Gå til innhold

Lite hus, 5 familiemedlemmer. Kan det gå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her må du legge fra deg egoismen din TS frem til, iallfall de største, barna har flyttet ut. 

Anonymkode: 364c5...4d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 18.19):

Har funnet et hus som er som en drøm, men vi er fem stykk. Huset er lite med 90kvm og 2 etasje som ikke teller som etasje pga skråtak og takhøyde. Vi har store barn tenåringer, de har vokst opp med hvert sitt soverom og stort hus. 
Jeg drømmer om mindre hus, mer tid til livet og langt ut på landet. Kan det gå? Eller bare legge det fra meg med engang. 
Noen som bor litt trangt med flere barn? Får dere det til å fungere? 

Anonymkode: e0b7b...9f9

Får barna fremdeles egne soverom da? 

Anonymkode: 5e68d...77a

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte hus på 180 kvm med stor hage fordi vi så barna trenger mer plass. 

Og de er mellom 7-9 år.

Som tenåringsgutter vil de kreve enda mer plass. Såpass at vi nesten vurderer å kjøpe noe større på sikt.

Nedskalering vil vi evt skje når barna er ute. Med mindre vi ønsker en generasjons bolig...

Men vi ønsker på sikt å trekke mot varmere strøk...så vi får se 🤭

Anonymkode: 921af...8a3

AnonymBruker
Skrevet

Kan du vente til en eller flere av tenåringene har flyttet hjemmefra- jeg har 3 barn over 18 nå og trenger veldig lite plass😁

Anonymkode: 21a0b...39d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

90 m2 er et vanlig husbankens fra 70- tallet. Huset vi med to og tre søsken er oppvokst i. Det er tydelig at vi er blitt mye rikere og langt bedre vant når det nå blir anser som trangt og for lite for en familie med "bare" to barn.

Anonymkode: a27c4...610

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

90 m2 er et vanlig husbankens fra 70- tallet. Huset vi med to og tre søsken er oppvokst i. Det er tydelig at vi er blitt mye rikere og langt bedre vant når det nå blir anser som trangt og for lite for en familie med "bare" to barn.

Skal være husbankhus 

Skrevet

Høres ut som eldste snart skal flytte ut? 4 pers, 90 kvadrat + 2 egt + gjestehus må vel være greit. Ville hatt fokus på at barna får hvert sitt rom. 

AnonymBruker
Skrevet

Her var det kommet noen svar, huset er 90 kvm grunnflate pluss en etasje i andre som har soverom, bad og en liten stue. Pga skråtak er ikke kvm med i dette. Huset kommer til å gå over takst, det ligger ved sjøen, er småbruk og veldig ettertraktet. Så lite bekymret om jeg eventuelt skulle solgt videre. 
Alle får et rom hver, men det blir mindre enn 20 kvm som min eldste har i dag. 
Jeg forstår ikke helt hvorfor tenåringer må ha enorme hus så lenge det er tilrettelagt for at de får privatliv? Ser de fleste mener dette. Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her var det kommet noen svar, huset er 90 kvm grunnflate pluss en etasje i andre som har soverom, bad og en liten stue. Pga skråtak er ikke kvm med i dette. Huset kommer til å gå over takst, det ligger ved sjøen, er småbruk og veldig ettertraktet. Så lite bekymret om jeg eventuelt skulle solgt videre. 
Jeg forstår ikke helt hvorfor tenåringer må ha enorme hus så lenge det er tilrettelagt for at de får privatliv? Ser de fleste mener dette. Ts

Det høres ut som et drømmehus. Jeg ville gått for det! Dersom det blir for lite er det kanskje mulig å bygge ut? Eventuelt sette opp et nytt anneks? Bor man på et slik sted er det vel som regel bare på vinteren (og om natta) man oppholder seg innendørs uansett.

Anonymkode: 8d4c7...661

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil «ut på landet» gi mer tid til livet? Eller mer tid i bilen for å frakte ungene tur/retur livet. 

Anonymkode: 40ba1...2ab

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vil «ut på landet» gi mer tid til livet? Eller mer tid i bilen for å frakte ungene tur/retur livet. 

Anonymkode: 40ba1...2ab

Elsker å kjøre bil, men nei blir nok like mye som nå. Vennene til eldste bor i en by enn der vi bor. Ja, det er 10 min lenger hver vei. 
De to andre har venner her vi bor. 
Denne boligen ligger 1,5 mill under vår bolig. Det betyr at vi blir litt friere økonomisk. Jeg kan jobbe litt mindre, mer tid til barn og andre ting som gir livskvalitet :) 

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det høres ut som et drømmehus. Jeg ville gått for det! Dersom det blir for lite er det kanskje mulig å bygge ut? Eventuelt sette opp et nytt anneks? Bor man på et slik sted er det vel som regel bare på vinteren (og om natta) man oppholder seg innendørs uansett.

Anonymkode: 8d4c7...661

Det er virkelig drømmen min, ikke ofte slike boliger kommer for salg. 
Jeg tenker vi fint ordner plass til alle våre barn og planen er å være masse ute, nyte naturen, sjøen og hverandre :) ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

vent til dem flytter ut ellers blir det nok et helvete med tenåringer som ikke har eget rom lenger 

Anonymkode: f7d13...917

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

vent til dem flytter ut ellers blir det nok et helvete med tenåringer som ikke har eget rom lenger 

TS skriver at alle får eget rom, men at de ikke vil være like store som det de har nå. 

Anonymkode: 27628...53e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal gå for det. Alle får hvert sitt soverom - de trenger ikke beist av noen rom! Og så har de attpåtil gjestehuset. Det er jo gull. 

Ikke nøl - kjør på!

Anonymkode: 965a2...4c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS skriver at alle får eget rom, men at de ikke vil være like store som det de har nå. 

Anonymkode: 27628...53e

det blir nok uansett krangling om rom.

ts snakk med ungene om hva dem tenker om flytting

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

det blir nok uansett krangling om rom.

ts snakk med ungene om hva dem tenker om flytting

Hvorfor skal barn krangle om rom? 
Alle skal på visning og alle er involvert :) ts

Skrevet

Det høres ut som mitt mareritt, men hvis det er din drøm, så gå for det. 

Anonymkode: 8f80d...59c

• Liker 1
Skrevet

Har funnet et hus som er som en drøm, men vi er fem stykk. Huset er lite med 90kvm og 2 etasje som ikke teller som etasje pga skråtak og takhøyde. Vi har store barn tenåringer, de har vokst opp med hvert sitt soverom og stort hus. 
Jeg drømmer om mindre hus, mer tid til livet og langt ut på landet. Kan det gå? Eller bare legge det fra meg med engang. 

Jeg hadde ikke flyttet barna i den alderen for en såpass egoistisk grunn, uten at hele familien ønsket det 100%. Det er jo ikke lenge før de er ute, eller kan kjøre selv uansett, så hadde ventet. 

Anonymkode: cf14f...d07

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2025 den 13.42):

Synes det høres ut som ett drømmehus. Og med en liten separat gjestestue så høres det veldig bra ut 👌👌

Vi hadde hatt mer enn nok plass emd dette.

Anonymkode: 506dd...419

Skrevet

Jeg hadde i hvertfall ventet til barna flytter ut, det er enda verre å bo på liten plass når barn er store enn når de er små. 

Anonymkode: 811c6...d20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...