Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nok en gang har jeg havnet i et forhold der mannen har vist seg fra sin sanne side litt inn i forholdet. Jeg har fått en rompedilter, en som ikke evner å ta avgjørelser, en som gjerne gjør som jeg vil men som ikke evner å planlegge selv. Fiks middag du - sier jeg. Da skal det ringes og spørres.. bare gjør det, tenk ut noe selv. Jeg vil ha en mann som bidrar og er engasjert, en som ikke må mases på når det kommer til gjøremål. Nå har jeg blitt mammaen hans og min lyst på han som en mann er dalende. 

Sist ex viste seg å være svært usikker og måtte ha bekreftelse i hue og røva av type du er kjekk og pen og flink i seng.. æsj orker ikke flere sånne menn!   

Vil ha en mann som bare skifter de dekkene på bilen, uten å nevne det. Bare gjør det. Uten å forvente klapp og jubel etterpå.. for hvis vi skal spille det spillet så må det holdes av 15 min med klapping for meg hver kveld for alt jeg gjør som jeg forventer ingen anerkjennelse for… 

Anonymkode: 123b8...922

• Liker 6
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men firventer du at ting gjøres riktig? 

Anonymkode: 9b65a...41d

• Nyttig 6
Skrevet (endret)

Det er mange måter å gjøre ting på. Jeg er veldig løsningsorientert. Å ha som krav at en mann skal skifte dekk synes jeg er veldig diskriminerende. Det er mange ting som jeg synes er mye viktigere enn det! 

Er det noe jeg setter pris på hos en mann så er det egenskapene hans, og at han bruker dem til det beste for seg selv. Det er en mann jeg får respekt for.

Det er ulike vis å løse utfordringer på. Det interesserer meg, og gjør meg nysgjerrig. 

Endret av Irak
  • Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo visst finnes vi. Bare kom deg vekk fra bleikingene på sentrale Østlandet.

Anonymkode: b687f...197

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Let etter selvstendige menn lenger nord, istedenfor mamma- og pappagutter sørpå. 

Anonymkode: 5b5cd...fe7

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja det spørs 

Skrevet

Hahahah, holde av 15 min til applaus på kvelden 😂

Skift strategi her. Ikke gi den hjelpen når han ringer for å grave. "Jammen hva vil du ha daaa?" " vet ikke. Samme for meg. Bare lag noe du :) . Nei jeg vet ikke hva vi har fra før, nei jeg skal ikke på butikken. Løs oppdraget kadett" 😛

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men firventer du at ting gjøres riktig? 

Anonymkode: 9b65a...41d

Haha, forventet dette svaret.

Ja jeg forventer at dekkene på bilen blir byttet før fristen har gått ut, jeg forventer også at vask med klær ikke blir liggende i flere dager i vaskemaskinen/tørketrommelen. 

Jeg forventer å ikke bli sett på som en husmor og mamma men som en likestilt partner.. er det så mye å forlange? Jeg har ikke lyst til å drive familien AS alene. Jeg vil ha noen jeg kan lene på på når jeg er nede,  og en som er engasjert i oss som et forhold. 

Er jeg kravstor mener du? 

( og før du henger deg opp i dekkene så kan jeg fortelle at det gjør jeg hvert år fordi jeg orker ikke mase på et mannebarn som ikke evner å tenke selv) 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Let etter selvstendige menn lenger nord, istedenfor mamma- og pappagutter sørpå. 

Anonymkode: 5b5cd...fe7

Altså, jeg tilbringer en del tid i nord, og syns virkelig ikke menn der er noe særlig bedre..

Anonymkode: fc9ab...6b2

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja jeg forventer at dekkene på bilen blir byttet før fristen har gått ut, jeg forventer også at vask med klær ikke blir liggende i flere dager i vaskemaskinen/tørketrommelen. 

Jeg forventer å ikke bli sett på som en husmor og mamma men som en likestilt partner..

Her motstrider du deg selv.
Om dere er likestilte partnere er det like mye din jobb å passe på at dekkene på bilen er byttet i tide, som at det er hans jobb å passe på at vaskemaskinen/tørketrommelen du satte på blir tømt.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Irak skrev (28 minutter siden):

Det er mange måter å gjøre ting på. Jeg er veldig løsningsorientert. Å ha som krav at en mann skal skifte dekk synes jeg er veldig diskriminerende. Det er mange ting som jeg synes er mye viktigere enn det! 

Er det noe jeg setter pris på hos en mann så er det egenskapene hans, og at han bruker dem til det beste for seg selv. Det er en mann jeg får respekt for.

Det er ulike vis å løse utfordringer på. Det interesserer meg, og gjør meg nysgjerrig. 

Og på moderne biler er det færre og færre ting man kan gjøre selv. Min far skifta dekkene og sånn da jeg vokste opp men har nå helt sluttet med det. Mye enklere å sette ut den jobben. En bil er faktisk ikke bare en bil lenger men en datamaskin hvor alt skal stemme i henhold til konfigurasjonen.

Endret av William_S
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De finnes, men det er veldig få av dem.

Anonymkode: ca465...60c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja men jeg er gift

Skrevet

Tror kanskje det med de dekkene bare var ett eksempel. At hun tenker at ting blir gjort uten at det gjøre noe ut av det, samme med hun selv, hun forventer ikke applaus for å gjøre ting i ett hjem/ute som bare må gjøres. Om det er dekk, snømåking, ta ut søpla eller brette noe klær er fullstendig urelevant, men det med at de ser at det trengs å bli gjort og gjør det uten å få beskjed. Evt spørsmål om hvor ting skal bo hen i begynnelsen er en ting men bare gjør det uten at man trenger å mase om det må gjøres

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk er veldig ulike når det gjelder dette med å trenge tydelig applaus. Jeg har bildet ikke helt skjønt hvordan ekser har forventer ros og støtte, altså jeg har ikke nedvurt dem men jeg har måttet jobber for å forstå dem hele veien. 

Med nåværende kjæreste var mye vanskelig i starten og så var det som at vi plutselig gjensidig klarte å se og støtte hverandre, på måter som begge syntes var naturlige. Han er veldig selvgående på å fikse ting, og liker å være selvhjulpen, iblant har han også hjulpet meg. Det vi eventuelt har konflikter om, er mye større ting enn hvem skal fikde en avtale. Jeg synes for eksempel vi sees litt for sjeldent, men samtidig er han raus som lar meg bruke mye tid på hobbier, studier og venner i tillegg til jobb.

Jeg villr aldri tenkt på min kjære som mann med stor M. Om noe føler jeg bare på stor ydmykhet fot st vi har møtt hverandre og holder ut med hverandre. Etter brygget med siste eks gikk noe i stykker og jeg ble veldig kald, og hsr tatt tid å tine opp. Og han har vært skeptisk på sin måte. Vi har tålt hverandres uperfeksjon, føler jeg, og sacrifice ser vi noe i hverandre som jeg ikke en gang visste at fantes. Han sier ofte at han drømte om en som meg, og jeg sier at jeg ikke en gang visste at en som han kunne finnes. 

I et fothold er det ikke 50 + 50 %, men 100 +100. Em må være villig til å yte hver for seg og sammen. Og han er sta, men endrer seg likevel litt og litt for meg. Og jeg endrer meg noe. Vi får lov til å påvirke hverandre. 

Jeg er oppvokst med en far som alltid gjorde mye i huset og med oss ungene, selv når mamma var 100 % husmor, og pappa egentlig ikke kan lage mat. Han skjønte jo det menneskelige i at mamma blei sliten om hun gjorde alt, og var hun sur eller trøtt fikk han vel ikke sex, hehe. Pluss vi ungene hadde masse oppgaver. Alle i et hus må bidra.. Og gjerne gi ros, men alle kan gi ros til alle.

Jeg tror ikke mannen min trenger sånn nå var du flink-ros, bare at jeg skal vise at jeg elsker ham. Det er hele greia hans. Men den er ganske intens, og jeg tok det ikke inn over meg i starten, jeg skjønte det ikke. Han vil ikke ha ros og tilrettelegging, mem han må se i øynene nine at jeg elsker ham og vil ha ham. Han er litt som en sosial katt som trenger fast dose av nærhet og kos for å trives. 

