Gå til innhold

Hvilken av Joachim Triers filmer er mest underholdende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Morsomt med norsk prisvinner på Cannes igår. Norsk film har blitt bra i det siste. 

Jeg har ikke sett filmene til Joachim Trier før, men har blitt litt nysgjerrig nå etter prisdrysset. Hvor starter man? Hvilken av filmene er mest underholdende?

Anonymkode: 2e82b...513

AnonymBruker
Skrevet

Idioterne.

Anonymkode: 3daee...be5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Idioterne.

Anonymkode: 3daee...be5

Hm, finner bare en film som heter det av Lars von Trier?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hm, finner bare en film som heter det av Lars von Trier?

Ja Idiotene er av Lars von Trier, ikke Joachim Trier.

Her er Joachim's filmer: https://www.imdb.com/name/nm1258686/

Jeg har kun sett Oslo 31. august, men husker ikke en gang hva den handler om.

AnonymBruker
Skrevet

Verdens verste menneske, Oslo, 31.august og Reprise.

Anonymkode: 064b0...ef8

• Liker 3
Skrevet

Oslo 31. august er den filmen jeg liker best, men hele Oslo-triologien er verdt å se. (Reprise, Oslo 31. august og Verdens verste menneske)

AnonymBruker
Skrevet
Maia70 skrev (6 timer siden):

Ja Idiotene er av Lars von Trier, ikke Joachim Trier.

Her er Joachim's filmer: https://www.imdb.com/name/nm1258686/

Jeg har kun sett Oslo 31. august, men husker ikke en gang hva den handler om.

Hva er forskjellen?

Anonymkode: 8c2f0...4ab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er forskjellen?

Det er to ulike personer ...

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Med fare for å banne i kirka:

Jeg synes filmene hans er kjedelige og uengasjerende. De skal liksom ha alt: God og relevant tematikk, skuespillere fra øverste hylle, fantastisk produksjon….

Jeg klarer bare ikke å engasjere meg. Jeg synes de har en glasur over seg og at ingenting skjer i dybden.

Et stort, stort pluss for fantastisk fotografering av Oslo og bruk av Oslo som en scene. Jeg liker ofte musikken godt også, men min musikksmak er ikke veldig oppdatert.

Sorry. Jeg vil, men jeg klarer ikke å kjøpe hypen.

Endret av Snok1
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er forskjellen?

Troll

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også alle filmene hans er litt kjedelige. Medium gode dialoger og ikke særlig spennende temaer. Hvis du heller aldri har bodd i Oslo og har særinteresse for byen, ville jeg bare droppa dem. For vestlendinger som meg har filmene vært bortkasta tid.

Anonymkode: 6a37a...6ed

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Underholdende er ikke det ordet jeg ville brukt. Ord som passer bedre til filmene hans er bevegende, interessant, tung stemning, dybde, psykologisk innsikt, ensomhet, fortvilelse. Man kjenner det i kroppen når man går ut av kinosalen. 

Anonymkode: ba711...b05

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Seff skrev (13 minutter siden):

Det er to ulike personer ...

Men riktignok fjerne slektninger.

Anonymkode: e165c...9ee

Skrevet (endret)

Tasteleif

Endret av Snok1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (10 minutter siden):

Jeg synes filmene hans er kjedelige og uengasjerende. De skal liksom ha alt: God og relevant tematikk, skuespillere fra øverste hylle, fantastisk produksjon….

Jeg klarer bare ikke å engasjere meg. Jeg synes de har en glasur over seg som og at ingenting skjer i dybden.

Et stort, stort pluss for fantastisk fotografering av Oslo og bruk av Oslo som en scene. Jeg liker ofte musikken godt også, men min musikksmak er ikke veldig oppdatert.

Jeg syns det er befriende med filmer som faktisk er realistiske til hvordan livet er, uten den typiske Hollywood dramatikken. 

TS; jeg har ikke sett noen andre filmer enn Verdens verste menneske, men den syns jeg var helt fantastisk. Gleder meg masse til å se Affeksjonsverdi. 

Anonymkode: 25e2c...a42

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva er forskjellen?

Tja. Er du din egen søster? 

Anonymkode: 8eda0...4d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det er befriende med filmer som faktisk er realistiske til hvordan livet er, uten den typiske Hollywood dramatikken. 

Jeg er helt enig med hva jeg ønsker å finne i filmene, jeg blir bare skuffet.

Jeg kommer sikker til å se Affeksjonsverdi også. Forhåpentligvis faller det på plass for meg der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Jeg klarer bare ikke å engasjere meg. Jeg synes de har en glasur over seg og at ingenting skjer i dybden.

Helt enig! Jeg klarer ikke få noe emosjonell kontakt med de fleste av filmene hans. Så verdens verste menneske og synes den var uinteressant. Likte for så vidt Oslo 31.august, men de andre filmene hans ville jeg ikke brukt tid på å se. Jeg jobber med film og ser flere hundre filmer i året, både skikkelig smale og mer kommersielle filmer. Synes filmene hans bærer preg av å være intellektuelle, og at vi ikke kommer skikkelig inn på karakterene.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS; jeg har ikke sett noen andre filmer enn Verdens verste menneske, men den syns jeg var helt fantastisk. Gleder meg masse til å se Affeksjonsverdi. 

Anonymkode: 25e2c...a42

Jeg ser og helst realistiske filmer utenom Hollywood-maskineriet. Ser mye asiatisk og europeisk film, men Joachim Trier sine filmer gir meg svært lite. 

Anonymkode: 8996b...7fb

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes også alle filmene hans er litt kjedelige. Medium gode dialoger og ikke særlig spennende temaer. Hvis du heller aldri har bodd i Oslo og har særinteresse for byen, ville jeg bare droppa dem. For vestlendinger som meg har filmene vært bortkasta tid.

Anonymkode: 6a37a...6ed

Hmm det syns jeg er litt merkelig? Må man ha bodd i Oslo for å like dem? Jeg har da ofte sett filmer/serier som er spilt inn andre steder i Norge og likt dem? 

--

Oslo 31. August er bra. Verdens verste menneske er noe av det mest overvurderte jeg har sett. det vil si. Den starter veldig bra men sånne fine mellommenneskelige skildringer man kan skikkelig føle. Men så bare sklir den ut i et spor den ikke klarer å omfavne og plutselig er det en helt annen film. Hvertfall min opplevelse.. ble veldig skuffa. 

Endret av Ludovica-
AnonymBruker
Skrevet
Ludovica- skrev (2 minutter siden):

--

Oslo 31. August er bra. Verdens værste menneske er noe av det mest overvurderte jeg har sett. det vil si. Den starter veldig bra men sånne fine mellommenneskelige skildringer man kan skikkelig føle. Men så bare sklir den ut i et spor den ikke klarer å omfavne og plutselig er det en helt annen film. Hvertfall min opplevelse.. ble veldig skuffa. 

Enig. Synes og verdens verste menneske er overvurdert. Oslo 31. august er fin 😊

Anonymkode: 8996b...7fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...