Gå til innhold

Blir jeg gaslightet? Eller syk??

Anbefalte innlegg

Ble gaslightet rett inn på psykiatrisk for mange år siden (de kasta meg ut siden jeg var frisk likevel, gitt) Det har jo satt noen spor. har siden blitt  gift i over 20 år med en snill(mot meg iallefall) fyr. Men nå føler jeg det skjer igjen- altså - "det har jeg aldri sagt,aldri hørt om,du er syk -alt er bare i ditt hode" osv.osv 

har HAN begynt også nå,eller ER jeg gal denne gangen ? KAN DETTE FAKTISK VÆRE INNBILT PGA POSTTRAUMATISK STRESS EL FRA SÅ MANGE ÅR SIDEN????
jeg tviler igjen på om jeg er spenna gæren, så takker for alle innspill .:) 

Anonymkode: e9906...df6

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842651-blir-jeg-gaslightet-eller-syk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har snakket med fastlegen- men han mener  ingenting tyder på at jeg innbiller meg ting....,

da blir innleggelse for å sjekke eneste alternativ og det går jo ikke.... ikke er det plass og setter ALDRI MINE BEN PÅ EI SÅNN SJAPPE EN GANG TIL!! ikke frivillig i alle fall... skjønner det er vanskelig å svare på men om noen vet om det er vanlig eller forekommer at sånt skjer? Altså at det er gammel grums som nå plutselifmg er blitt sant?

og ja jeg har lest det jeg har skrevet og vet vel egentlig svaret... tror jeg kanskje iallfall....

Endret av Ell1
Hadde mer å si

Nå vet vi ingenting om adferden din forut for at han sier disse tingene, så vanskelig å mene noe om det da. Mulig du må forklare mer inngående. Er det utroskap eller noe du anklager ham for? Og i så fall, hvorfor?

Anonymkode: 76ed9...96e

Annonse

Vanskelig å svare på uten å vite hva det gjelder.

Er det noen andre rundt deg som opplever det han mener du gjør; at du mener de sier noe de ikke har sagt f.eks. 

Glemmer du ting lett? Hukommelsestap kan gi paranoia. 

Hallusinerer du? Er du nevrotisk? Blir du fort syk? Får du lett smerter som ikke er tilknyttet synlige skader?

Anonymkode: f2d99...016

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vanskelig å svare på uten å vite hva det gjelder.

Er det noen andre rundt deg som opplever det han mener du gjør; at du mener de sier noe de ikke har sagt f.eks. 

Glemmer du ting lett? Hukommelsestap kan gi paranoia. 

Hallusinerer du? Er du nevrotisk? Blir du fort syk? Får du lett smerter som ikke er tilknyttet synlige skader?

Anonymkode: f2d99...016

Nei til alt.... men du er muligens inne på noe andre veien....

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei til alt.... men du er muligens inne på noe andre veien....

Om jeg hallusinerer er vel spørsmålet egentlig....Er kun fra han det kommer...

Annonse

Ell1 skrev (41 minutter siden):

Har snakket med fastlegen- men han mener  ingenting tyder på at jeg innbiller meg ting....,

da blir innleggelse for å sjekke eneste alternativ og det går jo ikke.... ikke er det plass og setter ALDRI MINE BEN PÅ EI SÅNN SJAPPE EN GANG TIL!! ikke frivillig i alle fall... skjønner det er vanskelig å svare på men om noen vet om det er vanlig eller forekommer at sånt skjer? Altså at det er gammel grums som nå plutselifmg er blitt sant?

og ja jeg har lest det jeg har skrevet og vet vel egentlig svaret... tror jeg kanskje iallfall....

Du tror vel ikke seriøst at du blir lagt inn fordi du krangler med mannen din om hvem som har sagt hva?

Anonymkode: 13fd9...45d

• Liker 8

Du må forklare nøyaktig hva som skjer, med eksempler, for at noen her skal kunne komme med innspill. Her står det jo bare "er det jeg eller han som er gal?"
Hvordan tenker du vi skal vite det ut fra null informasjon?

Anonymkode: e2bea...f00

• Liker 9
Annonse

Og bare så det er sagt. Jeg kan fortelle ting til min samboer, han sier ja og ha (fordi han er opptatt med noe), så jeg tror han har fått det med seg, men i realiteten har han ikke det. 

Anonymkode: 5031a...ffc

• Liker 2

Det er jo ingen som kommer til å legge deg inn på psyk med mindre det er indikasjon for det. Er for øvrig hersketeknikk å kalle andre gal eller si at andre innbiller seg ting, husker feil, misforstår osv.

Anonymkode: 998bf...abd

• Liker 1

Jeg kan hvertfall si at man lett havner i samme mønstre igjen, det er jo kjent at tidligere overgrepsutsatte blir utsatt for overgrep senere. 

Jeg vil si gaslighting er et psykologisk overgrep, så det kan være han viser sitt sanne seg nå?

Anonymkode: b776c...3e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...