Anonymkode: c53eb...491

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er slik. Han følger med på frister og avtaler, tar tak i ting som må gjøres, lager mat og vasker klær og slikt, uten at jeg trenger å be han om det. Vi deler husarbeidet 50/50. Tilsvarende bidrar jeg med utendørsoppgaver som tradisjonelt har vært menns ansvarsområde. Fordi vi er likestilte, og jeg nekter å bli en slik hjelpesløs kjerring som knapt klarer å holde i en hammer. Jeg bærer gjerne bildekk, klipper gress og maler hus mens han står inne og baker kjeks.

Bakdelen med at han bryr seg er at han har veldig bestemte meninger om hvordan "hans" oppgaver skal løses. Vi hadde nettopp en liten krangel ute på trappa her fordi han mente jeg fylte opp papirdunken på "feil" måte. 😂 Han har systemer og organiserer veldig. Selv gir jeg blanke faen i hvordan dunken fylles opp, så lenge det blir gjort. Så dette blir hans ansvar.

Disse gubbene kommer alltid til å være irriterende, men jeg synes ikke det er urealistisk å forvente at mannen gjør sin halvdel av pliktene - og det inkluderer det mentale ansvaret. Man skal ikke måtte følge med på de og be om at ting blir gjort.

Anonymkode: 8104b...54e

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Min er slik. Han følger med på frister og avtaler, tar tak i ting som må gjøres, lager mat og vasker klær og slikt, uten at jeg trenger å be han om det. Vi deler husarbeidet 50/50. Tilsvarende bidrar jeg med utendørsoppgaver som tradisjonelt har vært menns ansvarsområde. Fordi vi er likestilte, og jeg nekter å bli en slik hjelpesløs kjerring som knapt klarer å holde i en hammer. Jeg bærer gjerne bildekk, klipper gress og maler hus mens han står inne og baker kjeks.

Bakdelen med at han bryr seg er at han har veldig bestemte meninger om hvordan "hans" oppgaver skal løses. Vi hadde nettopp en liten krangel ute på trappa her fordi han mente jeg fylte opp papirdunken på "feil" måte. 😂 Han har systemer og organiserer veldig. Selv gir jeg blanke faen i hvordan dunken fylles opp, så lenge det blir gjort. Så dette blir hans ansvar.

Disse gubbene kommer alltid til å være irriterende, men jeg synes ikke det er urealistisk å forvente at mannen gjør sin halvdel av pliktene - og det inkluderer det mentale ansvaret. Man skal ikke måtte følge med på de og be om at ting blir gjort.

Anonymkode: 8104b...54e

Takk, der sa du det! Dekkene var bare et eksempel. Ansvaret, mentale ansvaret. Jeg ønsker ikke å delegere oppgaver, lage lister. Mannen ta creed for å handle når det er jeg som har funnet ut hva vi trenger, hva vi har fra før, planlegge middager og skrevet liste.. det mentale bak det. Vil ha noen som drar lasset med meg 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så.. slutt å date tapere? Eller kanskje den gjengen er de eneste som biter på fasaden din? 

Anonymkode: 4361a...92b

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

De beste blir tatt i 20-årene. Derfra er det bare restemarkedet. Å være litt tafatt er lang fra det verste som finnes der ute. Bare se på alle menn som henger her inne for underholdning, for eksempel, det er enda noen hakk under. 

Anonymkode: 8f64f...71a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
William_S skrev (10 timer siden):

Og på moderne biler er det færre og færre ting man kan gjøre selv. Min far skifta dekkene og sånn da jeg vokste opp men har nå helt sluttet med det. Mye enklere å sette ut den jobben. En bil er faktisk ikke bare en bil lenger men en datamaskin hvor alt skal stemme i henhold til konfigurasjonen.

Sommerdekk er fremdeles sommerdekk, og vinterdekk er fremdeles vinterdekk. At en bil er blitt en datamaskin er blitt en unnskyldning for å ikke lenger vaske og polere bilen. Det gir ikke mening.

Det er de samme menneskene som sender sykkelen på service for å lappe dekket, og skiene for å få dem preppet. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...