Gå til innhold

Hvordan forklare dette for potensielt ny arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Jeg er ansatt i kommunen, men pga dårlig arbeidsmiljø og elendig ledelse har jeg søkt på ny jobb i nabokommunen. Reiseveien blir like lang og arbeidsoppgavene er nesten nøyaktig de samme som der jeg er nå, så jeg kan ikke bruke de som grunn til at jeg søker på jobben... Har heller ikke lyst til å si noe negativt om nåværende arbeidsplass siden sånt ofte trekker ned inntrykket. Hvilke andre grunner kan jeg oppgi, når de spør om hvorfor jeg vil bytte jobb? 😕

Anonymkode: 81d64...ae4

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er ansatt i kommunen, men pga dårlig arbeidsmiljø og elendig ledelse har jeg søkt på ny jobb i nabokommunen. Reiseveien blir like lang og arbeidsoppgavene er nesten nøyaktig de samme som der jeg er nå, så jeg kan ikke bruke de som grunn til at jeg søker på jobben... Har heller ikke lyst til å si noe negativt om nåværende arbeidsplass siden sånt ofte trekker ned inntrykket. Hvilke andre grunner kan jeg oppgi, når de spør om hvorfor jeg vil bytte jobb? 😕

Anonymkode: 81d64...ae4

"Det er spennende å se hvordan ulike kommuner løser de samme oppgavene. Jeg er opptatt av faglig utvikling, og tror det kan være verdifullt å se ting fra en litt annen vinkel." 🙂

Jeg har jobbet i et fag med kontakt med mange ulike kommuner, og de jobber forskjellig innenfor mitt felt i hvert fall.
Noen er bykommuner, noen er landbrukskommuner.... finn ut hva som er bra med kommunen... for eksempel...

Anonymkode: b59f9...e5a

• Liker 6

Hvis du vet om noe som helst som er annerledes i den kommunen du har søkt jobb; fokuser på at du er interessert i akkurat det. Det kan for eksempel være  måten de jobber på (prosjekter/team etc), systemer de jobber med, at det er en større/mindre (velg selv det som passer) avdeling, mer moderne lokaler (hvis de har det) osv osv. 

Anonymkode: 615fe...db0

• Liker 1

Annonse

Lykke til! Hvis jeg fremdeles ikke følte jeg hadde god nok grunn, ville jeg sagt noe ala "andre vilkår". Ikke nødvendigvis bedre for alle, men mulig bedre i akkurat din situasjon.

Vi har ansatt flere fra nabokommunen. Det har aldri blitt et tema hvorfor enkelte har ønsket å bytte arbeidsplass. Nabokommunen er nesten like stor mtp. befolkningstall, men har en helt annen økonomi. Det kan være mange grunner til at man ønsker å bytte, men som dekkes av miljøbytte eller bedre vilkår for din situasjon.

Anonymkode: 52e08...c25

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...