AnonymBruker Skrevet 25. mai #41 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): - 1 bad i hver etg, pluss en ekstra do Anonymkode: 3a7bc...c77 Ville i tillegg hatt eget bad tilknyttet "master bedroom". Anonymkode: 85e90...b30 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #42 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg tipper vi ender på 1,5-2 mill totalt på hele renoveringen, men vi gjør absolutt alt selv, utenom noe av rørleggerjobben. Anonymkode: 3a7bc...c77 Og vi kjøper så mye som mulig brukt. Digert kjøkken koster 50.000,- totalt når man kjøper på finn og bygger selv. 😊 Anonymkode: 3a7bc...c77 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #43 Skrevet 25. mai Jeg har nylig solgt et hus på 400 kvm, og prøver å kvitte meg med alle unødvendige ting vi ha kjøpt mens vi bodde der Anonymkode: 61af5...19e 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #44 Skrevet 25. mai Om man lurer på hva man skal fylle 400 kvm med, og huset på 400 kvm faktisk "holder på å falle sammen", så ville jeg heller revet det og bygd et splitter nytt hus på kanskje 250 kvm. Ettersom TS skriver at det er på et småbruk, så er det kanskje begrenset salgsverdi uansett (kommer an på beliggenhet), så da er det kanskje ikke sååå nøye at det er nesten ingen som helst som vil ha hus på 400 kvadratmeter nå til dags. Det er rett og slett for mye unødvendig jobb (med å holde det rent, og feks. utvendig vedlikehold), for mye avgifter (eiendomsskatt) og for mye kostnader til drift (strøm++) til at særlig mange vil ha det, og hus som er mye større enn 200 kvm blir proporsjonalt mindre attraktive/kvadratmeterprisen blir lavere med økende størrelse. Anonymkode: 94cc0...492 2
LukaFrost Skrevet 25. mai #45 Skrevet 25. mai Jeg drømmer om spiskammers og bibliotek. Noe som er fint å ha er en inngang der man kan spyle av seg skikkelig. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #46 Skrevet 25. mai Verksted flere boder. Noen til oppbevaring av dyner, klær og sko (varme på i rommet), andre til kofferter, julepynt mm. kontor flere stuer, med mulighet til å lukke døra Anonymkode: 25c8b...101 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #47 Skrevet 25. mai Bare ett bad i hver etasje? Hvorfor det? Anonymkode: 1c5ee...b5d 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #48 Skrevet 25. mai Ville hatt kjølerom, matbod og vaskerom i tilknytning til kjøkkenet. Vi har kun 220 m2 og har kjølerom og vaskerom i etasjen under kjøkkenet og så ekstremt tungvint, hadde spart meg så mye tid/energi om alt var samlet. Ville sørget for egen bod/rom til utetøy, sesongssko, bager og alt sånt. Bibliotek/kino kunne godt vært samme rom for meg. Hadde også hatt stor gang med mye oppbevaring/eget rom ved inngang til oppbevaring Anonymkode: 6a9cc...b8d 1
Vibelator Skrevet 25. mai #50 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hushjelp. Anonymkode: 71b29...acf Livvakt med dagens norge
AnonymBruker Skrevet 26. mai #52 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 16.56): Vi driver og designer drømmehuset nå, og det blir veldig mye større enn vi noensinne har hatt. 400 kvm, fordelt på 3 egt, pluss loft! 😅 Nå bor vi på 170 kvm, og jeg må si at jeg sliter bittelitt med å finne ut hva vi skal bruke all plassen til (størrelsen er satt, og kan ikke minskes). 😅 Blant tingene vi har tenkt å gå for: - Digert kjøkken med spisestue, vi elsker å ha masse gjester, og har store familier begge to som besøker masse. - Matbod - 6 soverom - Kontor (med sovesofa, blir minst 15 sengeplasser i huset) - Kino - Stue med bibliotek - 1 bad i hver etg, pluss en ekstra do - Det ene badet i kjelleren blir spabad, med badekar, badstue og stor dusj. (hva ville dere hatt på dette badet? Noe som gir luksusfølelsen!) - Stort vaskerom og grovkjøkken for bearbeiding av slakt og større mengder frukt og bær (småbruk) - Treningsrom -Teknisk rom til varmtvannstank osv - Stor bod I tillegg får vi drivhus og utestue med grillkjøkken. Hva mangler for å få drømmehuset? Er sikkert noen av rommene som kunne vært noe mer nyttig, men jeg klarer ikke å komme på noe. 😅 Gi meg deres beste fantasier og drømmerom! 😁👌 Anonymkode: 3a7bc...c77 Tre etasjer pluss loft er høyt, tenk når det skal males, grøss og gru. Anonymkode: 3d32d...8f4
AnonymBruker Skrevet 26. mai #53 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 17.52): 🙄 Så surmaga? 🙄 Jeg leser 100 bøker i året omtrent, og ville prioritert bibliotek om jeg bodde i en 55 kvm leilighet. Vi har ellers ikke tv, fortrekker lerret og prosjektor og elsker å se på film. Så det prioriteres her. Når vi blir gamle så regner jeg med vi flytter til noe mindre, men det er minst 30 år til, så det trenger vi vel strengt tatt ikke å planlegge nå. Kan jo være én av ungene vil ta over når den tid kommer. 😏 Anonymkode: 3a7bc...c77 Åneida, kast ikke den på meg fordi jeg ikke deler drømmen din men er realist! Man vet aldri når man blir for sliten og gammel til å greie å holde rent og ryddig så mye. Lover deg at det kan komme før du aner det. Så jeg ville aldri satset på noe slik. Anonymkode: c9572...4f3 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #54 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Åneida, kast ikke den på meg fordi jeg ikke deler drømmen din men er realist! Man vet aldri når man blir for sliten og gammel til å greie å holde rent og ryddig så mye. Lover deg at det kan komme før du aner det. Så jeg ville aldri satset på noe slik. Anonymkode: c9572...4f3 Javel. Da får jeg bare takke for dine svært nyttige bidrag i denne tråden, det var både meningsfullt og hyggelig. 🙄🙄 Anonymkode: 3a7bc...c77 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #55 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 17.58): Huset er allerede så stort, det skal totalrenoveres fordi det holder på å dette sammen. I den forbindelse kan vi endre planløsningen som vi vil, og siden vi gjør alt selv kan vi gjøre gøye ting uten å bruke en formue. Når dette er ferdig er vi gjeldsfrie, og bor på et småbruk med mulighet for nesten full selvforsyningsgrad, det er jo ganske miljøvennlig spør du meg. 🙄 Det er også et mål at vi har plass til mange hvis alt går til helvete og familiene våre må komme til oss, fordi vi har mat, vann, varme og strøm (som sagt, vi bygger for selvforsyning, det blir vedfyrt vannbåren varme, solceller, egen brønn og både dyr og vegetabilia til å fore en ganske stor gruppe mennesker. Men mens vi venter på apokalypsen kan vi godt ha kino og spabad tenker jeg. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 3a7bc...c77 Tror nok dere kommer opp i mye høyere sum enn 1.5-2 mill. Bare å renovere 1 bad koster 3-400000. Alt det elektriske og rørleggerarbeid bør gjøres av fagfolk, ellers vil dere få problem hvis noe skulle skjære seg. For å ta et eksempel, for 6 år siden ble ei etasje i et hus her pusset opp, 1 nytt bad, 1 ekstra soverom ble laget, stue og kjøkken 2 soverom og nye vindu, kostet 1 million, da bytter de ikke kjøkkeninnredningen. Så det er dyrt ja, og ennå verre nå når alt har steget så mye. Anonymkode: 3d32d...8f4 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #56 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror nok dere kommer opp i mye høyere sum enn 1.5-2 mill. Bare å renovere 1 bad koster 3-400000. Alt det elektriske og rørleggerarbeid bør gjøres av fagfolk, ellers vil dere få problem hvis noe skulle skjære seg. For å ta et eksempel, for 6 år siden ble ei etasje i et hus her pusset opp, 1 nytt bad, 1 ekstra soverom ble laget, stue og kjøkken 2 soverom og nye vindu, kostet 1 million, da bytter de ikke kjøkkeninnredningen. Så det er dyrt ja, og ennå verre nå når alt har steget så mye. Anonymkode: 3d32d...8f4 Dette er vårt femte totalrenoveringsprosjekt, så vi vet hva vi driver med. Jeg vil selvfølgelig si meg enig i at det ville bli mye dyrere for noen med mindre kunnskap og erfaring. 😊 Mannen min er fagfolk på både rør og elektrisk. 😊 Vi kjøper det meste brukt også, det senker prisen dramatisk. 😊 Anonymkode: 3a7bc...c77 4 2
småttogstort Skrevet 26. mai #57 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 18.20): Ville i tillegg hatt eget bad tilknyttet "master bedroom". Anonymkode: 85e90...b30 Min drøm også 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #58 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er vårt femte totalrenoveringsprosjekt, så vi vet hva vi driver med. Jeg vil selvfølgelig si meg enig i at det ville bli mye dyrere for noen med mindre kunnskap og erfaring. 😊 Mannen min er fagfolk på både rør og elektrisk. 😊 Vi kjøper det meste brukt også, det senker prisen dramatisk. 😊 Anonymkode: 3a7bc...c77 Skjønner, ja dere sparer veldig mye på at han kan ta rør og elektrisk selv Anonymkode: 3d32d...8f4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #59 Skrevet 26. mai Vi har nylig bygget drømmehuset, dog noe mindre enn dere. Vi har ca 290 m2, og det vi har er følgende: Egen fløy til barna, med hvert sitt soverom, stort lekerom/tv-rom, verandadør til bakhagen, eget bad. Egen fløy til oss foreldre, med soverom, walk-in-closet, og stort bad med dobbeldusj, dobbelvask, stort badekar med stort vindu og utsikt. Egne rom for tv-stue, treningsrom, stort lagerrom, vinkjeller, matbod og vaskerom. Integrert garasje med inngang gjennom vaskerom. I tillegg har vi husets hjerte, et kjøkken på 50 m2, med nydelig utsikt, stort spisebord, stor kjøkkenøy, peis og sittegruppe, og utgang til en stor terrasse med muligheter for å spise ute eller bare sole seg i loungemøblene. Det jeg ser at vi mangler, er minst ett ekstra soverom og eget hjemmekontor. Jeg ville ikke ofret noe av plassen vi har nå for å få det, men kunne vi bygget større for å få dette i egne rom, hadde vi gjort det. Anonymkode: 7a0cb...943 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #60 Skrevet 26. mai Grovkjøkken med kjølerom og treningsrom. Anonymkode: d7e32...8df 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå