Gå til innhold

Hvordan klyver du opp i sengen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du liksom leviterer ned i senga da? :D

Anonymkode: 3e7cb...54e

Hahaha! Nå spyttet jeg ut kaffen på tastaturet her 😂😭

Mange rare bilder i hodet etter å ha lest denne tråden!

Selv bytter jeg på, varierer etter humøret. Men jeg tror det går mest i diverse variasjoner av krabbing og kravling, med litt wrestling-hopp innimellom. Sånn gammalmannsgreier med ræva først og beina etter blir for stivt og stolpete, man må bruke kroppen mens man fortsatt kan!

Anonymkode: f9815...2cb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, jeg aner virkelig ikke hvordan jeg gjør det. Tror jeg varierer det? 🤷🏻‍♀️😂 noen ganger med knærne først, andre med rumpen først. Tror ikke jeg bruker samme teknikk hver gang. Spørs helt om jeg feks skal legge klokken på lading, smøre legger/hender osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Haha.. nå matte jeg sjekke! 
Jeg tror jeg oftest står på ètt stakt ben i bakken, løfter det andre benet bakover samtidig som jeg lener overkroppen frem (så jeg blir som en T) og dumper/stuper rolig ned på magen i senga. 

TS sin variant med ett kne i senga, og over på siden, kjentes også helt naturlig, så jeg tror jeg gjør begge deler.

Mannen sin variant med å sette seg ned på rumpa, tror jeg aldri at jeg gjør. 

Anonymkode: 1f0e1...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her! Takk for at så mange av dere har testet og svart!

Kjenner igjen mange av stilartene dere beskriver. Omtrent alle stilartene, annet enn måten samboeren min gjør det på, føles naturlig for meg. Før var det nok mest superman-faceplanting jeg gjorde mest av, men har altså gått over til den stilen jeg beskrev i hovedinnlegget etter å ha fått kommentarer om jordskjelv fra samboer.

Og nei han klager vanligvis ikke på mye, men han er en sånn som aldri var barn, han er bare født som gubbe og gjør alt korrekt. På jobb er jeg ofte alvorlig og veldig ordentlig, så tror kanskje det er den kontrasten han synes er morsom.🤷‍♀️
Jeg synes hvert fall denne tråden er morsom, så takk til alle som har svart. :) 

Anonymkode: 9b1a2...280

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter på senga, så tar slenger beina opp, åler de mellom evt katter som ligger der, legger meg på ryggen. Så prøver jeg å lirke beina rundt evt katter og legger meg på siden. Når jeg prøver å legge meg på siden kommer det som oftest en katt som skal ligge ved siden av hodeputa for å få kos. 

Anonymkode: 19d1d...bdd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så høy seng med rammemadrass og stor overmadrass, og ikke spesielt lange ben, så funker ikke helt å sette seg innpå. Jeg tror jeg gjør det som TS hvis jeg forstår rett.

har et gåent kne, setter det friske kneet i senga og tar en slags svingende bevegelse/sidelengs kråkestup over i senga så jeg ender på ryggen. Best å være først i senga, ellers får gjerne gubben meg delvis oppå før jeg finner meg til rette 😅

er nok litt mer show enn det trenger være men jeg synes det er en praktisk måte 🙈

Anonymkode: 1cc37...169

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her! Takk for at så mange av dere har testet og svart!

Kjenner igjen mange av stilartene dere beskriver. Omtrent alle stilartene, annet enn måten samboeren min gjør det på, føles naturlig for meg.

Stilarter 😄 kan man få stilkarakterer også?

Anonymkode: 8879a...3e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noe rolle? Noen ganger hopper jeg rett opp i sengen hvis jeg føler for det.

Anonymkode: 7d845...3ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Stilarter 😄 kan man få stilkarakterer også?

Anonymkode: 8879a...3e0

Ja! Men jeg er usikker på hvordan poengene beregnes. Gir det høy eller lav stilkarakter å bråke mest mulig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Faceplanter

Anonymkode: 0885a...d70

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 18.38):

Jeg er snart 40, og blir hver kveld ledd av av samboeren min for måten jeg klyver opp i sengen.

Jeg står ved siden av sengen og ser mot hodeenden, så setter jeg kneet på madrassen, og vrir meg sidelengs sånn at jeg legger meg på siden (sånn at jeg ser ut av sengen). Alt dette er én glidende bevegelse.

Han setter seg på sengekanten, og legger seg ned på ryggen mens han svinger bena opp samtidig som han vrir seg sidelengs.

Han mener at jeg gjør det som et barn, og at alle normale voksne gjør det på hans måte.

Hvordan gjør du det? 

Hils han å si at det har han ikke noe med, personlig kan det variere, ofte til glede for den jeg deler seng med.

AnonymBruker
Skrevet

Kne, så stuper jeg inn i forloveden og er blekksprut på han 👀😂

Anonymkode: a6e65...9f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

https://m.youtube.com/watch?v=ABf-IjupaSQ

Sånn gjør jeg :skya:

Anonymkode: c3786...2bd

De må ha veldig skitne gulv, siden han føler at han må børste av fotsålene!

Skrevet

Aldri tenkt over, men nå skal jeg gå å teste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Faceplanter

Anonymkode: 0885a...d70

Ja, der var fasit her og. Enten skikkelig faceplant eller rett ut i sjøstjerne på ryggen, ikke noe sette seg ned først. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går oppi fra fotenden av senga og krabber på alle fire. Stuper med hodet ned i puta først, for så å ake kroppen ned i liggende, på en strekkende, deilig måte, samtidig som jeg pakker meg inn i dyna. Skal jeg oppi senga fra sida av den, så gjør jeg som deg, TS.

Anonymkode: e3b19...3a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør mye rart. Ofte bare smyger jeg meg opp i sengen som et "mildt stup" for å komme meg under dyna og et varmepledd så fort som mulig. I går satt jeg meg på begge knærne og snudde 360 grader rundt i det jeg la meg. Andre ganger hoppe jeg oppi senga, og da ler samboer. 

Anonymkode: 63305...0b0

• Liker 1
Skrevet

Har jeg aldri tenkt over, så jeg måtte gå til sengen å prøve for å se hvordan jeg gjør det.

Jeg setter meg altså på sengekanten med rumpa først, løfter så beina opp samtidig som jeg snur meg til posisjon i sengas lengderetning og legger beina ned på senga. I den posisjonen støtter jeg overkroppen med albuene mot senga i en brøkdel av et sekund før jeg senker hodet (og følgelig også overkroppen) ned mot puta/madrassen. Ender opp med å ligge på rygg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du vet kanskje ikke hva "facepalm" betyr?

Anonymkode: 0bd0b...524

å stupe ned med fjeset først og bli liggende - tryne i senga, hva du enn velger kalle det skjønte du nok hva jeg mente men følte for å være vrien, det er greit, håper det gav deg en god følelse innvendig ❤️ 

Anonymkode: 5c779...80c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...