Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg får utbetalt ca 28.000. Kona mi enda mindre enn det, igjen. Begge jobber 100%.

Hva er egentlig vitsen? Kanskje man bare skulle gått til legen å startet løgnprosessen så man ikke trenger jobbe noe mer?

Anonymkode: 172cf...885

Kansje vurdere yrket ditt da 

Ungdommen her lærling industri mekaniker i mai utbetalt 42.000 kr, 

Andre lærling slakter utbetalt i mai 31.000

En ska fagprøve nå over sommeren, den andre 1 år til

Anonymkode: 60924...a9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjøre noe med lavtlønnsyrkene. Mannen jobber på terminal, 100%. Og siden det er transport, er det ikke verdt noe. 32000 i mnd. Lønningene øker i % og ikke kr. Dvs de med høyest lønn får mest i %. Genialt. Pent ut på papiret, men ikke på kontoen.

Anonymkode: 80dc1...36a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da vil du få lavere utbetalt,  kansje barnetillegg hvis dere har. Årsak til noen har høyere har jo med inntekt før en ble syk. 

Jeg har på min ufør utbetalt ca 22.500kr. Ikke akurat fett for å si det, kan heler ikke jobbe for å få noe høyere, pga kroppen slår seg helt ut. 

Vil du gå med smerter døgnet rundt kan du jo få en trailer til å kjøre deg i rsua du stille traileren 80km/t så kan en se om du syns livet er like fett å være ufør

Anonymkode: 60924...a9a

Den du siterer hadde jo sluppet smertene  om han hadde gått for en løgnprosess, som h*n skriver?

Anonymkode: 5d6a5...c64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den du siterer hadde jo sluppet smertene  om han hadde gått for en løgnprosess, som h*n skriver?

Jepp. Men også fått mye mindre enn de har i dag. 

Anonymkode: a83b9...fe1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jepp. Men også fått mye mindre enn de har i dag. 

Det er helt riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Finnes plenty med yrker i Norge som ligger på 150 kr / timen. Da er brutto månedslønn på ca. 22500 kr.  Kundesupport er ganske vanlig eksempel.

Dersom valget sto mellom uføretrygd, og et liv med kundesupport...hadde valgt uføretrygd, tvert. 

Anonymkode: 75193...e83

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Finnes plenty med yrker i Norge som ligger på 150 kr / timen. Da er brutto månedslønn på ca. 22500 kr.  Kundesupport er ganske vanlig eksempel.

Dersom valget sto mellom uføretrygd, og et liv med kundesupport...hadde valgt uføretrygd, tvert. 

Anonymkode: 75193...e83

Minstetrygd for livet - eller mulighet til å bytte jobb, ta en ekstrajobb for å spe på lønnen, klatre i gradene.. det er mange muligheter i arbeidslivet som man mister på trygd.  Når det er sagt nå ikke trygd være «livet ut». 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Minstetrygd for livet - eller mulighet til å bytte jobb, ta en ekstrajobb for å spe på lønnen, klatre i gradene.. det er mange muligheter i arbeidslivet som man mister på trygd.  Når det er sagt nå ikke trygd være «livet ut». 

Nei, en mister ikke muligheten til å ta en ekstrajobb som uføretrygdet. Dog da for å spe på trygden, ikke lønnen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, en mister ikke muligheten til å ta en ekstrajobb som uføretrygdet. Dog da for å spe på trygden, ikke lønnen.

Man kan selvsagt ta en ekstrajobb, men man sitter igjen med mye mindre totalt enn hvis man hadde tatt den samme ekstrajobben ved siden av en annen jobb. Jeg snakker om mulighet for å spe på inntekten, den er bedre om man har jobb, ikke trygd. 

Anonymkode: 8c3cf...1ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan selvsagt ta en ekstrajobb, men man sitter igjen med mye mindre totalt enn hvis man hadde tatt den samme ekstrajobben ved siden av en annen jobb. Jeg snakker om mulighet for å spe på inntekten, den er bedre om man har jobb, ikke trygd. 

Ikke om en er i den situasjonen den du siterte snakker om. Da vil trygd være omtrent som lønnen. Og en kan da ta en ekstrajobb og plusse på ca 50000 og gjøre mye mindre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ikke om en er i den situasjonen den du siterte snakker om. Da vil trygd være omtrent som lønnen. Og en kan da ta en ekstrajobb og plusse på ca 50000 og gjøre mye mindre.

50.000 er jo en latterlig lav sum hvis man tenker å spe på lønnen med en ekstrajobb, så jeg tenkte å tjene utover fribeløpet ja. Det er også vanskelig å finne en jobb der man kan stanse på fribeløpet, det er mye lettere å få jobb der man kan søke på minst 20 % stilling.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

50.000 er jo en latterlig lav sum hvis man tenker å spe på lønnen med en ekstrajobb, så jeg tenkte å tjene utover fribeløpet ja. Det er også vanskelig å finne en jobb der man kan stanse på fribeløpet, det er mye lettere å få jobb der man kan søke på minst 20 % stilling.

Om 50000 er en latterlig lav sum for en ekstrajobb, hva er da en bra sum?

AnonymBruker
Skrevet

Om 50000 er en latterlig lav sum for en ekstrajobb, hva er da en bra sum?

50.000 tjener man veldig raskt opp, selvom man jobber lite, så lenge man jobber litt hver måned. 50.000 er mye penger det å få i hånden, men det er lite når man tenker på å skaffe seg en ekstrajobb for å spe på lønnen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

50.000 tjener man veldig raskt opp, selvom man jobber lite, så lenge man jobber litt hver måned. 50.000 er mye penger det å få i hånden, men det er lite når man tenker på å skaffe seg en ekstrajobb for å spe på lønnen. 

Om en har 200 kr timen må en jo jobbe i 250 timer. Hva er din definisjon på "veldig raskt" her, mtp at vi snakker om en ekstrajobb oppå den vanlige jobben?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om en har 200 kr timen må en jo jobbe i 250 timer. Hva er din definisjon på "veldig raskt" her, mtp at vi snakker om en ekstrajobb oppå den vanlige jobben?

Tror vi misforstår hverandre. Jeg snakker om å ta seg en ekstrajobb for å spe på lønnen. 50000 er en grei sum det, men det er mer enn sommerjobb enn en ekstrajobb, spesielt om man har lav inntekt i utgangspunktet og ønsker å spe på lønnen sin. Hvor mye man må jobbe kommer jo helt an på lønnen. Jeg har en god del høyere lønn enn 200 i timen.

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror vi misforstår hverandre. Jeg snakker om å ta seg en ekstrajobb for å spe på lønnen. 50000 er en grei sum det, men det er mer enn sommerjobb enn en ekstrajobb, spesielt om man har lav inntekt i utgangspunktet og ønsker å spe på lønnen sin. Hvor mye man må jobbe kommer jo helt an på lønnen. Jeg har en god del høyere lønn enn 200 i timen.

Jo men dette sprang jo ut fra din sitereing av personen som snakket om 22500 i mnd i en kundeservicejobb. Da til 150 kr timen, og hadde valgt uføretrygd fremfor dette. Jeg syns da 200 i timen for ekstrajobben er en ok forventning.

Men mulig vi snakker forbi hverandre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo men dette sprang jo ut fra din sitereing av personen som snakket om 22500 i mnd i en kundeservicejobb. Da til 150 kr timen, og hadde valgt uføretrygd fremfor dette. Jeg syns da 200 i timen for ekstrajobben er en ok forventning.

Men mulig vi snakker forbi hverandre.

Det er mulig, men samtidig har man nok ikke den lønnen for livet. Å være i arb.livet gir mange muligheter til å rykke opp i gradene, osv.

Poenget mitt med ekstrajobben var at man sitter igjen med mer av lønnen fra den jobben om man ikke er ufør. Er man ufør sitter man igjen med mindre av den samme ekstrajobben, siden man trekkes i trygd. 

Har man 200 kroner timen kommer man over fribeløpet ved en 20 % stilling, f.eks. Man slipper å tenke på fribeløpet - og prøve å regne på om det lønner seg - om man har en jobb, og ikke trygd :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig, men samtidig har man nok ikke den lønnen for livet. Å være i arb.livet gir mange muligheter til å rykke opp i gradene, osv.

Poenget mitt med ekstrajobben var at man sitter igjen med mer av lønnen fra den jobben om man ikke er ufør. Er man ufør sitter man igjen med mindre av den samme ekstrajobben, siden man trekkes i trygd. 

Har man 200 kroner timen kommer man over fribeløpet ved en 20 % stilling, f.eks. Man slipper å tenke på fribeløpet - og prøve å regne på om det lønner seg - om man har en jobb, og ikke trygd :)

Jeg tror vi forstår hverandre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Forstår du virkelig ikke at hvis en som er ufør har lik/mer inntekt enn deg,så har personen hatt et høyere lønnet yrke over tid?  Tror du virkelig det lønner seg å gå ned flere 100 000 i inntekt? 

Hvorfor valge du å bli renholder når det betaler så dårlig?

Anonymkode: c48a0...6b0

Jeg forstår at de har en høyere inntekt over tid. Min mening er at uføretrygden skulle vært flat, altså ikke vært regnet ut fra inntekt før sykdom. Det er noe feil med samfunnet når uføretrygdede har mere å rutte med i mnd en folk som jobber 100%. Hadde det private tatt over ansvaret for uføre med forsikringsordning, så hadde en kanskje fått luket ut de som utnytter systemet. Jeg ble ikke renholder pga lønna for å si det sånn! Enn så lenge så har jeg ikke funnet en annen jobb jeg kunne ha tenkt meg, jeg trives veldig godt med renholdsjobb. Vet at mange ser ned på yrket og folk som jobber med renhold, men renhold er en viktig jobb for å få samfunnet til å gå rundt!

Anonymkode: 2debd...fad

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at de har en høyere inntekt over tid. Min mening er at uføretrygden skulle vært flat, altså ikke vært regnet ut fra inntekt før sykdom. Det er noe feil med samfunnet når uføretrygdede har mere å rutte med i mnd en folk som jobber 100%. Hadde det private tatt over ansvaret for uføre med forsikringsordning, så hadde en kanskje fått luket ut de som utnytter systemet. Jeg ble ikke renholder pga lønna for å si det sånn! Enn så lenge så har jeg ikke funnet en annen jobb jeg kunne ha tenkt meg, jeg trives veldig godt med renholdsjobb. Vet at mange ser ned på yrket og folk som jobber med renhold, men renhold er en viktig jobb for å få samfunnet til å gå rundt!

Anonymkode: 2debd...fad

Noe feil med samfunnet faktisk… Alle kan få en murstein i hodet i morgen, du også.

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...