Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke kristen. Men tror at det finnes mer gjennom himmel og jord enn hva vi ser. 

I går gikk jeg rett i kjelleren. Jeg må flytte og stresser med å finne en plass til meg og guttene. Jeg sover dårlig, spiser lite og tenker mye på dette. I går i bilen på vei hjem fra jobb begynte jeg å gråte. Tårene rant og jeg måtte stoppe på en parkeringsplass. Satt der og gråt en stund og så bad jeg til Gud om å hjelpe meg. Er så sliten. Noen som opplever det sånn når det er tungt?

Jeg fortalte det til ei venninne, men hun sa bare at det hjelper ikke å tenkte på det. Det ordner seg. Er lett for henne å si. Er ikke hun som kanskje står uten en plass å bo om 2 måneder. 

Og jeg er skikkelig introvert og gruer meg til hver visning jeg må på. Det hjelper ikke akkurat. 

Var på visning på Onsdag på en leilighet som er perfekt. Fikk en god magefølelse, men så kommer tankene om at noen andre som ga ett bedre inntrykk får det. 

Så hvis det er noen som har direkte linje til Han der oppe, kan dere legge inn ett godt ord for meg? Jeg trenger virkelig å få landet det med leilighet så jeg kan senke skuldrene 

Anonymkode: 0df8b...10e

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842621-ber-du-til-han-der-oppe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. "Gud" er et produkt av patriarkalske ideer om at det må finnes en uovervinnelig, allvitende mann som dominerer hele verden. Ideen om "Gud" ble utviklet for å gi trygghet i usikre tider, og for å legitimere menns undertrykkelse av kvinner og naturen. 

Det har null hensikt å be til en stor, sterk, magisk pappa oppe i skyene, og håpe han skal ta vare på deg. Menneskeheten har ansvar for seg selv, og må ordne opp i faenskapen vår selv. 

Anonymkode: 0c9bf...48f

• Liker 3

Annonse

Selvfølgelig hjelper det å be til Gud den Allmektige, Han som har kontroll over himmel og jord. Gud har skapt deg og tester deg. Du må ha troen på Gud i gode og onde tider, men nå går du igjennom vanskelig tid og Gud er der og hører på Han. Be til Han og vær ydmyk, ikke assosierer noen med Gud for Gud er en. Ha troen og tilliten på Han så skal du se❤️

Anonymkode: 2b63e...fb0

• Liker 1

Ring til Kirken's SOS, noen av dem som sitter der er kristne men ikke alle, og de prakker det aldri på en. Men de har en bønnebok som du kan be om at de skriver deg opp i, så ber de for deg i en viss tid, en uke eller noe? Er usikker.

Anonymkode: 191e4...bbc

• Liker 1

Jeg tror ikke på noen som helst guder, og tror heller ikke at det hjelper å be. Jeg kjenner ingen som har opplevd noen som helst "divine intervention" og fått uventet hjelp eller større i vanskelige situasjoner. Jeg tror på kraften i mennesker, der vi enten alene eller sammen med andre kan oppnå utrolige ting. 

Hvis du ikke har noen nære som kan hjelpe deg, så foreslår jeg at du ringer en hjelpetelefon og får noen å snakke med for å få moralsk støtte. Du bør få alle du kjenner (uansett om de er nære eller ikke)  til å legge ut poster på sosiale medier som kan fange oppmerksomheten til potensielle utleiere. 

Legg ut annonser i bolig-grupper på Facebook, og let på Finn.no. Mange blir apatiske i en slik situasjon som du er nå, og hvis du legger din lit til at det skal ordne seg fordi du eller andre ber til Gud, blir du liggende langt bakpå i prosessen for å finne deg et nytt sted å bo.

Er det urealistisk at du skal greie å kjøpe deg et sted å bo?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...