AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Katten til mine foreldre tar mus og fugl, men de gir han ikke ormekur fordi de ser ikke at han har makk i rumpen eller i avføringen, sier de. Kan katter ha makk selv om man ikke ser noe i rumpen/avføring? Anonymkode: a5070...9a2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai Min har aldri hatt synlig makk i rumpa eller avføringen, men han har derimot kastet opp makk flere ganger. Så ja, de kan ha makk selv om du ikke ser det i avføringen. Anonymkode: eadf2...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Ja, det kan de ha. Jeg har hørt at alle utekatter får orm, spesielt hvis de fanger mus/fugler og at man derfor bør gi ormekur. Dyrlegen sa tre ganger i året til meg. Anonymkode: 8851f...7f5 1
Mei88 Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai Jeg har lært i min jobb på dyreklinikk at katter alltid har makk, men kurer får ned mengden og fjerner noen typer..
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai Jeg gir kun kur når kattene faktisk har orm. Å forebygge ved å gi flere ganger i året kan gjøre katten resistent og det er nettopp derfor man nå må til dyrelegen for resept på ormekur. Fordi katteeiere overforbruket uten behov Anonymkode: 8980a...c39 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg gir kun kur når kattene faktisk har orm. Å forebygge ved å gi flere ganger i året kan gjøre katten resistent og det er nettopp derfor man nå må til dyrelegen for resept på ormekur. Fordi katteeiere overforbruket uten behov Anonymkode: 8980a...c39 Hvordan merker du at katten har orm? Ts Anonymkode: a5070...9a2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #7 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg gir kun kur når kattene faktisk har orm. Å forebygge ved å gi flere ganger i året kan gjøre katten resistent og det er nettopp derfor man nå må til dyrelegen for resept på ormekur. Fordi katteeiere overforbruket uten behov Anonymkode: 8980a...c39 Katten blir ikke resistent, det er det ormen som blir. Anonymkode: 445aa...b59 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #8 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan merker du at katten har orm? Ts Anonymkode: a5070...9a2 Mange merker det når ormen kryper rundt i senga. Anonymkode: e4ab6...730
AnonymBruker Skrevet 26. mai #9 Skrevet 26. mai Katten kan ha kastet opp bendelorm uten at noen har sett det, det er ikke alltid en ser det i rumpa eller avføringen. Så en ormekur er nok på sin plass om den ikke har fått det. Anonymkode: 131e8...394
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå