k4ren Skrevet 26. mai #41 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du virker litt arrogant. Du ser ned på andre. Stort nettverk betyr ikke mye hvis det er overfladiske relasjoner. Anonymkode: 722d2...f2e De puster nok lettet ut når hun har gått.
Daria Skrevet 26. mai #42 Skrevet 26. mai (endret) Skriftlig kommunikasjon er vanskeligere enn å.snakke ansikt til ansikt, både fordi tonefall og kroppsspråk faller bort og fordi man ikke kan lese de andres reaksjoner. Jeg har skrevet svar her som jeg mer eller mindre ordrett ville sagt til en venninne med samne problemstilling og blitt beskyldt for å være frekk og ufin, fordi det oppfattes annerledes enn det var ment. Så er det også mange her som bretter ut spørsmål og detaljer som man (hvertfall de aller fleste av oss) IRL ville hatt helt andre sperrer for å dele med ukjente. Jvis du stiller deg opp i en folkemengde og ber alle tilstedeværende uttale seg om utroskapen din eller bryllupsantrekket ditt, ville du fort få samme type svar der som her. Å starte en tråd på KG er ikke å betro seg til en nær venn, det preger også svarene man får. Endret 26. mai av Daria 2 3
k4ren Skrevet 26. mai #43 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil jo si at det er mer arrogant av deg å innbille deg at du kjenner en fremmeds relasjoner enn det vedkommende gjør selv. https://naob.no/ordbok/arrogant Anonymkode: 3b2c7...83b Så drar hun fram ordboka i tillegg. Hvilket intellekt, og for en kløkt 🥲👏👏 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #44 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke sant? Det er også ærlig å si til et overvektig menneske at han/hun er FEIT. Det er jo sannhet, og det er direkte. Men det er samtidig slemt. Det er også ærlig og direkte å kalle et menneske med IQ lavere enn gjennomsnittet at vedkommende er mindre begavet. Han/hun er jo det, men det er sårende å høre noe sånt. Og så videre. Anonymkode: 8aa7a...19f Barna mine har lært: »Er det sant? Er det nødvendig? Er det snilt?» Anonymkode: aa157...804 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #45 Skrevet 26. mai k4ren skrev (6 minutter siden): Så drar hun fram ordboka i tillegg. Hvilket intellekt, og for en kløkt 🥲👏👏 og akkurat i denne tråden er du en mobber - det må føles godt.. Anonymkode: 974a8...ff0 2
k4ren Skrevet 26. mai #46 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): og akkurat i denne tråden er du en mobber - det må føles godt.. Anonymkode: 974a8...ff0 Jeg svarer jo bare dere som tror dere er berettiget til å mobbe andre brukere, fordi dere er så rett fram og direkte, som dere selv sier? Smake sin egen medisin vil ingen. Kan dere ikke bare justere dere litt og vise litt folkeskikk når dere prater med andre mennesker? Dere som alltid skal være så skarpe og direkte. Dere vet aldri hva personen dere prater til går gjennom. Kanskje de går gjennom et tap av noen de er glad i, kanskje de har fått dårlige nyheter. Alltid best å være hyggelig. Det var det jeg prøvde å bevise med svarene mine og det virket, det ER ikke hyggelig å bli skrevet til på den måten. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #47 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg svarer ærlig, og det kan være ubehagelig for folk som er vant til å dulles med eller snakkes etter munnen, kanskje spesielt i skriftlig form. Jeg gjør det i virkeligheten også, folk liker det faktisk. Er godt like på jobb, i ulke lag og foreninger, og har en stor og tett vennegjeng. Hadde ikke hatt det hvis alle syns jeg var en dust, men en del her inne er jo ufattelig tafatte persilleblad, og da kan det så klart være ubehagelig med rett frem tilbakemeldinger. Anonymkode: 3adc3...3f8 Et ærlig svar er ikke nødvendigvis frekk. Man kan da være ærlig uten å være frekk. Her tror jeg ts snakker om de som er unødvendig frekk som er mest sannsynligvis ikke er sånn irl. Anonymkode: 24361...f32 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #48 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Barna mine har lært: »Er det sant? Er det nødvendig? Er det snilt?» Anonymkode: aa157...804 Nettopp. Mine barn har også lært av hvis du har to forskjellige måter å si noe på, der den ene er stygg og den andre er grei, så velger man den greie. Anonymkode: 8aa7a...19f 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #49 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Et ærlig svar er ikke nødvendigvis frekk. Man kan da være ærlig uten å være frekk. Her tror jeg ts snakker om de som er unødvendig frekk som er mest sannsynligvis ikke er sånn irl. Anonymkode: 24361...f32 Nettopp. Feit og overvektig er like sant. Impotent og sliter med potensen er like sant. Lite lur og idiot er like sant. Og så videre. Når man konsekvent velger den mest sårende og den styggeste måten å si noe på, så er man ikke "ærlig og direkte", man er slem. Anonymkode: 8aa7a...19f 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #50 Skrevet 26. mai k4ren skrev (9 minutter siden): Jeg svarer jo bare dere som tror dere er berettiget til å mobbe andre brukere, fordi dere er så rett fram og direkte, som dere selv sier? Smake sin egen medisin vil ingen. Kan dere ikke bare justere dere litt og vise litt folkeskikk når dere prater med andre mennesker? Dere som alltid skal være så skarpe og direkte. Dere vet aldri hva personen dere prater til går gjennom. Kanskje de går gjennom et tap av noen de er glad i, kanskje de har fått dårlige nyheter. Alltid best å være hyggelig. Det var det jeg prøvde å bevise med svarene mine og det virket, det ER ikke hyggelig å bli skrevet til på den måten. Det er forskjell på å svare og å gjenta seg negativt mot en eller flere brukere i flere svar. Alle har sin egen virkelighet og om man vil oppfatte andre negativt er det ikke noe disse andre kan gjøre med dette uansett hvor bra de formulerer seg. Anonymkode: 974a8...ff0 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #51 Skrevet 26. mai AlternativX skrev (1 time siden): Ja absolutt! Helt unødvendig å si til folk at de er feit. De fleste er nok klar over det selv..! Men hvis en spør "syntes du jeg er stor" så må man jo svare ærlig. Personen selv er jo mest sansynlig klar over det selv, men sier vi "nei det syntes jeg ikke" vet person at hxn blir løyet til. Det er forskjell på å være direkte og direkte slem. Å gå rundt å kalle folk feite har jo ikke noe om å være direkte. Anonymkode: a9476...765
AnonymBruker Skrevet 26. mai #52 Skrevet 26. mai Daria skrev (2 timer siden): Skriftlig kommunikasjon er vanskeligere enn å.snakke ansikt til ansikt, både fordi tonefall og kroppsspråk faller bort og fordi man ikke kan lese de andres reaksjoner. Jeg har skrevet svar her som jeg mer eller mindre ordrett ville sagt til en venninne med samne problemstilling og blitt beskyldt for å være frekk og ufin, fordi det oppfattes annerledes enn det var ment. Så er det også mange her som bretter ut spørsmål og detaljer som man (hvertfall de aller fleste av oss) IRL ville hatt helt andre sperrer for å dele med ukjente. Jvis du stiller deg opp i en folkemengde og ber alle tilstedeværende uttale seg om utroskapen din eller bryllupsantrekket ditt, ville du fort få samme type svar der som her. Å starte en tråd på KG er ikke å betro seg til en nær venn, det preger også svarene man får. Helt enig skriftlig kommunikasjon er ofte vanskeligere enn verbal kommunikasjon. En annen vesentlig sak, er ordforråd. Man er lett hvem som har et godt ordforråd og hvem som både verbalt og skriftlig lett kommer til kort. Mennesker som leser mye, og som kommuniserer både skriftlig og muntlig men andre har et langt bedre ordforråd enn mennesker som lever alene, sitter mye med en skjerm, gjerne er introverte og har lite sosial omgang der de får brukt og trent nødvendige evner ved kommunikasjon. Dette kan jo igjen passe sammen med den andre brukerens uttalelse om at her er flere med psykiske plager, ensomme, syke ol. Å diskutere med noen somskriver gå og legg deg, eller dårlig argument, du tar feil, Er du helt dum, osv. det er nytteløst. Har man ikke da et snev av selvtillit så river man nesten beina under dem som tar seg nær av slike kommentarer. Så har du den andre yttergrense, de som vet alt, som ikke klarer å forstå at de virkelig har feil. Eller på kropp og helse skal vite om den som svarteres er helsepersonell, eller selv hevder dere helsepersonell, for å heve sin viktighet og legge tyngde i sine svar. De blir heldigvis redigert av moderator. Dette er og en type hersketeknikk og en dårlig debatt teknikk. Man må klare å se bak det som blir skrevet og se og tenke hvilket menneske er det egentlig som holder på slik. Da er det faktisk også greit å kunne gå inn påbrukerprofilen og få en litt