis det ble spørsmål. Jeg ville ikke vist det frem siden jeg ikke har rett til å dele det andre har skrevet i fortrolighet om seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...