AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Etter økningen i år får jeg nesten 27.000 kr netto pr mnd. Har ikke rentekostnader/inntekter eller andre fradrag. Hva får man utbetalt pr mnd i lavtlønnsyrker? F.eks. salgs- og serviceyrker, hjelpearbeidere, rengjøring, hotell, restaurant. Anonymkode: 0db1d...9a0 3 2
Belima Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Etter økningen i år får jeg nesten 27.000 kr netto pr mnd. Har ikke rentekostnader/inntekter eller andre fradrag. Hva får man utbetalt pr mnd i lavtlønnsyrker? F.eks. salgs- og serviceyrker, hjelpearbeidere, rengjøring, hotell, restaurant. Anonymkode: 0db1d...9a0 Det er ekstrem stor forskjell på hva som trekkes av lønna til folk. Det eneste fornuftige er å spørre om bruttolønn! 19 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Belima skrev (Akkurat nå): Det er ekstrem stor forskjell på hva som trekkes av lønna til folk. Det eneste fornuftige er å spørre om bruttolønn! Ikke når det oppgis at en ikke har noe fradrag. Anonymkode: 5d6a5...c64 8
Belima Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke når det oppgis at en ikke har noe fradrag. Anonymkode: 5d6a5...c64 Det er ganske få som er voksne som ikke har et eller annet fradrag. 10
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva får man utbetalt pr mnd i lavtlønnsyrker? F.eks. salgs- og serviceyrker, hjelpearbeidere, rengjøring, hotell, restaurant. Ikke om du hadde jobba i lavtlønnsyrke for så å bli ufør… Anonymkode: bbcc1...49f 9 18
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai Belima skrev (2 minutter siden): Det er ganske få som er voksne som ikke har et eller annet fradrag. Betyr ingenting her, det er det TS opplyser om og som det da vil være naturlig å beregne svaret sitt ut fra. Anonymkode: 5d6a5...c64 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai Jeg jobber i butikk 100 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Etter økningen i år får jeg nesten 27.000 kr netto pr mnd. Har ikke rentekostnader/inntekter eller andre fradrag. Hva får man utbetalt pr mnd i lavtlønnsyrker? F.eks. salgs- og serviceyrker, hjelpearbeidere, rengjøring, hotell, restaurant. Anonymkode: 0db1d...9a0 Jobber i et av de yrkene du har nevnt og har et par tusen mer i 100% jobb Anonymkode: 44f0b...e14 5
AnonymBruker Skrevet 25. mai #8 Skrevet 25. mai Har 24k brutto i 85% jobb. Betalt lunsj i ene jobben. Ingen fradrag Anonymkode: 01851...a98
AnonymBruker Skrevet 25. mai #9 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Etter økningen i år får jeg nesten 27.000 kr netto pr mnd. Har ikke rentekostnader/inntekter eller andre fradrag. Hva får man utbetalt pr mnd i lavtlønnsyrker? F.eks. salgs- og serviceyrker, hjelpearbeidere, rengjøring, hotell, restaurant. Anonymkode: 0db1d...9a0 Hvis jeg blir uføretrygdet så vil jeg per i dag få 507339,- av staten brutto. Via private forsikringer på jobb vil jeg (forhåpentligvis) ende opp på 860.000 totalt. Det er et stort beløp for mange, og jeg kan forstå at noen blir sinte hvis jeg kan få så mye betalt for å gjøre «ingenting». Til mitt forsvar så betaler jeg rundt 500.000 i skatt hvert år (og har betalt skatt i snart 25 år), og jeg har huslån og forpliktelser ut fra den lønna jeg har i dag. Hvis man skal ha et system som gir de med god lønn muligheten til å beholde hus og livsstil også hvis de blir alvorlig syke, så vil man lett ende opp med at de som har lav lønn får mindre for å jobbe. Det synes som et uløselig problem. Jeg håper jeg aldri blir alvorlig syk, og det er et problem hvis for mange blir ufør (for tidlig). Anonymkode: 691c7...2e6 14 1 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter økningen i år får jeg nesten 27.000 kr netto pr mnd. Har ikke rentekostnader/inntekter eller andre fradrag. Hva får man utbetalt pr mnd i lavtlønnsyrker? F.eks. salgs- og serviceyrker, hjelpearbeidere, rengjøring, hotell, restaurant. Anonymkode: 0db1d...9a0 Renholdere der jeg er har 510 000 i året. Anonymkode: f71d7...765 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #11 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter økningen i år får jeg nesten 27.000 kr netto pr mnd. Har ikke rentekostnader/inntekter eller andre fradrag. Hva får man utbetalt pr mnd i lavtlønnsyrker? F.eks. salgs- og serviceyrker, hjelpearbeidere, rengjøring, hotell, restaurant. Anonymkode: 0db1d...9a0 barnehage full ansinitet 29000 Anonymkode: b38ea...e64
AnonymBruker Skrevet 25. mai #12 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter økningen i år får jeg nesten 27.000 kr netto pr mnd. Har ikke rentekostnader/inntekter eller andre fradrag. Hva får man utbetalt pr mnd i lavtlønnsyrker? F.eks. salgs- og serviceyrker, hjelpearbeidere, rengjøring, hotell, restaurant. Anonymkode: 0db1d...9a0 Ja? Ikke glem at de fleste høyere lønnede har endel hundretusen i studiegjeld de ikke får slettet. Og de har hatt endel høyere inntekt - så hvorfor tenker du tidligere inntekt ikke skal ha betydning? Jeg er for høyere lønn for lavtlønna, men det løses ikke ved å endre regelverk for de nokså få uføre i høyere lønnsgrupper. Misfornøyd med lav lønn fordi en ufør med høy lønn får noe mer? Da får du forbedre karakterene dine fra vgs, ta 5 års høyskole/universitetosutdanning, jobbe endel år og så få en sykdom som ikke er forenelig med et OK liv. Lykke til. Anonymkode: 0dfef...488 9 7
AprilLudgate Skrevet 25. mai #13 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): barnehage full ansinitet 29000 Anonymkode: b38ea...e64 Og du er pedagogisk leder? Med bachelorgrad? 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #14 Skrevet 25. mai Om jeg ble uføretrygda ville jeg brutto hatt nærmere 600 000,- i trygd. Det er jo fordi jeg har tjent greit og jobbet MYE overtid i alle år. Som ufør ville jeg fått uttelling for at jeg har stått i jobb, hatt grei inntekt og jobbet mye ekstra. Anonymkode: 666d8...83b 2 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai Etter økningen nå vil jeg ligge på ca 30 000 kr utbetalt. Har boliglån. Hadde jeg ikke blitt syk og kunnet fortsette i jobben min, ville utbetalingen vært langt høyere. Hadde jeg hatt lavere inntekt da jeg ble syk, så ville utbetalingen vært langt lavere. Jeg skjønner ikke at dette skal være så vanskelig å forstå. Anonymkode: c48a0...6b0 5 13
AnonymBruker Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai Da jeg jobbet hadde jeg en lønn på 810,000, med en solid høyere utdanning og svært lang erfaring, noe som er helt nødvendig for å komme dit jeg var stillingsmessig. Det lønner seg definitivt ikke for meg å være uføretrygdet, selv om min trygd nok er høyere enn mange i andre yrker med lavere krav til utdanning, kompetanse osv. Etter justeringer har jeg likevel ikke stort mer enn halvparten av lønnen utbetalt i trygd. Lønner seg altså på ingen måte. Dette ser ut til å gå over hodet på ganske mange. Anonymkode: 1cbc2...8d6 8 11
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Om jeg ble uføretrygda ville jeg brutto hatt nærmere 600 000,- i trygd. Det er jo fordi jeg har tjent greit og jobbet MYE overtid i alle år. Som ufør ville jeg fått uttelling for at jeg har stått i jobb, hatt grei inntekt og jobbet mye ekstra. Anonymkode: 666d8...83b Mener du da inkludert forsikring/andre utbetalinger enn NAV? For kun NAV gir ikke så høy trygd 😊 Anonymkode: a83b9...fe1 11 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai #18 Skrevet 25. mai AprilLudgate skrev (45 minutter siden): Og du er pedagogisk leder? Med bachelorgrad? Tviler, jeg er ped.leder med full ansiennitet og har 42.000 utbetalt. Sannsynligvis assistent. Anonymkode: 2f146...ff4 7 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #19 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Om jeg ble uføretrygda ville jeg brutto hatt nærmere 600 000,- i trygd. Det er jo fordi jeg har tjent greit og jobbet MYE overtid i alle år. Som ufør ville jeg fått uttelling for at jeg har stått i jobb, hatt grei inntekt og jobbet mye ekstra. Anonymkode: 666d8...83b Maks ufør direkte fra Nav etter den siste økningen på grunnbeløpet er kr 515 434 i året. Skal du mer enn det, må det komme fra andre steder. Feks SPK, KLP eller forsikringer. Anonymkode: bbcc1...49f 3 8
AnonymBruker Skrevet 25. mai #20 Skrevet 25. mai AprilLudgate skrev (52 minutter siden): Og du er pedagogisk leder? Med bachelorgrad? nei barnehagetante Anonymkode: b38ea...e64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå