Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da slipper man å bli varslet om alle de dumme svarene man får.

Anonymkode: 51f70...24c

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nettvett er alltid lurt som en over sier så er det lurt å endre litt på visse ting så det ikke blir så lett å kjenne igjen folk. 

En annen sak er at man kan svare i helt vanlige tråder som jeg gjorde når jeg holdt på med amming og da fikk jeg mange rare forespørsler fra random menn her inne, det har nok de flest kvinnelige brukere vært ute for men visse ting svarer man anonymt på bare for å slippe merkelige personlige meldinger. Jeg har aldri vært aktiv inne på seksualitet eller singelliv og har heller ingen innlegg som skulle tyde på at jeg var interessert i en relasjon med en mann, heller det motsatt men allikevel får man ikke fred.

Anonymkode: c26dc...133

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En blir jo forfulgt og trakassert av diverse brukere

Anonymkode: 8e85e...49f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi det er så mange som er ekle mot folk her, så man blir angrepet for alt mulig. Og så er det noen som gjør det for å være ekle anonymt, noe som går an på KG siden moderatorene syns det er helt greit. Og en del poster har med det å gjøre at man kommer med personlige detaljer som gjør at man kan bli gjenkjent, men vet ikke hvor mye det utgjør egentlig.

AnonymBruker
Skrevet

1. Gjenkjennelse. Har kjent igjen 3. Ikke på grunn av detaljert informasjon. Men en film de anbefaler, i kombinasjon med hva de skal ha til middag.

2. Forfølgelse fra tråd til tråd. Jeg har min mening i en tråd. Gidder ikke bli angrepet i neste. Eller enda verre, få DMer. Og selv uten å legge ut noe, slibrige kommentarer bare fordi en av inselene her inne ser du er kvinne en fredag kveld. 

Anonymkode: 810b6...39e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
LeannahDL skrev (1 time siden):

Jeg er helt overveldet over hvor mange som poster anonymt. Tidligere da jeg var endel av ulike fora så var det aldri slik. Hvorfor i alle dager er det blitt slik? Hva skjedde med å stå for det man sier/spør om? 
Det blir litt upersonlig og kjedelig hvis alle skal gjøre det, synes jeg. 

Forum har alltid vært anonyme. Det var Facebook som, mot hva ingen hadde trodd var mulig, fikk folk til å poste under sitt egentlige navn. (Selv om 80-90% av kontoene regnes for å være falske).

Om du ikke liker anonyme innlegg, hvorfor poster du da ikke under fullt navn?

Anonymkode: 5c507...72c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
LeannahDL skrev (2 timer siden):

Jeg er helt overveldet over hvor mange som poster anonymt. Tidligere da jeg var endel av ulike fora så var det aldri slik. Hvorfor i alle dager er det blitt slik? Hva skjedde med å stå for det man sier/spør om? 

Fordi det er ikke noe gøy å bli uthengt i diskusjoner. Det har jeg opplevd. Så skal jeg diskutere så tar jeg det alltid anonymt.

Egne personlige synspunkter kan jeg ta under brukernavn. 

Anonymkode: d4d78...bc7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 13.47):

En blir jo forfulgt og trakassert av diverse brukere

Anonymkode: 8e85e...49f

Blir man egentlig det? 

Jeg har vært her inne i litt over 10 år og alltid under brukernavn. Aldri opplevd å bli forfulgt fra tråd til tråd 🤔 Og om nå folk skulle ha en interesse for å gjøre det, så er det de som har et problem. Og ikke meg 😊 

Når det er sagt, så synes jeg at Anonym bruker funksjonen brukes altfor mye her på forumet. Det burde ikke vært lov å "misbruke" den funksjonen så mye det opplagt gjøres 🤔 

Jeg skriver alltid under brukernavn og står for alt jeg skriver 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardina skrev (2 timer siden):

Blir man egentlig det? 

Jeg har vært her inne i litt over 10 år og alltid under brukernavn. Aldri opplevd å bli forfulgt fra tråd til tråd 🤔 Og om nå folk skulle ha en interesse for å gjøre det, så er det de som har et problem. Og ikke meg 😊 

Når det er sagt, så synes jeg at Anonym bruker funksjonen brukes altfor mye her på forumet. Det burde ikke vært lov å "misbruke" den funksjonen så mye det opplagt gjøres 🤔 

Jeg skriver alltid under brukernavn og står for alt jeg skriver 😊

Jeg står for alt jeg skriver. Har vært her i 17 år, hovedsakelig som anonym.

Har opplevd ting som "hva vet du om bolleoppskrifter, når du ikke klarer å få egne barn en gang?" (forfølgelse fra prøverforumet til mat og drikke) 

Står greit i det, men gidder bare ikke. Jeg går inn i en tråd, deler en oppskrift, går inn i en ny en uten noe historikk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver gang du legger ut et innlegg, deler du informasjon om deg selv. Du tror kanskje du er anonym bak et brukernavn, men i ett innlegg forteller du at du er 45 år, i et annet at du bor i Stavanger, og et tredje at du har en hund. Til slutt kan noen som går gjennom profilen din og alle innleggene dine lett finne ut hvem du er. Da får de også tilgang til private opplysninger eller informasjon du ikke ønsker at folk i det virkelige livet skal kjenne til – som familie eller arbeidsgiver. Mange bruker derfor anonym-innstillingen på alle innlegg for å beskytte sitt privatliv. Dette handler om nettvett.

Anonymkode: c1f89...e35

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
LeannahDL skrev (På 25.5.2025 den 12.56):

Stort sett om jeg skriver veldig gjenkjenbart, om barna/partner eller veldig utleverende skriver jeg anonymt. Om jeg skal dele de innerste krokene av mitt sinn er det greit at folk som kjenner meg (og nicket mitt) ikke søker meg opp og finner det jeg skriver.

Som nå. Nå poster jeg anonymt for at ikke noen skal vite hvem som har et veldig gjenkjenner nick. 

Anonymkode: 03265...57c

• Liker 2
Skrevet (endret)
LeannahDL skrev (På 25.5.2025 den 13.23):

Jaja, er kanskje jeg som er blitt gammel og rar. :)

Du er ikke gammel og rar. Mange brukere er synlige nettopp for å fram det de står for. Ingen vet hva du egentlig heter, og vil du bruke et fornavn som brukernavn trenger du jo ikke å bruke ditt eget. 

AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 13.38):

Mye enklere å lage ny bruker. 

Anonymkode: a9386...6ac

Hvorfor det? Flere bytter brukernavn med jevne mellomrom, selv moderatorene gjør det. Man sender en mail til moderator-teamet, eller til en bestemt moderator, og vips fikser de det ved første anledning.

AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 13.42):

Da slipper man å bli varslet om alle de dumme svarene man får.

Anonymkode: 51f70...24c

Den funksjonen kan du fint slå av.

AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 14.54):

Om du ikke liker anonyme innlegg, hvorfor poster du da ikke under fullt navn?

Anonymkode: 5c507...72c

Det er en viss forskjell på å poste under fullt navn, og å bruke et nick :klo: Du kan gjøre deg anonym bak nicket, så får det være opp til deg om du vil prøve å tilkalle deg oppmerksomhet likevel.

---

Jeg var fascinert av jenta til veversken i "Mio min Mio" og er det fortsatt. Navnet hennes syntes jeg også var kjempesøtt. Derfor ble det valget av nick på dette forumet. Pr i dag er jeg kun med på dette forumet, men har vært med på andre forum tidligere. Det andre forumet hadde jeg et annet nick på.

Endret av Millimani
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor poste anonymt?

Jeg tror det handler mye om det å over tid kunne bli identifisert, og kanskje at en opplever brukere en rett og slett opplever som "creepy" i mangel av et bedre ord. Mange deler jo også veldig mye personlig informasjon, også når det ikke er avgjørende for argumentasjonen, som gjør at en etterhvert deler veldig mye om seg selv om en poster under brukernavn. 

Endret av herzeleid
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bl.a. fordi aktivister jobber for å få folk sparket hvis de ikke marsjerer i takt mhp trans:

https://www.nrk.no/vestland/fikk-sparken-etter-a-ha-ytret-seg-om-transpersoner_-_-sterke-reaksjoner-jeg-ikke-forstar-1.16354986

Anonymkode: 544d5...f66

Skrevet

Jeg poster som AB hvis det er kontroversielle ting jeg uttaler meg om, eller ting som gjør at jeg kan bli gjenkjent. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er så mye lettere å ignorere de verdiløse taperne som ikke har bedre å gjøre enn å bli sykelig fiksert på en person de er ute etter å ta. Disse som skal følge etter en person de ikke liker i flere tråder over lengre perioder finnes faktisk!

Anonymkode: 8134c...cf7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stort sett anonym. Jobber som leder i stor kommune, og har gjenkjent flere ansatte, ut fra detaljer som blir snakket om her. Har vært her i 20 år. Jeg er anonym selv om jeg spør om hvordan vaske vinduer best eller oppskrift på kjøttkaker. Alt kan fanges opp, og jeg har ikke behov for at ansatte vet jeg lurer på hvordan beise ytterveggen best.

Anonymkode: 62320...905

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bl.a. fordi aktivister jobber for å få folk sparket hvis de ikke marsjerer i takt mhp trans:

https://www.nrk.no/vestland/fikk-sparken-etter-a-ha-ytret-seg-om-transpersoner_-_-sterke-reaksjoner-jeg-ikke-forstar-1.16354986

Anonymkode: 544d5...f66

I den jobben som beskrives, er det et absolutt krav å vise respekt for transpersoner. Hadde du vært psykolog og skrevet nedsettende eller fordomsfullt om psykiske lidelser på nettet, ville du mest sannsynlig blitt fratatt autorisasjonen. Og dersom du la ut innlegg på sosiale medier om hvor attraktive barn er, ville du øyeblikkelig fått sparken fra en barneskole. Poenget er enkelt: visse holdninger og ytringer er uforenlige med enkelte yrker – og det gjelder også her.

Anonymkode: c1f89...e35

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fordi jeg er kvinne, en kvinne med sjukt sterke meninger, ikke en dritt til overs for rasister, ny nazister og fascister og de fleste som havner i de tre gruppene der er mannfolk som ikke klarer å bearbeide sinnet sitt mot verden, så de tar det ut på folk som meg ved å kontakte arbeidsgiver, true meg, true familien, true vennene mine, doxxe meg, doxxe familien min, true meg med vold, giftdrap, voldtekt, drap. Enten av meg, familien min, ektefellen min eller vennene mine.

Derfor holder jeg meg anonym på nett.

Og ja, alt det jeg nevnte over har skjedd.

Endret av Bålkaffe
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 14.05):

1. Gjenkjennelse. Har kjent igjen 3. Ikke på grunn av detaljert informasjon. Men en film de anbefaler, i kombinasjon med hva de skal ha til middag.

2. Forfølgelse fra tråd til tråd. Jeg har min mening i en tråd. Gidder ikke bli angrepet i neste. Eller enda verre, få DMer. Og selv uten å legge ut noe, slibrige kommentarer bare fordi en av inselene her inne ser du er kvinne en fredag kveld. 

Disse 3 var de eneste i Norge som hadde den filmen og middagen som kombo, og jaggu kjente du alle 3.

Sterkt.

Anonymkode: a0a70...c34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...