AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Skulle levere bachelor innen fredag, men rakk akkurat ikke å levere før fristen var ute. Vet at det er mitt eget ansvar å levere innen fristen. Men hva gjør man i en sånn situasjon? Jeg leste at man kan få utsatt frist hvis man sier ifra innen 48 timer, men da må det være en grunn man kan dokumentere. Har ingen annen grunn enn at jeg var syk i et par uker, og da jeg ble frisk igjen var det kun noen få dager til levering. Syns også jeg fikk lite og dårlig veiledning underveis. Har hatt veiledninger i grupper, noe som har blitt organisert av veileder/studiet. I april hadde vi en tredje innlevering og etter dette skulle vi ha en individuell veiledning. Jeg trodde dette skulle bli organisert av veilederen, men jeg hørte ikke noe fra vedkommende. Burde selvfølgelig tatt kontakt selv, men nå er det for sent.. Kan jeg levere oppgaven til høsten isteden? Eller må jeg vente et helt år? På vanlige eksamener må man jo vente til neste gang emnet arrangeres med mindre man får stryk eller har legeerklæring på at man hadde en grunn til å ikke møte opp. Noen som har erfaringer med dette? Anonymkode: 3f9ec...a84 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai Jeg forstår ikke om du tabbet deg ut og prøvde å levere et par minutter for sent eller om du ikke var i mål i det hele tatt? Hvis det første var tilfellet, burde du jo ha tatt kontakt med eksamensansvarlig med det samme. Anonymkode: 6f4d8...466 20 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Du får mest sannsynlig lov til å levere en ny oppgave til høst/vinter. Ta kontakt for å høre. Anonymkode: 5da1c...645 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai Dersom en opplever dårlig oppfølging/veiledning eller blir syk, må man si ifra når det oppstår.. Tror ikke jeg ville sagt alt det du gjør nå da det virker som du prøver å finne unnskyldninger som du kunne gjort noe med underveis. Anonymkode: 4119c...71e 25 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår ikke om du tabbet deg ut og prøvde å levere et par minutter for sent eller om du ikke var i mål i det hele tatt? Hvis det første var tilfellet, burde du jo ha tatt kontakt med eksamensansvarlig med det samme. Anonymkode: 6f4d8...466 Jeg logget meg inn i eksamensprogrammet noen minutter før fristen, men siden krasjet først. Og så måtte jeg legge inn dokumentet og da fant jeg ikke filen, etter et par minutter fant jeg den men da var det allerede for sent. Det gikk fysisk ikke an å laste opp noe etter det. Burde tatt kontakt, men forelesere har allerede sagt at vi bør levere tidlig i tilfelle noe skjer så tenkte det ikke var noe å få gjort noe med. Men skal ta kontakt på mandag Anonymkode: 3f9ec...a84 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom en opplever dårlig oppfølging/veiledning eller blir syk, må man si ifra når det oppstår.. Tror ikke jeg ville sagt alt det du gjør nå da det virker som du prøver å finne unnskyldninger som du kunne gjort noe med underveis. Anonymkode: 4119c...71e Jeg vet, burde tatt kontakt angående veiledningen. Så er jo min feil det. Vet man må si ifra om sykdom men var jo ikke syk akkurat i det jeg skulle levere, men et par uker før som gjorde at jeg ble enda mer forsinket enn jeg allerede var og fikk dårlig tid. Tenkte ikke på å ta kontakt med legen og få legeerklæring for visste ikke på det tidspunktet at jeg skulle få såpass dårlig tid til å skrive på slutten. Ville vært litt rart å få legeerklæring «i tilfelle» jeg ikke rekker å levere. Men kan hende jeg kunne fått utsatt frist, tenkte ikke på det der og da.. Anonymkode: 3f9ec...a84 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg logget meg inn i eksamensprogrammet noen minutter før fristen, men siden krasjet først. Og så måtte jeg legge inn dokumentet og da fant jeg ikke filen, etter et par minutter fant jeg den men da var det allerede for sent. Det gikk fysisk ikke an å laste opp noe etter det. Burde tatt kontakt, men forelesere har allerede sagt at vi bør levere tidlig i tilfelle noe skjer så tenkte det ikke var noe å få gjort noe med. Men skal ta kontakt på mandag Anonymkode: 3f9ec...a84 Du skulle tatt kontakt med eksamenskontoret med en gang, det er derfor innleveringsfristen er i vanlig arbeidstid. Da hadde du fått levert. Du kunne også sendt en e-post med en gang etter fristen, da kunne det gått. Nå, etter helga, er det sannsynligvis for sent. Anonymkode: a8ff3...aef 28 1
Majer Skrevet 25. mai #8 Skrevet 25. mai Fordelen din er at du ikke leverte inn noe som helst. Da kan du bruke mye av strukturen fra nåværende oppgave dersom du må starte på nytt 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #9 Skrevet 25. mai Du får en ny mulighet til å levere på slutten av høstsemesteret. Anonymkode: 85638...566 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skulle tatt kontakt med eksamenskontoret med en gang, det er derfor innleveringsfristen er i vanlig arbeidstid. Da hadde du fått levert. Du kunne også sendt en e-post med en gang etter fristen, da kunne det gått. Nå, etter helga, er det sannsynligvis for sent. Anonymkode: a8ff3...aef Ja skulle gjort det, men trodde løpet var kjørt uansett. Men får håpe det går an å levere til høsten Anonymkode: 3f9ec...a84
