Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En svær grovinngang med avspylingsmulighet for gjørme og sand, tørkesone, og masse masse garderobeplass 🤩

Åh bibliotek, dere er heldige! Ville hatt et sted med fin utsikt hvor det er glassvegg/skyvedører i glass.

Anonymkode: a6276...c2d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stort vaskerom i samme etg som soverommene.

Anonymkode: 991ef...e81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 22.27):

Bare ett bad i hver etasje? Hvorfor det?

Anonymkode: 1c5ee...b5d

Fordi det er en fantasi 

Anonymkode: 8a079...08e

Skrevet

Mange av disse tingene er sikkert nevnt i tidligere innlegg, men jeg ville hatt: 

- Stor lukket walk in-closet i tilknytning til inngangen

- Vinkjeller/vinrom

- Treningsrom

- Kinorom

- Basseng med infarød badstu tilknyttet

- Eget walk-in closet til sengetøy og håndklær 

- Eget skorom

- Eget veskerom

- Spiskammers i tilknytning til kjøkkenet (sånn at du går inn en kjøkkenskapdør og kommer inn i et rom bak selve kjøkkenet)

- Bibliotek med skrivebord (kontor) 

- Soverom en suite (garderobe og bad tilhørende soverommet)

- Flere stuer

- Egne walk in closeter til alle soverom

- Vaskerom med mye oppbevaring til rengjøringsdubeditter og skittentøysnedkast fra bad

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk arkitekt for å hjelpe dere å se hva dere kan gjøre med planløsningen. Jeg skal bygge hus selv. Men jeg kommer fra 300 kvm hus og synes det er alt for stort. Så jeg skal bygge bare 150 kvm. Jeg har sett på mye hus. Og jeg viste hva jeg ville. Men sannelig så så han løsninger som jeg overhode ikke hadde sett for meg. Ja jeg må si ifra meg noe. Men slik er det når man skal ha noe mindre. Ønsker jeg alt jeg har no så må jeg bare bli boende. Men jeg bygger for at jeg skal bli gammel i huset. 

Anonymkode: aae80...ca5

AnonymBruker
Skrevet

Og budsjettet deres klarer dere ikke å holde dere innom. Bare et stor kjøkken koster masse. Jeg har busset opp mye i huset. Og flere bad og to kjøkken koster dere mye altså. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville hatt ei kvardagsstove og ei finare stove.

Anonymkode: 4968e...42f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og budsjettet deres klarer dere ikke å holde dere innom. Bare et stor kjøkken koster masse. Jeg har busset opp mye i huset. Og flere bad og to kjøkken koster dere mye altså. 

Javel. Vi har kjøpt hele kjøkkeninnredningen brukt, inkludert hvitevarer, håndtak og kjølehjørne, for 17.000. Dette skal vi male, og så regner jeg 10.000,- i nye benkeplater. Legg på maling, tapet, gulv, lister og div materialer, så kommer vi kanskje opp i 60.000,- for hele kjøkkenet på 36 kvm. Vi har renovert 5 boliger hittil. 

Samme gjelder for badet, vi kjøper innredning brukt, og deler av fliser og tilbehøret også. Gjør nesten alt selv, inkl det meste av rørleggerjobben. 

Det er ikke noe særlig større kostnad på større hus hvis man slipper kostnadene til innleide arbeidere. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 3a7bc...c77

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Minus noen Negative Nancyer (som man må regne med på KG, det sier seg selv), så har denne tråden vært full av nyttige innspill vi tar med oss videre. 🙏🙏🙏 Tusen takk, og bare fortsett. 🥰

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Minus noen Negative Nancyer (som man må regne med på KG, det sier seg selv), så har denne tråden vært full av nyttige innspill vi tar med oss videre. 🙏🙏🙏 Tusen takk, og bare fortsett. 🥰

Er ikke negativ. Bare trur at budsjettet sprekker. Men hvis dere kjøper alt brukt så får det sikkert.   

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ville hatt ei kvardagsstove og ei finare stove.

Anonymkode: 4968e...42f

Det har jeg. Noe av det dummeste jeg har. Ville mye heller ha større rom enn slik jeg har det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...