Gå til innhold

Finnes det ordentlige menn? Altså en Mann med stor M

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mann med stor M er en som får partneren sin til å føle seg trygg. Tar styring, ledelse og ansvar uten at det blir kontrollerende. Kan ha dype og meningsfulle samtaler med partneren sin. Både ser og lytter til partneren sin. Er der for hun og er til å stole på. 

Altså en mann som er voksen både i hodet og kroppen, ikke bare kroppen. 

I retur får de respekt, sex, nærhet og en trygg og rolig kvinne. Og ikke minst et flott forhold. 

Det har overhode ingenting med at middagen skal være klar når han kommer hjem eller krever lignende ting av partneren sin. 

Anonymkode: 0aea5...256

«Mannen med stor M» kan være hva enn du ser etter i en mann. Altså drømmemannen. For deg. Som er noe annet enn for mange andre damer.

Eller han kan være en som tilfredsstiller det tradisjonelle manns-idealet. Som bl.a. inkluderer mer kjønnsdelte oppgaver i heimen.

Anonymkode: d2062...5e3

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 19.44):

Let etter selvstendige menn lenger nord, istedenfor mamma- og pappagutter sørpå. 

Anonymkode: 5b5cd...fe7

Jeg bor i Troms. Mennene er ikke noe bedre her

Anonymkode: ff647...9e1

• Liker 3
  • Hjerte 2
Irak skrev (På 25.5.2025 den 19.42):

Å ha som krav at en mann skal skifte dekk synes jeg er veldig diskriminerende.

Jeg tror nok TS mente at hun ønska en mann som bare utførte noe uten å måtte spørre om alt. 

Nå var nok dekk et enkelt eksempel på det å bare gjøre noe. 

• Liker 2
Goodtimes skrev (18 minutter siden):

Jeg tror nok TS mente at hun ønska en mann som bare utførte noe uten å måtte spørre om alt. 

Nå var nok dekk et enkelt eksempel på det å bare gjøre noe. 

Håper det 😄

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det bare i Bangkok man finner Kvinner med stor K?

Anonymkode: 6d6e0...c11

I Bangkok finner man visstnok kvinner med stor P?

Anonymkode: d2062...5e3

• Liker 1
  • Nyttig 8

Annonse

Er nok i et lignende forhold , med en som svarer «vet ikke» til absolutt alt og foretrekker å la ting ligge enn å ta avgjørelser (dvs tar ikke ansvar)  , slik at ansvaret i praksis overføres til meg , for at det skal skje noe. Det føles håpløst, irriterende og veldig urettferdig . Forstår godt for ts at det er frustrerende. Tror dere er for ulike til å passe sammen. Det tror jeg i hvert all at vi er. 

Anonymkode: 83ea6...8a1

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mann med stor M er en som får partneren sin til å føle seg trygg. Tar styring, ledelse og ansvar uten at det blir kontrollerende. Kan ha dype og meningsfulle samtaler med partneren sin. Både ser og lytter til partneren sin. Er der for hun og er til å stole på. 

Altså en mann som er voksen både i hodet og kroppen, ikke bare kroppen. 

I retur får de respekt, sex, nærhet og en trygg og rolig kvinne. Og ikke minst et flott forhold. 

Det har overhode ingenting med at middagen skal være klar når han kommer hjem eller krever lignende ting av partneren sin. 

Anonymkode: 0aea5...256

Akkurat som Kvinnen med stor K.

Alle vil ha en trygg, selvgående, voksen og nær partner som er til å stole på og som selv tar initiativ tii å drive noe i relasjonen framover. 

Problemet er at de færreste av oss er sånn hele tida, vi har feil og mangler og såre punkt. Og med ulik personlighet så påvirker vi hverandre ulikt. 

Anonymkode: c53eb...491

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat som Kvinnen med stor K.

Alle vil ha en trygg, selvgående, voksen og nær partner som er til å stole på og som selv tar initiativ tii å drive noe i relasjonen framover. 

Problemet er at de færreste av oss er sånn hele tida, vi har feil og mangler og såre punkt. Og med ulik personlighet så påvirker vi hverandre ulikt. 

Usikker på hva du referer til?

Er en Kvinne med stor K, den samme beskrivelsen som det som utgjør en Mann med stor M?

• Liker 2
AnonymBruker skrev (På 26.5.2025 den 6.01):

De beste blir tatt i 20-årene. Derfra er det bare restemarkedet. Å være litt tafatt er lang fra det verste som finnes der ute. Bare se på alle menn som henger her inne for underholdning, for eksempel, det er enda noen hakk under. 

Anonymkode: 8f64f...71a

Ja, ja.

Annonse

Mei88 skrev (På 25.5.2025 den 20.20):

Tror kanskje det med de dekkene bare var ett eksempel. At hun tenker at ting blir gjort uten at det gjøre noe ut av det, samme med hun selv, hun forventer ikke applaus for å gjøre ting i ett hjem/ute som bare må gjøres. Om det er dekk, snømåking, ta ut søpla eller brette noe klær er fullstendig urelevant, men det med at de ser at det trengs å bli gjort og gjør det uten å få beskjed. Evt spørsmål om hvor ting skal bo hen i begynnelsen er en ting men bare gjør det uten at man trenger å mase om det må gjøres

Nettopp. Du har skjønt det.

