Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye diskusjon om samtykke om dagen, et veldig viktig tema. Jeg poster denne videoen for å vise et godt forbilde for hvordan det kan gjøres. Hvis flere hadde gjort som dette hadde vi unngått mange uheldige situasjoner. Så menn, denne er til dere:

Anonymkode: 287c0...001

• Liker 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg merke til at mannen ber om samtykke for ulike seksuelle handlinger i stedet for å bare forvente at et samtykke gjelder for alt

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Legg merke til at mannen ber om samtykke for ulike seksuelle handlinger i stedet for å bare forvente at et samtykke gjelder for alt

Det er viktig!

Lurer litt på hvordan noen klarer å gjrnnomføre sex om de ikke sjekker på noe vis med sexpartneren sin hva som er greit? 

Hvordan er det dere det gjelder lever? Hvorfor tror dere ikke dere må forholde dere til den dere ligger med? Gir lite mening.

Anonymkode: 45d1a...e95

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er viktig!

Lurer litt på hvordan noen klarer å gjrnnomføre sex om de ikke sjekker på noe vis med sexpartneren sin hva som er greit? 

Hvordan er det dere det gjelder lever? Hvorfor tror dere ikke dere må forholde dere til den dere ligger med? Gir lite mening.

Helt enig. Og her stilles det ingen krav til at kvinnen skal gi noe signal på hva hun liker og ikke liker. Det gjøres enkelt og greit for hver individuelle sexakt slik at det er ingen risiko for overraskelser eller spontanitet. Og ingen sjanse for misforståelser.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Og her stilles det ingen krav til at kvinnen skal gi noe signal på hva hun liker og ikke liker. Det gjøres enkelt og greit for hver individuelle sexakt slik at det er ingen risiko for overraskelser eller spontanitet. Og ingen sjanse for misforståelser.

Det er dumt da, da blir det jo aldri noe sex hun vil ha?

Du virker ironisk. Sex bør, så fremt ikke dem det gjelder er fortalt er typen, være spontant og bringe hva som helst. Om de begge vet de liker alle disse stillingene, da går det greit med spontanitet. Men ikke å plutserlig ta en anal bare fordi han har lyst. 

Jeg trykket ikke på videoen for vil ikke den skal komme inn i algoritmen min. Står ikke for innholdet men samtykke generelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dumt da, da blir det jo aldri noe sex hun vil ha?

Du virker ironisk. Sex bør, så fremt ikke dem det gjelder er fortalt er typen, være spontant og bringe hva som helst. Om de begge vet de liker alle disse stillingene, da går det greit med spontanitet. Men ikke å plutserlig ta en anal bare fordi han har lyst. 

Jeg trykket ikke på videoen for vil ikke den skal komme inn i algoritmen min. Står ikke for innholdet men samtykke generelt. 

Man kan ikke vente at kvinner skal fortelle hva hun liker. Det kan hende hun får frystilstand. Du kan heller ikke bare gå ut fra at hun liker den og den stillingen, at hun har sagt ja tidligere betyr ikke at det er ja for alltid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke vente at kvinner skal fortelle hva hun liker. Det kan hende hun får frystilstand. Du kan heller ikke bare gå ut fra at hun liker den og den stillingen, at hun har sagt ja tidligere betyr ikke at det er ja for alltid.

Begge bør fortelle hva de liker, men det garanterer ikke at det bestandig er ønsket nei. Vi må lese humøret til den vi ligger med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hilsen evig single Johanna, 37, 3 katter, og i snitt 11 timer daglig på Tiktok. 

Anonymkode: 81386...937

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hilsen evig single Johanna, 37, 3 katter, og i snitt 11 timer daglig på Tiktok. 

Anonymkode: 81386...937

Du er jo ikke en overgriper du.

Skrevet

Hvorfor skal ikke kvinnen be om samtykke? Hvorfor skriver du bare at hun skal si hva hun liker og ikke? 

Kommer ikke til å se en dustete video- klarer vel å tenke selv. 

• Liker 1
Skrevet

Tenker jeg også burde be om samtykke som kvinne, ikke bare mannes ansvar. Litt rart om jeg som dame ikke skal be om samtykke mens det forventes av en mann..

