Gå til innhold

Hvordan ble den ødelagt i vaskemaskinen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte ny vaskemaskin for 4-5 uker siden. Vasket overdelen min i dag og den ene hengestroppen har blitt ødelagt 😪😪😪 hvordan kan dette ha skjedd? Maskinen var full med klær. Det er en samsung Qdrive  eco bubble maskin

20250525_181815.jpg

Anonymkode: b9ce7...c98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjøpte ny vaskemaskin for 4-5 uker siden. Vasket overdelen min i dag og den ene hengestroppen har blitt ødelagt 😪😪😪 hvordan kan dette ha skjedd? Maskinen var full med klær. Det er en samsung Qdrive  eco bubble maskin

20250525_181815.jpg

Den har hengt seg opp i noe annet tøy, og ved sentrifugerer har det andre tøyet revet den av. 
Når maskinen er for full, og du har skjøre stoffmaterialer i maskinen, så kan slikt skje. 
Stapper aldri maskinen full med finere tøy. Å vaske på 30-40 g. Trekker ikke mye strøm. Bedre å vaske to maskiner da.

Anonymkode: d2b07...955

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Den har trolig hengt seg fast i en glidelås eller borrelås på et annet plagg, og så har sentrifugering ødelagt plagget. Husk å lukk glidelåser når det vaskes. Og vasker ikke bluser med plagg med glidelås/borrelås/knapper. 

Anonymkode: 4d7b6...0bf

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg vaskar alle blusar og overdelar i vaskepose. Til og med finare t-skjorter har eg i vaskeposer. 

Anonymkode: 5db01...48c

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eg vaskar alle blusar og overdelar i vaskepose. Til og med finare t-skjorter har eg i vaskeposer. 

Dette lærte jeg på den harde måten og, og zipp igjen glidelåser og knapper 

Anonymkode: 66368...ddc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor kjøper du store vaskeposer? Jeg vet bare om de små til bher

AnonymBruker
Skrevet

Den har trolig hengt seg fast i en glidelås eller borrelås på et annet plagg, og så har sentrifugering ødelagt plagget. Husk å lukk glidelåser når det vaskes. Og vasker ikke bluser med plagg med glidelås/borrelås/knapper. 

Anonymkode: 4d7b6...0bf

Den har hengt seg opp i noe annet tøy, og ved sentrifugerer har det andre tøyet revet den av. 
Når maskinen er for full, og du har skjøre stoffmaterialer i maskinen, så kan slikt skje. 
Stapper aldri maskinen full med finere tøy. Å vaske på 30-40 g. Trekker ikke mye strøm. Bedre å vaske to maskiner da.

Maskinen var full men ikke stapfull. Den rommer 9 kg  og det var fortsatt en god del plass i den. Men takk passer på det til neste gang🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor kjøper du store vaskeposer? Jeg vet bare om de små til bher

Det er jo god plass til en bluse i en vanlig vaskepose?

Anonymkode: 43049...c79

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Maskinen var full men ikke stapfull. Den rommer 9 kg  og det var fortsatt en god del plass i den. Men takk passer på det til neste gang🙂

Men finvask programmet tar gjerne bare 2 kg tøy, ullvask typisk 1-1,5 kg? 

Man vasker jo ikke bluser på 40 grader bomullsprogram med full sentrifugering? Da blir de raskt ødelagt.

Anonymkode: 43049...c79

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker alltid plagg med litt sartere stoffer sammen. Aldri sammen med plagg med grovere stoff, glidlåser eller metall. 

Anonymkode: 6cc33...335

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vasker alltid plagg med litt sartere stoffer sammen. Aldri sammen med plagg med grovere stoff, glidlåser eller metall. 

Og 30 grader, og lav sentifugering. 

AnonymBruker
Skrevet

Vasker alltid den type klør i vaskeposer. Har noen store vaskeposer som er inndelt i 2, hvor det er god plass til bluse/lett sommerkjole, og bh i den andre delen. Kjøpt på zizzi for noen få år siden. Helt genial. Ellers finnes det noen vaskeposer som er litt større å få kjøpt,bare google rundt. Vi har vaskeposer i mange størrelser, både svarte og hvite

Anonymkode: 05e09...635

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vasker alltid den type klør i vaskeposer. Har noen store vaskeposer som er inndelt i 2, hvor det er god plass til bluse/lett sommerkjole, og bh i den andre delen. Kjøpt på zizzi for noen få år siden. Helt genial. Ellers finnes det noen vaskeposer som er litt større å få kjøpt,bare google rundt. Vi har vaskeposer i mange størrelser, både svarte og hvite

Klær ikke klør

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt litt stor vaskepose på lindex, der går både dunjakke og andre ting nedi. Er ganske stor plass i de litt store. 

Anonymkode: 66368...ddc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, så lurt :ironi: Du risikerer da at den syntetiske vaskepose rasper tøyet som er inni. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har du noen gang satt deg ned og lest igjennom bruksanvisningen til vaskemaskinen din? 
Ikke det nei? Eller glemte du det helt, det som i bruksanvisningen skrevet stod? 
Bomulls vask på røffe programmer kan du bruke ni kg. Tørt tøy på. Ullvask eller annen finere vask, stapper du ikke ni kilo tøy inni. Noen programmer tar tre kilo, andre som ull og silke gjerne betydelig mindre. 
Tror du at du kan vaske alt på en gang fordi maskinen tar ni kilo, så har du misforstått og helt sikkert lært noe nytt i denne tråden og etter å ha tatt tøyet ut av maskinen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du noen gang satt deg ned og lest igjennom bruksanvisningen til vaskemaskinen din? 
Ikke det nei? Eller glemte du det helt, det som i bruksanvisningen skrevet stod? 
Bomulls vask på røffe programmer kan du bruke ni kg. Tørt tøy på. Ullvask eller annen finere vask, stapper du ikke ni kilo tøy inni. Noen programmer tar tre kilo, andre som ull og silke gjerne betydelig mindre. 
Tror du at du kan vaske alt på en gang fordi maskinen tar ni kilo, så har du misforstått og helt sikkert lært noe nytt i denne tråden og etter å ha tatt tøyet ut av maskinen. 

Ble ganske overrasket over dette selv. Uten at jeg kommenterte det i mitt første innlegg. 

Hadde en del klesvask i dag og i går. Så da ble det ca 8 sorteringer. 

Herunder var ene en sommerkjole som jeg ønsker å ha tilgjengelig til helgen igjen, med hvitt og blått, så den fikk gå alene. Og så hadde jeg kun tre rosa-røde plagg bluser/overdeler, som jeg ikke trenger neste par ukene, de får ligge litt til, for å se om det er andre plagg de kan vaskes sammen med. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2025 den 16.24):

Ja, så lurt :ironi: Du risikerer da at den syntetiske vaskepose rasper tøyet som er inni. 

Hvor finner du vaskeposer som er i stand til å "raspe" noe som helst? Mine er myke og skånsomme, og beskytter tøyet slik en vaskepose skal gjøre. 

Anonymkode: 9c3a5...08c

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 19.22):

20250525_181815.jpg

Sånne plagg  må du legge  i vaskepose. Da stropper kan henge seg fast i annet tøy, og ryke når belastning blir stor nok. 

Det der fikser du enkelt med nål og tråd. Eller bytter ut med sorte stropper du syr på

Anonymkode: 911b4...9ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Angående vaskeposer- hvis man trenger en veldig stor, f.eks. til en jakke, og ikke har det, går det an å bruke et putevar. 

Anonymkode: 9c45f...030

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...