større bredde på hvem denne personen er, hvordan personen uttaler seg og opptrer i andre tråder med andre temaer endte aktuelle. Altenrativt sår man fritt til å tenke jeg bryr meg ikke, og glemme hele kommentaren. Takk for oppmerksomheten. Anonymkode: 0c473...0de 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #53 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Men hvis en spør "syntes du jeg er stor" så må man jo svare ærlig. Personen selv er jo mest sansynlig klar over det selv, men sier vi "nei det syntes jeg ikke" vet person at hxn blir løyet til. Det er forskjell på å være direkte og direkte slem. Å gå rundt å kalle folk feite har jo ikke noe om å være direkte. Anonymkode: a9476...765 Men hører du ikke forskjellen på "stor" og "feit"? Å svare at jo, jeg synes du er stor og burde gå ned for helsas skyld, er noe annet enn å svare at jeg synes du er FEIT og stygg. Anonymkode: 8aa7a...19f
AnonymBruker Skrevet 26. mai #54 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hører du ikke forskjellen på "stor" og "feit"? Å svare at jo, jeg synes du er stor og burde gå ned for helsas skyld, er noe annet enn å svare at jeg synes du er FEIT og stygg. Anonymkode: 8aa7a...19f Det er egentlig tre grader: »feit jævel» (sterkt ord og tydelig negativ konnotasjon) »overvektig» (nøytral) »tynnhetshemmet» (skrive om på en knotete måte for å skjule essensen) Anonymkode: aa157...804
AnonymBruker Skrevet 26. mai #55 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 13.00): Du virker litt arrogant. Du ser ned på andre. Stort nettverk betyr ikke mye hvis det er overfladiske relasjoner. Anonymkode: 722d2...f2e AnonymBruker skrev (9 timer siden): Stort nettverk er ikke bevis på at du er godt likt Anonymkode: 6a96f...806 Dere to over her klarte altså ikke å lese det jeg skrev, men tolket på egen hånd. Jeg skrev ikke noe om stort nettverk, jeg skrev stor og tett vennegjeng. Ingen overfladiske relasjoner der altså. k4ren skrev (6 timer siden): De puster nok lettet ut når hun har gått. Men her er det jo du som er frekk. Du kommer med en påstand du ikke har belegg for, kun for å rakke ned på meg. Du gjør jo akkurat det ts er irritert over at folk gjør, ser du ikke det selv? Anonymkode: 3adc3...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #56 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Barna mine har lært: »Er det sant? Er det nødvendig? Er det snilt?» Anonymkode: aa157...804 Jeg er ikke på nett for å være snill,jeg er her for å ha litt underholdning. Problemet er at noen ikke ser forskjell på angrep på sak og angrep på person. At man diskuterer sak må må man tåle og man må tåle at folk er helt uenig med seg. For man kjenner ikke folk på nett og kan ikke gå på tå og trippe. Anonymkode: 1ada0...9de 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #57 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 12.53): Trist når ærlighet og rett på sak blir tatt for å være frekt og nedlatende. Anonymkode: f7674...73e Det er slik det ble etter at krenkingen gjorde sitt inntog. Og folk er villig med. Anonymkode: 0b4e0...c03 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #58 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men hører du ikke forskjellen på "stor" og "feit"? Å svare at jo, jeg synes du er stor og burde gå ned for helsas skyld, er noe annet enn å svare at jeg synes du er FEIT og stygg. Anonymkode: 8aa7a...19f Jo jeg hører forskjell, men valgte å bruke et annet ord. Men hvis noen spør deg om de syntes de er feit da, så er det jo best å være ærlig. Men si det på en grei måte. Anonymkode: a9476...765
AnonymBruker Skrevet 26. mai #59 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ingen som er genuint lykkelige og er trygge på seg selv sitter og er spydige bak en anonym bruker på et nettforum. Anonymkode: 76cd5...9d1 Si ikke det Jeg er genuint lykkelig og svarer normalt ut fra egen aldersgruppe og omgangskrets. Blir jevnt over oppfattet som hyggelig, høflig, sympatisk, snill.   Her inne, derimot, blir jeg oppfattet som troll, mann, hard, kynisk, etc. Man kan saktens lure hvorfor… Anonymkode: 62ba5...0c0 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai #60 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): «tynnhetshemmet» Anonymkode: aa157...804 Anonymkode: 62ba5...0c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå