AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Jeg har to hunder, en liten pincher og en golden. golden er en jeg tok over for 3 år siden. Den utagerer (bykser) mot andre hunder, men har ikke bitt. Dette er likevel min største frykt, og vi øver mye på passeringer og slikt. Sånn i tilfelle så går jeg alltid med den alene, slik at jeg bare trenger å ha fokus på en om gangen. I dag gikk jeg tur med pincheren på et stort friområde. Det er båndtvang, men en pointer sprang mot oss i en syk fart og stoppet ikke. Jeg fikk ikke tid til å reagere før den var helt oppi oss. Jeg fikk hjertet i halsen, men heldigvis var den snill. Men alt for full av energi og var helt på styr og den siklet noe enormt. Eierne var ikke å se . Plutselig sprang den bort igjen. Pincheren er utrolig vandt med andre store hunder og har aldri vært nervøs. Nå bjeffet hun advarende mot pointeren hver gang den kom mot henne. Hadde dette vært med goldenen så er jeg usikker på om utfallet hadde blitt det samme. Hvis min hund, som jeg alltid har i bånd, hadde bitt/angrepet den hunden som kom løs uten eier. Er det da min skyld, eller er det de som har løs hund uten kustus sin skyld? Anonymkode: d1c4d...c49
AnonymBruker Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har to hunder, en liten pincher og en golden. golden er en jeg tok over for 3 år siden. Den utagerer (bykser) mot andre hunder, men har ikke bitt. Dette er likevel min største frykt, og vi øver mye på passeringer og slikt. Sånn i tilfelle så går jeg alltid med den alene, slik at jeg bare trenger å ha fokus på en om gangen. I dag gikk jeg tur med pincheren på et stort friområde. Det er båndtvang, men en pointer sprang mot oss i en syk fart og stoppet ikke. Jeg fikk ikke tid til å reagere før den var helt oppi oss. Jeg fikk hjertet i halsen, men heldigvis var den snill. Men alt for full av energi og var helt på styr og den siklet noe enormt. Eierne var ikke å se . Plutselig sprang den bort igjen. Pincheren er utrolig vandt med andre store hunder og har aldri vært nervøs. Nå bjeffet hun advarende mot pointeren hver gang den kom mot henne. Hadde dette vært med goldenen så er jeg usikker på om utfallet hadde blitt det samme. Hvis min hund, som jeg alltid har i bånd, hadde bitt/angrepet den hunden som kom løs uten eier. Er det da min skyld, eller er det de som har løs hund uten kustus sin skyld? Anonymkode: d1c4d...c49 Den med løs hund har skylden. Din er sikret i bånd. Anonymkode: 58935...def 4
Gliffy Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai Alltid den med løs hund som har skylda. Man skal alltid ha kontroll på hunden når man har den løs, og ikke la den gå bort til folk og hunder. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai Helt klart den løse. jeg opplever ofte at små løse hunder løper bort og angriper min husky, heldigvis har han ikke enda tatt igjen ordentlig, men gjør han det er jo 1-2 kgs bikkjer ferdige og det blir kun deres problem selv om jeg selvsagt gjør så godt jeg kan for å unngå det... Anonymkode: 21dfa...bf5
Puppenlun Skrevet 26. mai #5 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt klart den løse. jeg opplever ofte at små løse hunder løper bort og angriper min husky, heldigvis har han ikke enda tatt igjen ordentlig, men gjør han det er jo 1-2 kgs bikkjer ferdige og det blir kun deres problem selv om jeg selvsagt gjør så godt jeg kan for å unngå det... Anonymkode: 21dfa...bf5 Samme her! Jeg har en bedagelig herremann, han har blitt angrepet av småbikjer som er løse eller i følge eiere har kommet seg løs.. jeg har en typisk"kamphund" og ser bare for meg overskriften i avisa den dagen han faktisk tar igjen.. men jeg skal fra denne dag begynne å dra til dyrlegen for sjekk hver gang disse småbikjene angriper min hund, og de skal få betale denne sjekken også...
AnonymBruker Skrevet 26. mai #6 Skrevet 26. mai Puppenlun skrev (23 minutter siden): Samme her! Jeg har en bedagelig herremann, han har blitt angrepet av småbikjer som er løse eller i følge eiere har kommet seg løs.. jeg har en typisk"kamphund" og ser bare for meg overskriften i avisa den dagen han faktisk tar igjen.. men jeg skal fra denne dag begynne å dra til dyrlegen for sjekk hver gang disse småbikjene angriper min hund, og de skal få betale denne sjekken også... Da må du jo få navn og telefonnr og adr til vedkommende først. Hvor mange tror du er interesserte i å oppgi det til deg på tur ute? Særlig når de skjønner hva du skal med informasjonen (sende dem et pengekrav)? Skjønner ikke helt hvordan du skal få til den planen. De trenger jo bare snu seg og gå sin vei. Anonymkode: 874f1...af6
Puppenlun Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (På 26.5.2025 den 12.20): Da må du jo få navn og telefonnr og adr til vedkommende først. Hvor mange tror du er interesserte i å oppgi det til deg på tur ute? Særlig når de skjønner hva du skal med informasjonen (sende dem et pengekrav)? Skjønner ikke helt hvordan du skal få til den planen. De trenger jo bare snu seg og gå sin vei. Anonymkode: 874f1...af6 Det skjer stort sett utenfor der folk bor.. så da får jeg evt sende en anmeldelse. Jeg er lei av at hunden min blir angrepet faktisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå