Gå til innhold

Skal snart begynne prøving. Hva trenger barnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi smokk gir skjev bittstilling og er vanskelig å avvenne når først gitt. Akkurat dette er faktisk innenfor mitt fagfelt som jeg jobber med nesten daglig😅

Takk for tips ang vugging!

Anonymkode: c12dc...1b1

Vanskelig å avvenne er det faktisk ikke, det er jo opp til foreldrene :) 

Anonymkode: 5a4cc...6cf

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det kan ta lang tid å bli gravid også. Helt unødvendig å kjøpe inn alt allerede. Her brukte vi 2 år og endte opp med å måtte gjennom IVF for å bli gravid

Anonymkode: 03e78...1dd

Men for de fleste så går det ganske raskt. Så hva er problemet med å allerede nå planlegge innkjøp?

Anonymkode: 9d604...8a2

• Liker 1
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Gidder ikke sitere alle som har "slaktet" meg, men jeg bare vet at jeg har et vennepar som var på samme måte og det endte med 4 SA, 6 IVF som ikke førte frem til noe og til slutt ga de opp og innså at de aldri kunne få barn, kjøpte seg en hund for å kompensere for barnet og vipps så kom det jaggu tvillinger på naturlig vis etter at de hadde slutta å jage + en til etter et par år.. Så man skal absolutt ikke forminske betydningen av psyken og påkjenningen det er når man går så inn for det. 

Anonymkode: 0315e...a53

He he vi å...

Jeg har pcos og vi prøvde i 9 mnd med letzorol etc..ble ikke gravid. Siste runde tok jeg tabletter...men bare gav opp...vi hadde litt sex..men orket ikke mer..drev å så eter kattunger som vi skulle kjøpe når mensen kom..vel der kom ikke noe mens...men et troll på 6 år som ligger å sover nå 😂

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi skal begynne om 2 måneder. Er det krise?

Kanskje du kan begynne med yoga og mindfullness før dere begynner prøvingen så du kan ha litt mer ro? Det du stresser over her virker veldig voldsomt. Fokuser på å være sunnest mulig og gi barnet best mulig utgangspunkt ved å ha et sunt kosthold under graviditeten og hold deg fysisk aktiv. Så kan dere begynne å handle inn når det er noen måneder til termin. 

Anonymkode: 06277...e61

• Liker 1
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi skal jo ikke ha babyen i vår seng, det er ikke anbefalt mtp krybbedød. 

Ikke sikkert babyen er enig i at den skal sove uten kroppskontakt, men det finner dere raskt ut av. Husk at land som feks Japan har svært lav forekomst av krybbedød og normalen er å sove sammen med babyen sin, så data fra amerikanske studier med kulturforskjeller mellom ulike etniske grupper  når det kommer til søvn må leses med kritiske briller. 

Men ta folat og jod. Ideelt sett tre måneder før du blir gravid, og det virker som du har planleggingshjerne nok til å få til det. Sånn ellers ordner ting seg. Ha en pakke bleier, litt klær, en bilstol og noen gulpekluter innen dere drar hjem fra fødsel. Alt annet kan strengt tatt kjøpes underveis som dere trenger det. Folk har fått barn i alle tider og fått det til😊

Anonymkode: 34c64...3cb

• Nyttig 1

Før man får barn, bør man ha et avklart forhold til egen oppvekst og eventuelle traumer, gjerne gått i terapi slik at sånt er et tilbakelagt kapittel.

Deretter bør man kommunisere med partneren sin om hvordan fordele arbeidsoppgavene hjemme, og hvordan oppdra barnet. Mange går på en smell der.

Så kan du sørge for at det praktiske stort sett er på stell med bosted og jobb/økonomi, og at du er på et ok sted i livet. 

Deretter er det å slutte med alkohol, handle inn folat og eventuelle andre vitaminer, unngå stress og få nok søvn. 

Utstyr haster ikke. Virkelig ikke.

Anonymkode: 2aef2...244

• Nyttig 1

Annonse

Jeg var litt som deg, TS. Planla alt ned til minste detalj flere mnd før vi startet prøvingen. For oss satt den på 2. prøveperiode og jeg sitter her med en fem uker gammel baby på brystet. 

Vår baby sutter på hender og fingre hvis han ikke har smokk. Det er mye lettere å fjerne en smokk når tiden er inne, enn å avvende med suge på fingrene. Søstera mi sugde på tommelen til langt oppi barneskolealder fordi mamma ikke ønsket å bruke smokk av samme grunnene som deg.

Hverken mannen eller jeg sugde på smokk eller fingre, men måtte likevel ha regulering. 

men start med folat hvis du ikke har startet enda, som mange sier. 

Da spiren satt arvet vi vanvittig mye av venner og familie. Klær og utstyr, så kjøpte nesten ingenting selv, så mine lister ble knapt brukt. 

Anonymkode: f6d75...3c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...