Dessverre er det jo kvinner som generelt utsettes for overgrep, så samtykke er fint. Men bør være toveis..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er dette for one night stands? 

Jeg hadde blitt jævlig lei og lite tent om mannen skulle drevet sånn..

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så det du sier er at sølibat er den eneste måte å unngå voldtektstiltale i ettertid?

Hva med en skriftlig kontrakt som undertegnes med begges signatur f eks hvert femte minutt? Bør det også være en advokat til stede som regelmessig spør kvinnen om hun egentlig mener nei når hun sier ja? 

Anonymkode: 4e1d3...0f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sinsiew skrev (4 minutter siden):

Er dette for one night stands? 

Jeg hadde blitt jævlig lei og lite tent om mannen skulle drevet sånn..

Det er jo for å unngå voldtektsanklager i ettertid. Det forklares i mange tråder her at hvis mannen ikke eksplisitt spør kvinnen på forhånd før seksuelle handlinger utføres ifbm samleie, så vil han risikere voldteksanklage.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo for å unngå voldtektsanklager i ettertid. Det forklares i mange tråder her at hvis mannen ikke eksplisitt spør kvinnen på forhånd før seksuelle handlinger utføres ifbm samleie, så vil han risikere voldteksanklage.

Spørsmålet mitt var om dette gjelder for nye forhold eller alle? 

Jeg hadde mistet helt sexdriven av det maset der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det kan være lurt med skjema, men det går jo an å gjøre det litt mer elegant og strømlinjeformet.

Hva med å gjøre klart et skjema med linjer med ferdigdefinerte seksuelle handlinger, og signaturfelt for begge parter og klokkeslett for hver linje. Så kan man jo ha noen blanke linjer for egendefinerte aktiviteter i tilfelle man føler seg litt kreative 🥰

Jeg var også innom tanken på å lage et slags signaturstempel så man slipper så mye avbrudd, men tror det er for lett å misbruke.

Anonymkode: ea2aa...4d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror det kan være lurt med skjema, men det går jo an å gjøre det litt mer elegant og strømlinjeformet.

Hva med å gjøre klart et skjema med linjer med ferdigdefinerte seksuelle handlinger, og signaturfelt for begge parter og klokkeslett for hver linje. Så kan man jo ha noen blanke linjer for egendefinerte aktiviteter i tilfelle man føler seg litt kreative 🥰

Jeg var også innom tanken på å lage et slags signaturstempel så man slipper så mye avbrudd, men tror det er for lett å misbruke.

Anonymkode: ea2aa...4d4

Jeg har vært for lenge på KG, så må innrømme at jeg noen ganger har problemer med å lese mellom linjene om folk er seriøse eller ikke.

Er det her sarkastisk? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 23 år, og spør hverandre fremdeles om noe er greit om vi gjør noe uvanlig, eller ikke er 100% sikker på at den andre har det bra. Dette ødelegger på ingen måte flyten og spontanitet i  sex, men gir stor trygghet for at begge er opptatt av hvordan den andre opplever ting, og har det deilig. 

Anonymkode: 442f1...327

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Sinsiew skrev (22 minutter siden):

Spørsmålet mitt var om dette gjelder for nye forhold eller alle? 

Jeg hadde mistet helt sexdriven av det maset der. 

Det er nettopp det:laugh: Vi har gått milevis bort fra hva som føles naturlig.

Tenker at et sexliv mellom mennesker for være over for denne epoken. Folk får holde seg til seg selv. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi har vært sammen i 23 år, og spør hverandre fremdeles om noe er greit om vi gjør noe uvanlig, eller ikke er 100% sikker på at den andre har det bra. Dette ødelegger på ingen måte flyten og spontanitet i  sex, men gir stor trygghet for at begge er opptatt av hvordan den andre opplever ting, og har det deilig. 

Anonymkode: 442f1...327

Men det her er vel hvis noe nytt skal prøves. Ellers høres det rart ut at dere starter sex akten uten å være sikker på at den andre er komfortabel 🤔

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...