AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:20 #21 Del Skrevet mandag kl 06:20 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De tøffer seg fordi de har et behov for å føle seg mer ovenpå enn de er k det virkelige liv. Ingen som er genuint lykkelige og er trygge på seg selv sitter og er spydige bak en anonym bruker på et nettforum. At folk er direkte er noe helt annet. Men ut i fra måten dette blir formulert på av enkelte i denne tråden tror jeg noen har vansker med å se forskjell på direkte/konstruktive råd og det å mikse inn litt dritt i tillegg. Anonymkode: 76cd5...9d1 Jeg er helt enig. Det virker som flere på KG har et behov for å ta ut sin frustrasjon på andre medlemmer. Anonymkode: a21ba...e94 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:23 #22 Del Skrevet mandag kl 06:23 Når det er sånn konkurranse om å være mest naiv ts blir man jo litt oppgitt. Anonymkode: b2fc8...b1f 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:27 #23 Del Skrevet mandag kl 06:27 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er direkte, ærlig og har lite til overs for denne tenden om at man blir fornermet og forventer spesialbehandling men jeg er ikke ufin og legger stor vekt på å formulere meg - skulle du likevel oppfatte det som frekk og nedlatende VET JEG at det ikke er meg som er problemet og det lever jeg godt med både på nett og i livet ellers. Anonymkode: 974a8...ff0 Da er du jammen heldig som VET AT det aldri er på din side problemet ligger. Vi andre får tilbakemeldinger, og noen ganger ser vi at vi har tråkket feil, andre ganger syns vi det er innafor. Anonymkode: aa157...804 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet mandag kl 06:28 #24 Del Skrevet mandag kl 06:28 Det er nok mye mental sykdom og litt ymse diagnoser her inne, man ser det både på aggresjonen og forslagene i ulike tråder. Hvorvidt disse sliter like mye sosialt i den virkelige verden får vi aldri svar på, og de vil jo ikke svare ærlig på det i en tråd som denne. 4 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:31 #25 Del Skrevet mandag kl 06:31 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Gjør dere det i det virkelige liv også, eller skal dere bare tøffe dere på et anonymt forum? Anonymkode: 2a7bb...479 På dette forumet er mitt inntrykk at flere «leser» ting på en helt annen måte enn det skrevne både fremstilles og ganske sikkert også er ment. Gjentatte ganger skriver noen: Ro deg ned, og tilsvarende. Selv om jeg, ved å lese den som får beskjed om å roe seg ned sitt innlegg uten å se noe grunn til å be brukeren om å roe seg ned. Eller en annen bruker: Passiv aggressiv…… Måten å skrive på gjør at disse få, sikkert bare en og samme bruker, som skal ha folk til å roe seg ned og som skriver passiv aggressiv stadig vekk, gjør det lett å gjenkjenne dem. Akkurat som med en som til stadighet tidligere opprettet noen tråder med lett gjenkjennelige og repeterende problemstillinger og skrivefeil. I farten kommer jeg ikke på flere repeterende måter å svare på. Men mange driver bevisst eller ubevisst en hersketeknikk i flere tråder. Folk må rett og slett slutte å ta seg nær av enkelte sin hersketeknikk og bare forlate trådene de reagerer negativt på. Noen må være tøff bak et tastatur fordi de uten i verden ikke tørr å være tøffe, eller stadig blir tråkket på og ikke tørr å sette grenser ute i den virkelige verdenen. Og så har du den eller de som sitter med rød penn og pirker påskrivefeil og skal lære bort sine gode norsk skriftlig kunnskaper. Les uten å bli personlig fornærmet eller krenka, som en annen lett krenkbar person. Anonymkode: 0c473...0de 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:31 #26 Del Skrevet mandag kl 06:31 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Gjør dere det i det virkelige liv også, eller skal dere bare tøffe dere på et anonymt forum? Anonymkode: 2a7bb...479 Jeg synes generelt det er krevende å kommunisere om følsomme temaer her inne. Det et tydeligvis stor variasjon i hvordan man pleier å snakke og tenke om ymse spørsmål. Nesten uansett hva man sier så vil noen føle at de må «ta igjen» eller bli krenket eller mener at du tenker eller snakker på feil måte. Jeg er vant til direkte kommunikasjon ala «det er dumt av deg å ha ubetalt kredittkortgjeld». Det er direkte og kan være følsomt, men det er også nyttig og allment på en måte. »Du er en ubrukelig mannebaby» er derimot en måte å snakke på som er meg veldig fremmed. Anonymkode: aa157...804 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:32 #27 Del Skrevet mandag kl 06:32 norw skrev (3 minutter siden): Det er nok mye mental sykdom og litt ymse diagnoser her inne, man ser det både på aggresjonen og forslagene i ulike tråder. Hvorvidt disse sliter like mye sosialt i den virkelige verden får vi aldri svar på, og de vil jo ikke svare ærlig på det i en tråd som denne. Så dirkete Trude ikke jeg å være, men du har nok helt rett i det du skriver. Anonymkode: 0c473...0de Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:37 #28 Del Skrevet mandag kl 06:37 Jeg svarer likt her som i det virkelige liv. Er direkte og pakker ikke ting inn selv om det sikkert høres hyggeligere ut i virkeligheten når det blir sagt på en mer humoristisk måte og til folk jeg kjenner. Men altså tåler man ikke krasse svar så er vel kanskje ikke forumlivet tingen for en. En annen greier er jo at her inne er det utrolig mye rart og mange som svarer i hytt og pine. Som noen andre nevner så er det nok mange veldig psykisk syke her inne, forståelig nok. Dette blir jo en rar boble full av mennesker som ellers ferdes forbi hverandre i samfunnet uten å se på hverandre, er ikke rart det blir en suppe til tider når alle disse skal prøve å kommunisere forståelig med hverandre. Anonymkode: 32939...733 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:45 #29 Del Skrevet mandag kl 06:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Stort nettverk er ikke bevis på at du er godt likt Anonymkode: 6a96f...806 Stort nettverk er heller ikke et bevis på at man er godt menneske. Jeg kjenner et nettverk av damer på 40+ som er tvers gjennom råtne alle sammen (og trives godt i lag, da de er helt like) - baksnakker hverandre og alle rundt seg, ligger med hverandres menn i fylla for så å beklage og late som ingenting, mobber og så videre. Jeg sier ikke at vedkommende er slik, bare at stort nettverk egentlig ikke betyr noen ting. Har man mye familie, som igjen er inngiftet i store familier, så har man gjerne naturlig nettverk uten å ha jobbet for det. Anonymkode: 8aa7a...19f 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:46 #30 Del Skrevet mandag kl 06:46 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg synes generelt det er krevende å kommunisere om følsomme temaer her inne. Det et tydeligvis stor variasjon i hvordan man pleier å snakke og tenke om ymse spørsmål. Nesten uansett hva man sier så vil noen føle at de må «ta igjen» eller bli krenket eller mener at du tenker eller snakker på feil måte. Jeg er vant til direkte kommunikasjon ala «det er dumt av deg å ha ubetalt kredittkortgjeld». Det er direkte og kan være følsomt, men det er også nyttig og allment på en måte. »Du er en ubrukelig mannebaby» er derimot en måte å snakke på som er meg veldig fremmed. Anonymkode: aa157...804 Det er ikke NYTTIG å konstatere at det er dumt. Nyttig ville være å hjelpe mennesket å finne en løsning. Anonymkode: 8aa7a...19f 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:48 #31 Del Skrevet mandag kl 06:48 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): På dette forumet er mitt inntrykk at flere «leser» ting på en helt annen måte enn det skrevne både fremstilles og ganske sikkert også er ment. Gjentatte ganger skriver noen: Ro deg ned, og tilsvarende. Selv om jeg, ved å lese den som får beskjed om å roe seg ned sitt innlegg uten å se noe grunn til å be brukeren om å roe seg ned. Eller en annen bruker: Passiv aggressiv…… Måten å skrive på gjør at disse få, sikkert bare en og samme bruker, som skal ha folk til å roe seg ned og som skriver passiv aggressiv stadig vekk, gjør det lett å gjenkjenne dem. Akkurat som med en som til stadighet tidligere opprettet noen tråder med lett gjenkjennelige og repeterende problemstillinger og skrivefeil. I farten kommer jeg ikke på flere repeterende måter å svare på. Men mange driver bevisst eller ubevisst en hersketeknikk i flere tråder. Folk må rett og slett slutte å ta seg nær av enkelte sin hersketeknikk og bare forlate trådene de reagerer negativt på. Noen må være tøff bak et tastatur fordi de uten i verden ikke tørr å være tøffe, eller stadig blir tråkket på og ikke tørr å sette grenser ute i den virkelige verdenen. Og så har du den eller de som sitter med rød penn og pirker påskrivefeil og skal lære bort sine gode norsk skriftlig kunnskaper. Les uten å bli personlig fornærmet eller krenka, som en annen lett krenkbar person. Anonymkode: 0c473...0de Men folk skriver faktisk en del ting som de ikke hadde hatt baller til å si til andre face to face. For eksempel, at man er en grusom forelder, at man er psykisk syk av ymse slag og bør gå til behandling, og så videre. Jeg kjenner ingen som snakker sånn til folk muntlig. Men siden det går ustraffet på nett, så velter man edder og galle ut her på forumet, før man klistrer på et smil og går til folk man omgås fysisk. Anonymkode: 8aa7a...19f 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:53 #32 Del Skrevet mandag kl 06:53 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg synes generelt det er krevende å kommunisere om følsomme temaer her inne. Det et tydeligvis stor variasjon i hvordan man pleier å snakke og tenke om ymse spørsmål. Nesten uansett hva man sier så vil noen føle at de må «ta igjen» eller bli krenket eller mener at du tenker eller snakker på feil måte. Jeg er vant til direkte kommunikasjon ala «det er dumt av deg å ha ubetalt kredittkortgjeld». Det er direkte og kan være følsomt, men det er også nyttig og allment på en måte. »Du er en ubrukelig mannebaby» er derimot en måte å snakke på som er meg veldig fremmed. Anonymkode: aa157...804 Du kan jo droppe «det er dumt av deg å ha ubetalt kredittkortgjeld» (personen vet det nok veldig godt selv), og heller komme med forslag «du burde prioritere å betale ned kredittgjelden først, og det kan være lurt å samle all gjeld i en bank». Å si at det er dumt hjelper ikke noen. Anonymkode: 76ee2...c66 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:56 #33 Del Skrevet mandag kl 06:56 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men folk skriver faktisk en del ting som de ikke hadde hatt baller til å si til andre face to face. For eksempel, at man er en grusom forelder, at man er psykisk syk av ymse slag og bør gå til behandling, og så videre. Jeg kjenner ingen som snakker sånn til folk muntlig. Men siden det går ustraffet på nett, så velter man edder og galle ut her på forumet, før man klistrer på et smil og går til folk man omgås fysisk. Anonymkode: 8aa7a...19f Ser du ikke at det du påpeker at andre gjør, er en form for (skriftlig) hersketeknikk? At folk skriver ting de ellers neppe ville samtalt rundt kan du jo bare ta en runde innom seksualforumet og lese litt. Men også der er folk ulike, i ulike miljøer blir ulike temaer snakket om som i andre miljøer blir tiet om. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan jo droppe «det er dumt av deg å ha ubetalt kredittkortgjeld» (personen vet det nok veldig godt selv), og heller komme med forslag «du burde prioritere å betale ned kredittgjelden først, og det kan være lurt å samle all gjeld i en bank». Å si at det er dumt hjelper ikke noen. Anonymkode: 76ee2...c66 To programmer av Luksusfellen og du hadde fått med deg a5 noen ganger må folk få høre at kredittkortgjeld er dumt. Så eksempelet er dårlig. Anonymkode: 0c473...0de Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet mandag kl 07:30 #34 Del Skrevet mandag kl 07:30 (endret) Ser mange her skriver at de er ærlige og direkte, og det er jo fint. Noen kan skrive dette på en skikkelig måte, mens andre er altså så stygge og slemme at jeg får helt sjokk. Tipper dette er personer som aldri hadde turt å sagt det samme face to face. Rett og slett voksne folk som mobber på nett. Selvfølgelig er de anonyme. Endret mandag kl 07:36 av AlternativX 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:37 #35 Del Skrevet mandag kl 07:37 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er jo noe helt annet enn nedlatende/frekt. Hvis tilbakemeldingene er konstruktive og ment godt er det jo helt greit. Dersom du er nedlatende sier du jo mer noe som ''vet du virkelig ikke like mye om konfliktene/krigen i Sudan som Israel/Palestina konflikten? Er ikke det kunnskap som alle oppegående mennesker har?'' Anonymkode: 5cf4e...c07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er en del av problemet ditt. Når du sier «VET JEG» at det ikke er du som er problemet hvis noen oppfatter deg frekk eller nedlatende. Når du er skråsikker på at andre tar feil hvis de skulle oppleve deg som ufin, så har du et problem. De fleste forventer ikke spesialbehandling, men det er et problem på forum når man er anonym, så glemmer man kanskje at det er et menneske bak profilen, og det tror jeg fører til at noen svarer ganske frekt. Jeg håper i hvert fall at de som har problemer med folkeskikk her på KG, ikke oppfører seg slik mot andre rundt seg i dagliglivet. Jeg tror også at noen forum medlemmer kanskje sliter med diverse problemer, tar ut sin frustrasjon her inne. Anonymkode: a21ba...e94 og her viser altso to svar mitt poeng - det handler om mottager minst like mye som den som leverer budskapet 🤦♀️ hvis du VIL bli krenket er det jo ikke så mye som kan forhindre det liksom.. Anonymkode: 974a8...ff0 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:45 #36 Del Skrevet mandag kl 07:45 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ser du ikke at det du påpeker at andre gjør, er en form for (skriftlig) hersketeknikk? At folk skriver ting de ellers neppe ville samtalt rundt kan du jo bare ta en runde innom seksualforumet og lese litt. Men også der er folk ulike, i ulike miljøer blir ulike temaer snakket om som i andre miljøer blir tiet om. To programmer av Luksusfellen og du hadde fått med deg a5 noen ganger må folk få høre at kredittkortgjeld er dumt. Så eksempelet er dårlig. Anonymkode: 0c473...0de Ikke akkurat. På Luksusfellen sier de at det er dumt, OG hva man kan gjøre for å kvitte seg med det. Hvis man BARE sier "du er dum som har kredittgjeld, punktum", så er det noe annet. Anonymkode: 8aa7a...19f Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:46 #37 Del Skrevet mandag kl 07:46 AlternativX skrev (14 minutter siden): Ser mange her skriver at de er ærlige og direkte, og det er jo fint. Noen kan skrive dette på en skikkelig måte, mens andre er altså så stygge og slemme at jeg får helt sjokk. Tipper dette er personer som aldri hadde turt å sagt det samme face to face. Rett og slett voksne folk som mobber på nett. Selvfølgelig er de anonyme. Ikke sant? Det er også ærlig å si til et overvektig menneske at han/hun er FEIT. Det er jo sannhet, og det er direkte. Men det er samtidig slemt. Det er også ærlig og direkte å kalle et menneske med IQ lavere enn gjennomsnittet at vedkommende er mindre begavet. Han/hun er jo det, men det er sårende å høre noe sånt. Og så videre. Anonymkode: 8aa7a...19f 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet mandag kl 07:48 #38 Del Skrevet mandag kl 07:48 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke sant? Det er også ærlig å si til et overvektig menneske at han/hun er FEIT. Det er jo sannhet, og det er direkte. Men det er samtidig slemt. Det er også ærlig og direkte å kalle et menneske med IQ lavere enn gjennomsnittet at vedkommende er mindre begavet. Han/hun er jo det, men det er sårende å høre noe sånt. Og så videre. Anonymkode: 8aa7a...19f Ja absolutt! Helt unødvendig å si til folk at de er feit. De fleste er nok klar over det selv..! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090362 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:52 #39 Del Skrevet mandag kl 07:52 AlternativX skrev (2 minutter siden): Ja absolutt! Helt unødvendig å si til folk at de er feit. De fleste er nok klar over det selv..! Det er vel heller måten det blir sagt på. "Du er stygg og feit" er direkte og sant hvis noen er lite attraktiv og overvektig. Men det verken løser ting eller bidrar med noe å si noe sånt. Hvis du derimot sier at den urene huden kan fikses med krem/hudpleie, at det pistrete håret bør klippes kortere og man bør spise sunnere og trene mer for å bli mer fit og få bedre helse - da er man fortsatt direkte og ærlig, men samtidig løsningsorientert og hjelpsom. Anonymkode: 8aa7a...19f 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:53 #40 Del Skrevet mandag kl 07:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke NYTTIG å konstatere at det er dumt. Nyttig ville være å hjelpe mennesket å finne en løsning. Anonymkode: 8aa7a...19f For et menneske som tror at det er lurt å ha masse kredittkortgjeld så er det nyttig å få tydelig tilbakemelding på at nei, det er det ikke. Men takk for at du illustrerer hvor pinlig nøyaktig man må være i kommunikasjonen her inne. Anonymkode: aa157...804 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842636-dere-som-svarer-frekt-og-nedlatende/page/2/#findComment-36090386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå