Gå til innhold

Ha på sekk på storbytur?

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart på tur sammen med kjæresten, til en middels stor by i Belgia. Er ikke noe veldig med kriminalitet der, tror jeg, men litt er det jo overalt. Jeg har lyst å ha på en liten sekk (liten veske i sekk-form) på dagtid, for å slippe å bære på veske hele dagen, men er det veldig lite lurt av meg i forhold til at det kanskje er lett for andre å stjele fra sekken i folkemengder? Hva gjør dere på tur dersom dere ikke orker å bære rundt på veske?

Anonymkode: bff2e...021

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842644-ha-p%C3%A5-sekk-p%C3%A5-storbytur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå med det du ville brukt på en tur til Oslo du. Men ja: i Brüssel er det en del lommetyverier på de typiske turistplassene. I resten av Belgia tror jeg neppe det er like ille. Lommetyver går primært etter turister, og de holder seg der tilgangen på slike er størst.

Kort har du i frontlommen på buksa.Reservekort har du ikke med deg ut. Tlf får du plassere et passende sted. Dette er vel de to "kritiske" tingene du kan miste.

Bær evt sekken på magen hvis dere er på typiske turiststeder eller på steder med mye trengsel. 

Tenker det går fint jeg.

Anonymkode: 95afb...efd

• Liker 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gå med det du ville brukt på en tur til Oslo du. Men ja: i Brüssel er det en del lommetyverier på de typiske turistplassene. I resten av Belgia tror jeg neppe det er like ille. Lommetyver går primært etter turister, og de holder seg der tilgangen på slike er størst.

Kort har du i frontlommen på buksa.Reservekort har du ikke med deg ut. Tlf får du plassere et passende sted. Dette er vel de to "kritiske" tingene du kan miste.

Bær evt sekken på magen hvis dere er på typiske turiststeder eller på steder med mye trengsel. 

Tenker det går fint jeg.

Anonymkode: 95afb...efd

Vi skal til Gent, så kanskje det ikke er så risikabelt med sekk der? Problemet er at jeg ikke har lomme på noen av buksene mine, så ingen andre steder å legge tlf og kort enn i sekken, evt🫣 Men kan legge kortet i en egen lomme inni sekken da, det kan hjelpe? Vanligvis ville jeg gått med veske, men når jeg tenker meg om, er det veldig lett å nappe en veske ut av hendene mine også😬

Det går helt fint. 

Man har jo knapt verdisaker på seg lenger. Sekken/veske blir brukt til vannflaske, litt småting, en genser. Alle kort på telefonen (ekstra på hotellrommet som sikkerhet), og den har man stort sett i handa. På travle plasser bruker jeg mobilcover med reim, slik at den sitter godt cross-body, eller på armen. 

Anonymkode: e96a0...c85

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke sekk i by, da ser du veldig ut som en turist, gå for en crossbody veske

Anonymkode: 034bc...051

Har du vært i Oslo i det siste. Eller London, Stockholm, Paris... Er gjerne de som jobber der, og reiser kollektivt som bruker sekk ;)

Eller unge voksne som skal på konsert, eller av andre grunner vil ha hendene fri, og samtidig ønsker å ha en drikkeflaske og ekstra genser. 

Jeg tar ofte jobb-sekken min på reise. Den rommer det nødvendige. 

• Liker 2
  • Nyttig 3

Har du vært i Oslo i det siste. Eller London, Stockholm, Paris... Er gjerne de som jobber der, og reiser kollektivt som bruker sekk ;)

Eller unge voksne som skal på konsert, eller av andre grunner vil ha hendene fri, og samtidig ønsker å ha en drikkeflaske og ekstra genser. 

Jeg tar ofte jobb-sekken min på reise. Den rommer det nødvendige. 

Jeg bor i Oslo og er i London 5-6 ganger i året. Det er stor forskjell på å bruke sekk t/r jobb og å rusle rundt i sentrumsgater. La sekken være hjemme!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kvinner som går med sekk (gjerne kombinert med praktisk fottøy og bestemt gange) blir tatt for å være norske over stort sett hele verden. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg bor i Oslo og er i London 5-6 ganger i året. Det er stor forskjell på å bruke sekk t/r jobb og å rusle rundt i sentrumsgater. La sekken være hjemme!

Jada ;)

Jeg går i likhet med mange andre "rundt i gatene" etter jobb.

Møter venner for kaffe, ett glass, eller middag. Frisør og negler. Diverse ærender og innkjøp. Både hjemme i Oslo, og på jobbturer til London. 

• Liker 1

Annonse

Jada ;)

Jeg går i likhet med mange andre "rundt i gatene" etter jobb.

Møter venner for kaffe, ett glass, eller middag. Frisør og negler. Diverse ærender og innkjøp. Både hjemme i Oslo, og på jobbturer til London. 

Men da er det greit for deg å se ut som en turist. Når jeg er på jobb, i City, så går jeg i drakt og sneakers i gatene og pene sko inne. Ville ikke drømme om å gå med sekk, hvor i London er du på jobbtur?

• Liker 1
  • Hjerte 1

Bruker sekk og rumpetaske på tur. Rumpetaska har jeg på skrå over kroppen så jeg har telefon og penger lett tilgjengelig på brystet. Sekken er til andre ting som vannflaske, paraply osv. Ting som er uinteressant å stjele. 

Anonymkode: 22b9c...ab7

Annonse

Har barn og syns sekk er mest praktisk da. Men må være en litt større, ikke en veske-sekk. 

Det finnes jo ganske små vesker som har plass til feks mobil, kort og evt hvis du har andre verdisaker. 

Noe slikt: https://www.clasohlson.com/no/Anmiki-Moa-mobilveske-med-skulderrem,-crossbody/p/39-3744-3?srsltid=AfmBOopqHHsEAPJ0W1zAcYqh4qxBzmcLenxU33Ero8RPyOXveXcQ7GaTTq0&gStoreCode=29

Mulig å ha den i sekken og ved større folkemengder, kollektivtransport osv så kan du ta den rundt halsen, ha hengende foran/en hånd på. 

Og har du en litt smart sekk med flere rom, kan du jo ha mobilvesken oppi et mer skjult rom, ikke ytterste rommet på sekken.

Ellers kan man ta sekken på magen med behov.

Anonymkode: ff65e...edb

• Liker 1
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal snart på tur sammen med kjæresten, til en middels stor by i Belgia. Er ikke noe veldig med kriminalitet der, tror jeg, men litt er det jo overalt. Jeg har lyst å ha på en liten sekk (liten veske i sekk-form) på dagtid, for å slippe å bære på veske hele dagen, men er det veldig lite lurt av meg i forhold til at det kanskje er lett for andre å stjele fra sekken i folkemengder? Hva gjør dere på tur dersom dere ikke orker å bære rundt på veske?

Penger pass og verdisaker har du aldri i sekk, særlig ikke utenlands. Mageveske, under t shorte med sikkerhetsnåler som du fester gjennom vesken og inn i buksa. 
Eller veske med solid reim på skrå. 

Anonymkode: 959bd...260

• Nyttig 1
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor er det ille å se ut som en turist når man er en turist?

Anonymkode: 376b4...bfb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor er det ille å se ut som en turist når man er en turist?

Anonymkode: 376b4...bfb

Det er gjerne turister tyver går for når de skal stjele fra noen

Anonymkode: 261f8...b25

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...