AnonymBruker Skrevet 25. mai #11 Skrevet 25. mai Majer skrev (3 minutter siden): Fordelen din er at du ikke leverte inn noe som helst. Da kan du bruke mye av strukturen fra nåværende oppgave dersom du må starte på nytt Sant, var ikke fornøyd med oppgaven egentlig. Så er kanskje like greit Anonymkode: 3f9ec...a84 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #12 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Skulle levere bachelor innen fredag, men rakk akkurat ikke å levere før fristen var ute. Vet at det er mitt eget ansvar å levere innen fristen. Men hva gjør man i en sånn situasjon? Jeg leste at man kan få utsatt frist hvis man sier ifra innen 48 timer, men da må det være en grunn man kan dokumentere. Har ingen annen grunn enn at jeg var syk i et par uker, og da jeg ble frisk igjen var det kun noen få dager til levering. Syns også jeg fikk lite og dårlig veiledning underveis. Har hatt veiledninger i grupper, noe som har blitt organisert av veileder/studiet. I april hadde vi en tredje innlevering og etter dette skulle vi ha en individuell veiledning. Jeg trodde dette skulle bli organisert av veilederen, men jeg hørte ikke noe fra vedkommende. Burde selvfølgelig tatt kontakt selv, men nå er det for sent.. Kan jeg levere oppgaven til høsten isteden? Eller må jeg vente et helt år? På vanlige eksamener må man jo vente til neste gang emnet arrangeres med mindre man får stryk eller har legeerklæring på at man hadde en grunn til å ikke møte opp. Noen som har erfaringer med dette? Anonymkode: 3f9ec...a84 Da bruker du 48. Timers regelen og kontakter lege og diskuterer legeerklæring på sykdom. Dette kan bare en lege svare deg på om er mulig. Anonymkode: 9c3a3...961 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai #13 Skrevet 25. mai Majer skrev (7 minutter siden): Fordelen din er at du ikke leverte inn noe som helst. Da kan du bruke mye av strukturen fra nåværende oppgave dersom du må starte på nytt Støtter den her! Anonymkode: a40c5...a53 2
Rhodiola Skrevet 25. mai #14 Skrevet 25. mai Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og tilhørende svar. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg vet, burde tatt kontakt angående veiledningen. Så er jo min feil det. Vet man må si ifra om sykdom men var jo ikke syk akkurat i det jeg skulle levere, men et par uker før som gjorde at jeg ble enda mer forsinket enn jeg allerede var og fikk dårlig tid. Tenkte ikke på å ta kontakt med legen og få legeerklæring for visste ikke på det tidspunktet at jeg skulle få såpass dårlig tid til å skrive på slutten. Ville vært litt rart å få legeerklæring «i tilfelle» jeg ikke rekker å levere. Men kan hende jeg kunne fått utsatt frist, tenkte ikke på det der og da.. Anonymkode: 3f9ec...a84 Ville tatt kontakt med legen din igjen. Det er sikkert mulig å få en legeerklæring når det er helserelatert. Man har rett på tilrettelegging om man er for syk til å kunne gjennomføre. Anonymkode: b627a...785 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ville tatt kontakt med legen din igjen. Det er sikkert mulig å få en legeerklæring når det er helserelatert. Man har rett på tilrettelegging om man er for syk til å kunne gjennomføre. Anonymkode: b627a...785 Jeg søkte permisjon fra mitt studie på bakgrunn av min helse. Man har rett på det. Anonymkode: b627a...785
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai Du burde kontaktet eksamenskontoret med en gang dette skjedde, ikke ventet til over helgen. Ellers er det veldig mye unnskyldninger på deg, bare dropp det, det fører ingen steds. Det er ditt ansvar å a kontakt med veileder, det er ditt ansvar å si å hva du evt har behov for innenfor det som er igjen av veiledningstid, det er ditt ansvar å skaffe legeerklæring om du blir syk, og det er ditt ansvar å sette seg inn i eksamensreglementet som gjelder ved ditt studiested. Ingen av oss vet om du får levere på nytt til høsten, det avhenger av reglementet der du går. Der jeg jobber kunne du levert, det hadde da blitt ansett som forbedret versjon, og hadde vært ditt siste forsøk. Anonymkode: 3224b...470 16
AnonymBruker Skrevet 25. mai #18 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg søkte permisjon fra mitt studie på bakgrunn av min helse. Man har rett på det. Anonymkode: b627a...785 Det blir jo noe helt annet? TS gjorde jo en feil. H*n er ikke syk. Selv skal jeg levere masteroppgaven til høsten, fordi jeg ikke ble ferdig. Tok kontakt med studieveileder og masterveileder 1 t og 30 min før fristen. Fikk mulighet til å trekke meg fra vurderingen, så jeg ikke brukte opp et forsøk. Anonymkode: 932ba...3ad 2
katties Skrevet 25. mai #19 Skrevet 25. mai Du sier at du prøvde å levere, men siden kræsjet. "Håper jeg fortsatt kan levere. Jeg har ikke forandret på oppgaven siden leveringstidspunktet, så den er fortsatt som den var". 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #20 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da bruker du 48. Timers regelen og kontakter lege og diskuterer legeerklæring på sykdom. Dette kan bare en lege svare deg på om er mulig. Anonymkode: 9c3a3...961 Hjelper ikke å kontakte lege nå, jeg var syk for et par uker siden. Men neste gang burde jeg sikkert kontakte lege med en gang. Men tenkte ikke på at det skulle gå utover oppgaven.. Anonymkode: 3f9ec...a84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå