AnonymBruker Skrevet 25. mai #21 Skrevet 25. mai Ville hatt et skjult rom like høyt som juletreet i stua, så det pyntede treet bare skyves inn der utenom i jula. Så mye styr å sette opp og ta ned. Ellers er treningsrom og basseng, kanskje med motstrøm så man får trent skikkelige intervaller hjemme. Gamingrom(led lys, flere skrivepulter med ulike konsoller, sofa og minikjøleskap og skap til småsnacks) og hobbyrom(til kasser med broderi, lego, symaskin, strikkegarn, eller annet håndarbeide). Anonymkode: ce7de...125 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #22 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville hatt et skjult rom like høyt som juletreet i stua, så det pyntede treet bare skyves inn der utenom i jula. Så mye styr å sette opp og ta ned. Ellers er treningsrom og basseng, kanskje med motstrøm så man får trent skikkelige intervaller hjemme. Gamingrom(led lys, flere skrivepulter med ulike konsoller, sofa og minikjøleskap og skap til småsnacks) og hobbyrom(til kasser med broderi, lego, symaskin, strikkegarn, eller annet håndarbeide). Anonymkode: ce7de...125 Er man så rik, som trådstarter hevder å være, er man ikke så harry at man har falsk juletre Anonymkode: ccc98...78f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #23 Skrevet 25. mai Jeg er bare nysgjerrig: hvorfor kan dere ikke bygge mindre dersom dere ikke vet hva dere skal bruke all plassen til? Høres bare rart ut at dere designer eget hus, men det må være på 400 kvadrat enten dere vil eller ei. Anonymkode: 1cf63...44d 8 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #24 Skrevet 25. mai I tillegg til stor bod og matbod ville jeg hatt en eller flere småboder på strategiske plasser. Om du ikke vil ha walk in closet så kan en liten bod i nærheten til soverom være kjekt til å lagre sengetøy, puter, dyner og sesongklær. Skal alt av ting og tang i den store boden? Husk på alt av julepynt, vinterklær, maling, verktøy, blomsterpotter, sportsutstyr osv osv.. Tenk på hva som brukes til ulike sesonger. Jeg ville også hatt et walk in closet i tilknytning til yttergang, slik at garderobe for yttertøy kan være litt bortgjemt. To kontor eller hobbyrom, hvis noen skal holde på med noe som bråker mens en annen trenger arbeidsro. Kan kombinere kontor og bibliotek for "stille arbeid", og ha et eget hobbyrom eller kontor for gaming og andre hobbyer. Jeg ville også hatt en utebod i tilknytning til veranda og uteområde, for lagring av puter og tepper til utemøbler på sommeren, og en plass å stue unna utemøbler på vinteren. Jeg liker bodplass😅 Anonymkode: 95a02...69f 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #25 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For en utrolig bortkastet ressursbruk å bygge seg overdimensjonert hus... Vi trenger ikke å etterape USA i slike dumheter. Det er lite nok plass og materialer igjen her til lands allerede. Det å sitte og gruble over hva du skal fylle dette store huset med, når det ikke engang er bygget, er en idiotisk problemstilling. Bygg mindre, spar penger og miljø og grubling.... Anonymkode: f970e...e8f Huset er allerede så stort, det skal totalrenoveres fordi det holder på å dette sammen. I den forbindelse kan vi endre planløsningen som vi vil, og siden vi gjør alt selv kan vi gjøre gøye ting uten å bruke en formue. Når dette er ferdig er vi gjeldsfrie, og bor på et småbruk med mulighet for nesten full selvforsyningsgrad, det er jo ganske miljøvennlig spør du meg. 🙄 Det er også et mål at vi har plass til mange hvis alt går til helvete og familiene våre må komme til oss, fordi vi har mat, vann, varme og strøm (som sagt, vi bygger for selvforsyning, det blir vedfyrt vannbåren varme, solceller, egen brønn og både dyr og vegetabilia til å fore en ganske stor gruppe mennesker. Men mens vi venter på apokalypsen kan vi godt ha kino og spabad tenker jeg. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 3a7bc...c77 9 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #26 Skrevet 25. mai Med den størrelsen på boligen hushjelp, gartner, vaktmester Anonymkode: 5a23a...221
AnonymBruker Skrevet 25. mai #27 Skrevet 25. mai Et rom til arts and crafts (tegning, maling, strikking, sying) og i garasjen ville jeg hatt anledning til tresnekkering. Anonymkode: b46a3...805 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #28 Skrevet 25. mai Kan du kommentere noe om budsjett? Vi bygde 200 kvm hus over 2 etasjer for 2 år siden. I utgangspunktet ønsker vi også mer av hva dere nevner, men det ble så mye dyrere enn forventet og vi endte opp med å droppe mye jeg savner i dag, og mange dårligere løsninger enn tenkt. Begrensninger på tomten gav dårligere planløsning i hovedsak. Anonymkode: d5b71...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #30 Skrevet 25. mai stort soverom med privat spa bad og walk in closet mat bod på kjøkkenet hobby rom stor bod til julepynt\påskepynt Anonymkode: ad488...22c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #32 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du kommentere noe om budsjett? Vi bygde 200 kvm hus over 2 etasjer for 2 år siden. I utgangspunktet ønsker vi også mer av hva dere nevner, men det ble så mye dyrere enn forventet og vi endte opp med å droppe mye jeg savner i dag, og mange dårligere løsninger enn tenkt. Begrensninger på tomten gav dårligere planløsning i hovedsak. Anonymkode: d5b71...6f7 Jeg tipper vi ender på 1,5-2 mill totalt på hele renoveringen, men vi gjør absolutt alt selv, utenom noe av rørleggerjobben. Anonymkode: 3a7bc...c77
AnonymBruker Skrevet 25. mai #33 Skrevet 25. mai Ser ut som du har tenkt på alt❤️ Ville hatt stort soverom med walk in closet og eget bad til meg og mannen, store soverom til barna med eget «barnebad». Treningsrom og bad med badstue har du allerede skrevet (elsk). Og grovkjøkken har du allerede skrevet☺️ På grovkjøkkenet ville jeg hatt ekstra oppvaskmaskin og kjøleskap + plass til kjøkkenmaskiner og store gryter. Ville hatt to klesvaskemaskiner (jeg har det og det er fantastisk). Hvis dere liker å gå på ski, så ville jeg hatt smørerom. Anonymkode: a3c64...b84 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #34 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tipper vi ender på 1,5-2 mill totalt på hele renoveringen, men vi gjør absolutt alt selv, utenom noe av rørleggerjobben. Anonymkode: 3a7bc...c77 Dette er over en 10-års periode altså, vi skal ikke gjøre alt med en gang. 😜 Anonymkode: 3a7bc...c77
AnonymBruker Skrevet 25. mai #36 Skrevet 25. mai Jeg ville brukt 100 kvadratmeter og laget to hybler jeg kunne leid ut. Det gir inntekt og er en fin «mellomstasjon» for barna når de blir store og skal flytte ut. hva jeg ellers ville brukt plassen til avhenger av hvor mange og hvor gamle barna er. Da mine barn var små hadde de eget lekerom, det var gull verdt. Nå er de store og lekerommet gjort om til garderoberom. Det er delt inn i soner ettersom det ikke er mulig å gjøre det til to rom med egen dør. av ting som ikke er nevnt i hi, ville jeg hatt innendørs sportsbod, men med egen utgangsdør i nærheten av garasje. Jeg ville også sørget for en bod der jeg kunne Lagret alle utemøbler, hengekøyer, store blomsterkrukker etc. Anonymkode: 0cc9b...d51 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #37 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Eget vaskerom Anonymkode: 0303f...60d Med egen inngang Anonymkode: d56d7...508 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #38 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi driver og designer drømmehuset nå, og det blir veldig mye større enn vi noensinne har hatt. 400 kvm, fordelt på 3 egt, pluss loft! 😅 Nå bor vi på 170 kvm, og jeg må si at jeg sliter bittelitt med å finne ut hva vi skal bruke all plassen til (størrelsen er satt, og kan ikke minskes). 😅 Blant tingene vi har tenkt å gå for: - Digert kjøkken med spisestue, vi elsker å ha masse gjester, og har store familier begge to som besøker masse. - Matbod - 6 soverom - Kontor (med sovesofa, blir minst 15 sengeplasser i huset) - Kino - Stue med bibliotek - 1 bad i hver etg, pluss en ekstra do - Det ene badet i kjelleren blir spabad, med badekar, badstue og stor dusj. (hva ville dere hatt på dette badet? Noe som gir luksusfølelsen!) - Stort vaskerom og grovkjøkken for bearbeiding av slakt og større mengder frukt og bær (småbruk) - Treningsrom -Teknisk rom til varmtvannstank osv - Stor bod I tillegg får vi drivhus og utestue med grillkjøkken. Hva mangler for å få drømmehuset? Er sikkert noen av rommene som kunne vært noe mer nyttig, men jeg klarer ikke å komme på noe. 😅 Gi meg deres beste fantasier og drømmerom! 😁👌 Anonymkode: 3a7bc...c77 Som renholder ville jeg aldri ønsket meg et så stort hus 😂 Anonymkode: 084d9...12d 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #39 Skrevet 25. mai Ville hatt spisestuen i et eget rom. Et eget rom til kjæledyrene Anonymkode: 8c1d7...c4c 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #40 Skrevet 25. mai Jeg har bare 240 kvm. Dette er hva jeg savner: Et eget rom til meg med masse bokhyller, daybed, et skrivebord osv. Det kan godt kalles bibliotek. Jeg leser masse. Et eget hobbyrom til mannen. Han samler opp så mye rart, for han liker ikke å kaste. Kunne stappet alt inn på der. Har digert kjølehjørne, men lunne godt ha tenkt meg en matbod med dør fra kjøkkenet. Også med plass til kjøkkenmaskiner og sånt. Da barna var små, ønsket jeg meg et eget lekerom til dem. Hadde vært deilig om det ikke var leker på soverommene. Kanskje walk in closet. Hadde jo vært praktisk. Et rom med dør inn fra entreen. Kun til ytterklær, sko osv. Hyller til sko langs gulvet, masse knagger..... Absolutt varme i gulvet der, slik at våte klær og sko tørker fort. Anonymkode: 413a9...aab 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå