AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Lurer på dette fordi hvis man søker om kontrollerende oppførsel, får man opp ting om narsissister og andre personlighetsforstyrrelser. Er det mulig noen er kontrollerende av andre årsaker. Da mener jeg kontroll behov over partner kanskje voldelige tendenser? Anonymkode: 7adde...47b
AnonymBruker Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Lurer på dette fordi hvis man søker om kontrollerende oppførsel, får man opp ting om narsissister og andre personlighetsforstyrrelser. Er det mulig noen er kontrollerende av andre årsaker. Da mener jeg kontroll behov over partner kanskje voldelige tendenser? Anonymkode: 7adde...47b Dette er veldig vanskelig å svare på med mindre du har konkrete situasjoner å vise til. Å være kontrollerende handler om å ville bestemme over den andre. Så kommer det an på. Overfor feks barn som ikke vet sitt eget beste så er grensesetting et verktøy for å oppnå balanse og status quo. Gjør man ikke det så blir det bare kaos. Barn kan ikke få lov til å gjøre som de vil. Ikke voksne med mangel på impulskontroll heller. Da kan de potensielt ødelegge for seg selv...Sånt klarer ikke jeg å se på... Det kaller jeg å være klok. Anonymkode: 282d2...c56 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Ja, men det kommer jo helt an på hva slags kontrollerende tendenser det er snakk om. Det finnes jo de som har utrygg tilknytning, som ikke nødvendigvis har en personlighetsforstyrrelse, og det kan manifestere seg med kontrollerende oppførsel. Anonymkode: ea8d8...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai Ja, man kan være kontrollerende uten å ha en diagnose. Men alt skal jo diagnostiseres i dag. Anonymkode: 6ebd4...7fe
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai Selvsagt kan noen være kontrollerende uten at det ligger en diagnose bak det. Anonymkode: 170c0...f8d
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai Jeg vil påstå at de fleste som er kontrollerende ikke har en diagnose. Det er bare på KG. På et merkverdig vis har de eller hadde de en partner med diagnose. Gjerne narsissisme. Dette forankres på egen personlig oppfatning uten støtte i litteraturen eller profesjonell behandling. Anonymkode: df2ea...db0
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai Om du vil bestemme over andre har du LAV EMPATI. Anonymkode: 4d854...7b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå