Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste ca 4 årene har vi delt strømmetjeneste med svogeren min. Han betaler for en, og vi (det vil si jeg) betaler for to. Det har vært helt greit og fungert supert. Men i dag så var vi plutselig kastet ut av tjenesten. Mannen sendte melding og ga beskjed og fikk til svar at "ja.. jeg gidder ikke å betale for to brukere lenger. Dere får skaffe dere en egen." Vi ble litt overrasket over at han ikke hadde gitt beskjed. Mannen spurte om han da skulle kaste han ut av de vi betalte for, men da ble han kjempe sur, og sa da (med et godt poeng jeg ser det men alikevel) at det koster ikke mer å ha 2 brukere på de vi betaler for en å ha en. 

Så vi er litt sleme kanskje? Som tenker at det er veldig urettferdig og vi  vil slette hans bruker. Men kjenner det litt på samvittigheten. Men igjen, hvis vi sletter han, kan vi heller dele de brukerene med noen andre i familien som har spurt om å dele?

Så er vi drittsekker om Vi bare sletter han og lager ny avtale med noen andre? Var han som sluttet avtalen først 🤷‍♀️

Anonymkode: 8e980...ff9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å fjerne. Finn noen andre som er interessert i gjensidig bytte heller… er jo slik de fleste gjør det. Ingenting å ha dårlig samvittighet for

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor å si at dere har noen andre som gjerne bytter innlogging slik at dere ikke mister den han nå kastet dere ut fra! 

Anonymkode: 81db6...c36

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men igjen, hvis vi sletter han, kan vi heller dele de brukerene med noen andre i familien som har spurt om å dele?

Er det abonnement dere har lov å dele med andre?

Anonymkode: 31700...dc2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Et veldig godt poeng her.

Anonymkode: fd433...81d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

De siste ca 4 årene har vi delt strømmetjeneste med svogeren min. Han betaler for en, og vi (det vil si jeg) betaler for to. Det har vært helt greit og fungert supert. Men i dag så var vi plutselig kastet ut av tjenesten. Mannen sendte melding og ga beskjed og fikk til svar at "ja.. jeg gidder ikke å betale for to brukere lenger. Dere får skaffe dere en egen." Vi ble litt overrasket over at han ikke hadde gitt beskjed. Mannen spurte om han da skulle kaste han ut av de vi betalte for, men da ble han kjempe sur, og sa da (med et godt poeng jeg ser det men alikevel) at det koster ikke mer å ha 2 brukere på de vi betaler for en å ha en. 

Så vi er litt sleme kanskje? Som tenker at det er veldig urettferdig og vi  vil slette hans bruker. Men kjenner det litt på samvittigheten. Men igjen, hvis vi sletter han, kan vi heller dele de brukerene med noen andre i familien som har spurt om å dele?

Så er vi drittsekker om Vi bare sletter han og lager ny avtale med noen andre? Var han som sluttet avtalen først 🤷‍♀️

Den typen deling er jo ikke lovlig. Så bare å avslutte ulovlighetene fra begge sider.

Anonymkode: b9543...dcb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 18.15):

Slett ham.

Anonymkode: e85ad...b22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 18.38):

Lov og lov. Det står jo ikke akkurat i Norges lover dette. Men brukervilkårene til for eksempel Netflix sier at man ikke kan dele på to adresser. Så vet jeg også at de ikke akkurat har vært så strenge på kontrollen de siste par årene, jeg har fortsatt min konto som deles med utflyttede barn. De sender advarsler eller hint når de oppdager at det foregår samtidig strømming på det de antar er to nettadresser med en viss avstand i antall km, men har fortsatt ikke gjort alvor av "truslene". Vet ikke hvordan det fungerer i andre strømmetjenester.

Anonymkode: dc00b...a02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men brukervilkårene til for eksempel Netflix sier at man ikke kan dele på to adresser. Så vet jeg også at de ikke akkurat har vært så strenge på kontrollen de siste par årene, jeg har fortsatt min konto som deles med utflyttede barn. 

Anonymkode: dc00b...a02

Bra forbilde for barna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så får han betale halve abonnementet dere deler med ham. Rett og rimelig. Eller så kan han selvsagt betale for to brukere på sin strømmetjeneste igjen, så dere deler med hverandre. Ville glatt latt noen andre få den tilgangen etter sånn oppførsel.

Anonymkode: cc522...bb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slett han! Han burde jo absolutt tenkt på at ved en ekstra bruker på den han betalte, så fikk han tilgang til to til. Og gidder han ikke å ta den kostnaden, så er det ikke annet enn rett og rimelig at han mister de to dere betaler for.

Anonymkode: a2861...f50

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig sletter dere han fra deres.

Han betaler kanskje mer for å ha to brukere, men til gjengled får han to tjenester tilbake i bytte mot en. Så han vil fort se at den økte avgiften på en fort lønner seg.

Anonymkode: 64f9b...7df

• Liker 2
Skrevet

Hvor mye betaler han for to brukere på sin tjeneste opp mot hvor mye dere betaler for to tjenester? 

AnonymBruker
Skrevet

Ordtaket 'Man høster det man sår' er meget passende her. 

Anonymkode: a1177...a71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst ville jeg holdt reglene til den innholdsleverandøren jeg hadde, som det kan høres ut som dere strekker dere utenfor.

men om man ser bort fra det, når han slutter med en omforent ordning uten å si fra, og bare kaster dere ut. Da hadde jeg sagt at «vi bruker heller den ekstra brukeren med noen andre som gir oss en tjeneste tilbake». Uansett om det ikke er tilfelle.

Skal til dels være enig i at det er en forskjell der i at han faktisk må betale ekstra for at dere henger på, mens dere da åpenbart ikke har måttet betale ekstra for at han henger på. Men det er den forventningen om å få henge på dere, når han selv ikke en gang har manerer til å kommunisere med dere om at han må redusere regningen sin. Det er den oppførselen der som hadde fått meg til å kicke han ut.

Anonymkode: 4f86b...d03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal til dels være enig i at det er en forskjell der i at han faktisk må betale ekstra for at dere henger på, mens dere da åpenbart ikke har måttet betale ekstra for at han henger på.

De betaler ekstra i så sett at de betaler for to tjenester hvor han får tilgang til begge, mens han kun hadde en som de fikk tilbake. Det er en god deal for han, så teit av han at han ikke ser det.

Anonymkode: 64f9b...7df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...