Gå til innhold

Bbq baked Beans sammen med hva?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal samle en del venner til en uformell feiring, og har lyst til å lage en skikkelig Bbq bønnegryte, en slik som smaker litt røkt og har litt «trøkk». En slik gryte kan jo lages til mange uten å velte matbudsjettet, og restene lar seg jo fryse ned. Men det blir liksom litt stusselig med kun denne gryta pluss salat (mottar gjerne tips til god salat!). Hva passer til, uten at det blir masse jobb og styr? Forskjellige pølser? Det er ikke aktuelt å grille

Anonymkode: f3e27...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ris kan være fint til, eller litt godt brød. 
Egg i en eller annen form også. Kan bli styrete med mange speilegg, men det skal være mulig å lage de i ovnen. Ellers kan smilende eller hardkokte egg også være noe. 
Jeg hadde servert noe rømme av noe slag til for de som liker det litt mildere. Revet ost kan være noe, men det koster gjerne da litt mer. 
Om du vil kan du lage mer buffetstyle, med en tykk bønnegryte, ris, lefser, ost, rømme, egg, og ulike grønnsaker. Trenger ikke være så mange grønnsaker, men litt for friskhet. Jeg hadde tatt noe spinat, tomat, agurk, mais, paprika, og avokado om du finner rimelig. Litt mango kan være godt, samme med limebåter (eller sitron som oftest er rimeligere). Noen vil gjerne like litt chili også, men du kan likeså sette frem litt salsa eller chilipulver om du vil spare penger. 

Dette kan du gjøre veldig enkelt med ris og litt salat, eller ta den mer ut. Rømme hadde jeg ikke droppet da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk, her var det mange gode tips! Ville aldri kommet på å ha med lime, men det gjør det hele litt «kulere». Mye å bygge videre på her, helt supert 😁 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Takk, her var det mange gode tips! Ville aldri kommet på å ha med lime, men det gjør det hele litt «kulere». Mye å bygge videre på her, helt supert 😁 

Bare hyggelig, og håper du finner noe som passer med både tid, budsjett og anledning 😊 Om du tenker på litt som chili, så er det en del tips der, som f.eks det med lime, rømme og ost 😊 Blir litt det samme her 😊

Kos dere 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...