Gå til innhold

Bygge seg opp fra trilleturer til løping...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen med erfaring eller tips om et program å følge? 

Er evig utrent med bunnpunkt nå etter et tøft svangerskap, men er nå i permisjon med baby på 1 mnd og vil gjerne trene meg ordentlig opp... Aner bare ikke hvor jeg starter, annet enn å øke lengde på trilletur. Hvordan bør jeg gå frem for å trene meg opp fra ingenting til å kunne løpe 5km neste år? 🤔

Anonymkode: 6e74f...544

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

5k runner appen. Den het "Couch to 5k" før. Veldig gradvis. 

Anonymkode: a63b5...7d2

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte bare helt rolig for 2 år siden når baby var 4-5 mnd. Var ute i noen få km i starten, gikk litt og løp litt. Økte distanse veldig sakte. Når jeg endelig klarte å pushe meg litt så økte distansen fort, og klarte i fjor høst å løpe halvmaraton. Jeg har virkelig aldri vært fan av løping, men tålmodighet har gitt resultater 

AnonymBruker
Skrevet

Ville startet med noe barseltrening der de har fokus på knipeøvelser og core muskler før du løper..

Har du hatt 6 ukers kontroll hos jm og fått klar signal til å trene? Bestil evt kontroll hos fysio også for å se at muskler er klare til å trenes få evt tips til hva du skal fokusere på.

Anonymkode: 962bc...a19

AnonymBruker
Skrevet

Spør AI?:) Den fikk meg til 5K på søndag(det var aldri planen, men så ble det gøy:P). Den kan også ta hensyn til hva du måtte ha av utstyr, plager, preferanser, fokusområder, tilleggstrening for å styrke et dårlig kne f.eks., og komme med forslag. Jeg pleier alltid å screenshotte resultatet fra treningsklokka for da ser den ganske fort om vi kan øke utfordringen.

Anonymkode: f9f1f...d5c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...