Fatter ikke hvordan så mange ikke klarte å skjønne hva trådstarter mente, og at dekkskift var et eksempel. Mulig de som tolket innlegget bokstavelig eller misforstod totalt er av samme type menneske som exen til ts….

Anonymkode: cd128...915

• Liker 1
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 19.32):

Nok en gang har jeg havnet i et forhold der mannen har vist seg fra sin sanne side litt inn i forholdet. Jeg har fått en rompedilter, en som ikke evner å ta avgjørelser, en som gjerne gjør som jeg vil men som ikke evner å planlegge selv. Fiks middag du - sier jeg. Da skal det ringes og spørres.. bare gjør det, tenk ut noe selv. Jeg vil ha en mann som bidrar og er engasjert, en som ikke må mases på når det kommer til gjøremål. Nå har jeg blitt mammaen hans og min lyst på han som en mann er dalende. 

Sist ex viste seg å være svært usikker og måtte ha bekreftelse i hue og røva av type du er kjekk og pen og flink i seng.. æsj orker ikke flere sånne menn!   

Vil ha en mann som bare skifter de dekkene på bilen, uten å nevne det. Bare gjør det. Uten å forvente klapp og jubel etterpå.. for hvis vi skal spille det spillet så må det holdes av 15 min med klapping for meg hver kveld for alt jeg gjør som jeg forventer ingen anerkjennelse for… 

Anonymkode: 123b8...922

De finnes, ja. Men de ønsker seg ei kvinne med stort K. Du høres bara vanskelig. Det motsatte av det en mann med stort M vil ha. 

Anonymkode: 12596...9dc

• Liker 1
Trolltunge skrev (21 timer siden):

En mann med stor M sitter da ikke og klør seg på balla istedenfor å lage middag, og kalles gjerne ikke noe alpha av miljøer som har misforstått vesentlige ting.

En mann med stor M er "hel ved". Partner og far som er sitt ansvar bevisst, og som er til å stole på angående både smått og stort i livet. Han fyller sin mannsrolle uten å vakle i hva det er, fordi han vet at det innebærer å fylle enhver rolle hans kjære trenger at han fyller, både stabilt og langsiktig og situasjonsbetinget. Han bidrar økonomisk med største selvfølge, han tenker på og ivaretar nåtid og fremtid med største selvfølge, og han kan både sørge for hjulskift ved behov og trøste sitt gråtende barn. Han kan gjerne fordele en del faste oppgaver mellom seg og partner, men ingenting går i stå for ham og barna dersom hans kone er borte/blir syk. Han undergraver ikke seg selv som voksen og ansvarlig forelder, eller sin partner, med å  oponere mot regler og rutiner barna trenger dersom kona er borte. Han er selv inneforstått med og står for at barna trenger ok måltider, trøst og støtte, å ikke se/spille ting utover sin alder, leggetider og tilstrekkelig med søvn, med mer, og trasser ikke mot slikt, som han selv er et barn (når katten er borte...), men styrer klokt. Hans partner er trygg på at alt går bra når hun ikke er der, og at hun ikke kommer hjem til bolig som tilsynelatende er rammet av orkan, og/eller unger og far i tårer og oppløsning. Kan ta det som selvfølgelig, for han tar ansvar for sine like stødig og godt som henne.

Når han fyller 50 år kaller både barn og kone ham "Verdens beste!", og mener det. 

Oppi dette er han ikke bestandig 100% perfekt, men han ordner opp i det som ble feil og dumt. Sammen med sin partner. 

DET er menn med stor M!

Jeg kjenner mange slike, men slik på stående fot kan jeg ikke komme på en eneste som ville bli kalt alpha på tvilsomme nettsider, selv  om jeg har kjent en del av dem siden de var unge, "kule" og umodne. Før de ble partner og pappa.

Noen av dem er ganske kule nå også, med å være like tøff som ungene i akebakken og lignende, og like glødende ivrig som barna når de har gjort noe gøy sammen. 

Jaaaaaa ❤️

ts

• Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

De finnes, ja. Men de ønsker seg ei kvinne med stort K. Du høres bara vanskelig. Det motsatte av det en mann med stort M vil ha. 

Anonymkode: 12596...9dc

Hva er er kvinne med stor K mener du? Interessant å høre 

ts 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nettopp. Du har skjønt det.

Fatter ikke hvordan så mange ikke klarte å skjønne hva trådstarter mente, og at dekkskift var et eksempel. Mulig de som tolket innlegget bokstavelig eller misforstod totalt er av samme type menneske som exen til ts….

Anonymkode: cd128...915

Er ikke det KG i sitt ess da?

umAxa skrev (23 timer siden):

Usikker på hva du referer til?

Er en Kvinne med stor K, den samme beskrivelsen som det som utgjør en Mann med stor M?

Ja, det er jo bare generelt positive trekk, uansett kjønn .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...