Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I år er det første året jeg nå har årsturnus.  Dvs at vi vet hele turnusen vårt for det neste året.  Det er jo positivt for da vet vi hvordan vi jobber i mai-, sommer-, og i juleturnusen. 

Før hadde vi vanlig turnus med gjerne 6-12 ukers turnus som repeterte seg gjennom året, men mai- sommer- og juleturnusen kunne avvike fra den normale turnusen. 

Men så er det disse F3 dagene da. For fri for en helligdag. 

Det som er fast hos oss er hver 3 helg. Det er helt stabilt. Jeg jobbet helgen etter 17 mai ( altså denne helgen) Men hadde fått f3 dag på 17 mai, en f3 dag på en helg jeg uansett IKKE skulle jobbet. Stemmer dette da? Jeg er vant med at F3 kommer en dag du egentlig skulle vært på jobb?

Blir jeg lurt av jobben sjefen sa bare: sånn er det bare, klarte ikke forklare det jeg åpenbart ikke skjønner jeg. 

Mvh Helsearbeider i kommunen. 

Anonymkode: 63c62...321

Skrevet

Ville hørt med HR, tillitsvalgt eller noen andre som kan dette. Det er ikke nødvendigvis din nærmeste leder som sitter tettest på dette med turnus og sånn, vet at i sykehussektoren så er det ofte driftssykepleier eller leders høyre hånd som gjør dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Du skulle ikke fått F3 17 mai. 
F3 teller timer, så du har basicly fått 7.75t på din arbeidslinje du ikke skulle hatt. 
Med andre ord, du jobber en vakt for lite i din arbeidsplan. 

Anonymkode: 78f0e...72e

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer helt an på avtalevilkårene på din arbeidsplass, så sjekk med din tillitsvalgte eller spør lederen din om å få se avtalen hos dere. Der jeg jobbet før, i et stort helseforetak, settes det F3 på alle bevegelige helligdager man ikke jobber. 

Anonymkode: 0c1d7...2e9

AnonymBruker
Skrevet

F3 teller 7,5 timer, dvs. du får fri en annen vakt i tillegg. Det hadde du ikke fått om F3 ble plassert på en dag du i utgangspunktet hadde jobb. 

Anonymkode: b5037...33d

AnonymBruker
Skrevet

Da vil F3 utløse F5 på en vakt, hvilket ikke nevnes. 

Anonymkode: 78f0e...72e

Skrevet (endret)

Noen kommuner har avtaler på at F3 teller 7.1 timer. Samtidig har man et antall F3 basert på stillingsstørrelse. Feks 80-100% stillinger har 3 F3 dager. 50-79% har 2 F3 og 49- % har 1.

Når man plasserer F3 i kalenderplanen (årsturnusen), så trekkes 7,1 time fra arbeidstimene dine.

Husk også at alt kjent fravær, som feks F3, plasseres før noen av vaktene legges inn i årsturnusen. Det er her mange misforstår når man er vant med å jobbe rullerende turnus fra før. Da ønsker man jo F3 på en eksisterende vakt. Slik er det altså ikke i årsturnus/kalenderplan. F3 kan altså ikke plasseres et sted du hadde vakt, da det ikke fantes noen vakter når F3 legges inn.

Endret av sicario
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I

Men så er det disse F3 dagene da. For fri for en helligdag. 

Jeg er vant med at F3 kommer en dag du egentlig skulle vært på jobb?

Mvh Helsearbeider i kommunen. 

Anonymkode: 63c62...321

I årsturnus/kalenderplan så legges ikke F3 på eksisterende vakter.

Fravær som ferie, F3 etc legges først. Man bygger/legger alle vaktene etter at fraværet er lagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...