AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Jeg har gått ned snart 20 kg med å spise mindre kalorier. Men nå er jeg på et punkt hvor jeg har kommet til en "normal" vekt, men fortsatt ønsker å gå ned noen få kg til. (Ca. 4-5 kg) Men syns dette er helt håpløst å få til. Holder på å bli gal. Vekten står nærmest bom stille, eneste måten jeg har merket at den går ned er når jeg har kuttet kalorier til et så lavt nivå at jeg blir skikkelig fysisk uvel. Føler meg svimmel, ofte hodepine, kvalm, sliten/tung følelse i kroppen og musklene, blir andpusten av å gjøre helt vanlige aktiviteter. Så dette er jo såklart vanskelig å opprettholde. Altså dette kan jo ikke være bra, innser jo det. Men hvordan skal jeg gjøre dette uten å måtte sjangle rundt som en zombie i flere uker? 😅 Anonymkode: 3f85a...f56
AnonymBruker Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai Det er vel kroppen som sier fra at den har funnet sin trivselsvekt. Hvis du nå er normalvektig så trenger du ikke gå ned mer. Evt kan du forsøke å forbrenne mer ved å trene. Styrketrening vil stramme deg opp (og økt muskelmasse forbrenner litt mer kalorier) og kardio forbrenner en del kalorier. Anonymkode: f5818...36b
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Du må spise mer av næringsrik og kalorifattig mat! Salater med linser, bønner, hvitt kjøtt etc. Anonymkode: 5e190...938 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai Når tok du en blodprøve sist? Langvarig kaloriunderskudd kan definitivt gi mangelsymptomer/sykdommer. Så hadde begynt der hvis jeg var deg. Hvis alt er greit der, trenger du kanskje bare en lenger pause på vedlikehold og så prøve igjen. Alternativt øke aktiviteten. Ikke senk kaloriinntaket hvis du blir dårlig! Anonymkode: ec445...d5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå