Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et vennepar giftet seg i utlandet med bare forlovere til stede. Ingen visste om det på forhånd. Nå har de invitert til bryllupsfest,noen mnd etterpå. Ikke middag,men visstnok pølser til nattmat,og så har man med seg alkohol selv. 

Jeg lurer på: Hva hadde du hatt på deg? Jeg tenker at man ikke pynter seg like mye som til et bryllup med kirke,middag og taler? Mer som til en vanlig fest.

Hva hadde du gitt i gave? Like mye som du hadde gitt til et vanlig bryllup,eller tonet det ned litt? 

Det er liksom litt uformelt,samtidig som de jo feirer at de har giftet seg. 

Anonymkode: 594c4...eac

• Nyttig 2
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 12.50):

Hva hadde du gitt i gave? Like mye som du hadde gitt til et vanlig bryllup, eller tonet det ned litt? 

Det er liksom litt uformelt, samtidig som de jo feirer at de har giftet seg

Dette høres mer ut som de ønsker å ha en vanlig fest.
(Om jeg ikke var invitert/informert om selve bryllupet hadde jeg kanskje bare kjøpt med en god vin, akkurat som jeg hadde gjort i om jeg var invitert bort til middagslag)

AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (11 minutter siden):

Dette høres mer ut som de ønsker å ha en vanlig fest.
(Om jeg ikke var invitert/informert om selve bryllupet hadde jeg kanskje bare kjøpt med en god vin, akkurat som jeg hadde gjort i om jeg var invitert bort til middagslag)

Enig. 

Synes det er stusselig med hvilken som helst fest uten mat jeg da...

Anonymkode: 58a51...968

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En blomstrete sommerkjole er en vinner uansett. Hæler i veska, reis i sandaler, så kan du velge om du pynter opp/ned. 

Litt verre for menn. Men ville mulig gått for lys linbukse, og en lyseblå skjorte med oppbrettede ermer. 

Anonymkode: 56773...a1c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Et vennepar giftet seg i utlandet med bare forlovere til stede. Ingen visste om det på forhånd. Nå har de invitert til bryllupsfest,noen mnd etterpå. Ikke middag,men visstnok pølser til nattmat,og så har man med seg alkohol selv. 

Jeg lurer på: Hva hadde du hatt på deg? Jeg tenker at man ikke pynter seg like mye som til et bryllup med kirke,middag og taler? Mer som til en vanlig fest.

Hva hadde du gitt i gave? Like mye som du hadde gitt til et vanlig bryllup,eller tonet det ned litt? 

Det er festen som er bryllupet! Det kommer etter vielsen. Jeg er så gammel at man, eller brudens foreldre, inviterte til bryllup; dvs fest. Som et PS informerte de om når vielsen fant sted.

Hva man har på seg kommer an på dresskoden, og hva slags fest det er, ikke av når vielsen var. Gave kommer an på relasjonen, ikke vielsen.

Anonymkode: e48b0...b55

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes dette høres ut som et veldig merkelig opplegg. En bryllupsfest uten mat og med medbragt alkohol?!
Med mindre dresscode er presisert i invitasjonen ville jeg gått for en helt vanlig kjole. Menn i penbukse/dressbukse og en skjorte.  

Og angående gave ville jeg, om det ikke er snakk om veldig nære venner, tonet det ned. Får veldig følelsen av at det inviteres til fest for å få gaver, det synes jeg er en uting. Da må man i alle fall sørge for å ha en skikkelig feiring der det som et minimum serveres mat og alkohol.

Anonymkode: a876e...f7f

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kledd meg og gitt gave som om det var i en 30- års dag. Kanskje litt ekstra gave siden det feires 2 personer, 

Anonymkode: ef5aa...927

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det.

Ga klar beskjed om at det var en uformell fest og gaven var at en kom

Anonymkode: a96d2...1c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En bryllupsfest hvor det kun serveres pølser høres ganske gnienst ut. Så hadde ikke gitt store gaven. Det er jo en gjenganger her inne at man skal gi tilsvarende prisen av et kuvert. Så hva får man for 50 kroner nå til dags?

Anonymkode: 633fa...8b9

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...