AnonymBruker Skrevet 28. mai #141 Skrevet 28. mai Amy71 skrev (3 minutter siden): Du må være mann med sånn innstilling Er mann, men også veldig realist og har pragmatisk tilnærming på det hele. Hvis du ikke evner å kommunisere verbalt som voksen så bør denne personen alltid ha en ledsager som kan fortelle videre til tredjeperson om hva som er greit og ikke greit. Ingen menn er tankelesere selv om mange kvinner liker å tro det. Er du voksen nok til å ligge så bør du også vøre voksen nok til å kommunisere verbalt. Klarer du ikke det så bør du revurdere om ligging er noe for deg. Anonymkode: 93d1a...3f7 1
Trolltunge Skrevet 28. mai #142 Skrevet 28. mai exictence skrev (34 minutter siden): Jeg og ❤️ Jeg synes så synd på mange unge kvinner i dag. Jeg også. ❤️ Blir skremt av hvor mange som forsvarer mannen og det som skjedde. Er forståelse av at sex alltid skal oppleves ok for begge parter så dårlig? Er utbredelsen av aksept for å oppføre seg dårlig så stor at kun det man kan kalle klar voldtekt ikke er ok? Er det å ikke kunne bli/trolig ikke bli anmeldt for voldtekt retningslinjene for hva som er akseptabelt? Jeg må si en stor takk til menn (og kvinner) som forstår at ok sex er noe som ikke bare ikke er direkte voldtekt, men utføres med omtanke for også den andre part i det, med kommunikasjon og årvåkenhet i forhold til å ikke påføre den andre opplevelser som blir vonde. Å ha sex er en intim og sårbar situasjon der man forsikrer seg om at man oppfører seg greit for den andre. Fravær av nei og protester er ikke tilstrekkelig for at alt mulig er ok. Det skal faktisk være fint, trygt og deilig for begge. Ikke bare "Hun sa ikke nei, eller kjempet ikke mot.", men en deilig opplevelse for begge. Forstår man ikke dette burde man ikke ha sex, for modenhet til å ha seksuelle relasjoner er ikke der, og man bør iallefall ikke bli overrasket den dagen man helt faktisk blir anmeldt. Selv om kvinnen ikke sa nei, og ikke kjempet, fordi hun ikke våget det i situasjonen. Flaks kan gå ut på dato, om man tenker at alt er ok oppførsel, bare man ikke tydde til direkte vold for å ta det man ønsket. Sex er jo kun ok når det oppleves ok for begge. Alt annet er ikke ok. Trår man på tynn is er det fort gjort å tråkke gjennom. Leker man med ilden kan man fort brenne seg. Gråsoner kan for fort bli helsvarte. Man er som man oppfører seg mot andre, og sex, det skal være deilig for begge to. Ikke bare være fravær av nei. Ok menn forstår dette. Også når de er kåte. 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai #143 Skrevet 28. mai Kjip dritt opplevelse: ja. voldtekt rettslig sett: 100% ikke. Legg dette bak deg og lær deg grensesetting. Neste gang kan det gå enda værre. Spørsmål: hvor mye av de dårlige følelsene dine er fordi han kastet deg ut etterpå? Du sa selv du følte deg som en prostituert? Folkens - dette er hvorfor man alltid tilbyr ONS og sove over og sender en koselig melding i etterkant. Til mine sønner skal jeg si at de aldri skal ha sex uten å ta opp akten. Livsfarlig. Mener dere at en manns liv skal ødelegges pga en slik situasjon? Virkelig? Anonymkode: 2860d...8c0 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai #144 Skrevet 28. mai Trolltunge skrev (På 27.5.2025 den 19.13): Akkurat nå skulle jeg gjerne gitt deg en stor klem og kyss på kinnet. ❤️❤️❤️❤️ Ja akkurat! Er det så fryktelig vanskelig å forstå at man bør behandle folk ok? Poenget er at TS ikke sa nei. TS vred seg ikke vekk. Hun sa ja til å bli med inn på soverommet etter klining i sofaen, hun valgte selv å suge ham. Hvordan skal menn da føle seg trygge under samleie, uten både tydelig, muntlig samtykke pluss en skriftlig kontrakt hvor begge parter skriver under på at de samtykker, f eks hvert femte minutt frem til samleiet er fullbyrdet? Anonymkode: df5fb...bf8 3
NatNat Skrevet 28. mai #145 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 9.35): Skulle på en date for et par dager siden.. Kjenner han litt fra før, men ikke veldig godt. Har snappet et par uker, og han virket koselig. Kom aldri med seksuelle hint i samtaler… Avtalen var at vi skulle være hos han og ta et par vinglass. Vi satt og snakket et par timer, og det eneste jeg reagerte på var at han aldri kom med noen spm om meg.. Det var bare jeg som stilte spm til han om han hans liv. Etterhvert lurte han på om jeg ville sitte i armkroken hans, og det ble litt kyssing. Han lurte på om jeg ville bli med på soverommet, noe jeg sa jeg var usikker på, men dum som jeg var ble jeg med… Der ble han voldsom. Ble veldig hardhendt, og «rev» nærmest av meg klærne. La meg ned på senga, og tok kvelertak.. Dyttet meg ned mot skrittet mens han sa «sug meg», og slik fortsatte det til det gikk for han. Jeg sa jo aldri nei, men likevel følest det veldig vondt og som å være utsatt for et overgrep..😢 Etterpå fikk jeg beskjed om å få på meg klærne, så kjørte han meg hjem… (Sa han hadde blåst i alkometer, som viste han var kjørbar) Måtte bare få det ut… Det var en helt forjævlig opplevelse. Trenger ingen kommentarer på at det var utrolig dumt å ta daten hos han, det er jeg fullt klar over nå.. Anonymkode: 210f9...63c han er en drittsekk men nei, det er ikke overgrep, sorry. Du sa ja til å være med i soverom, og du sa aldri nei når han rev av deg klærne. Du er en voksen menneske, antar jeg, som kan si nei eller ja. Det var nok jævlig og skuffende men ikke overgrep. 4
NatNat Skrevet 28. mai #146 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Poenget er at TS ikke sa nei. TS vred seg ikke vekk. Hun sa ja til å bli med inn på soverommet etter klining i sofaen, hun valgte selv å suge ham. Hvordan skal menn da føle seg trygge under samleie, uten både tydelig, muntlig samtykke pluss en skriftlig kontrakt hvor begge parter skriver under på at de samtykker, f eks hvert femte minutt frem til samleiet er fullbyrdet? Anonymkode: df5fb...bf8 helt enig med deg. Og er dame. 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai #147 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kjip dritt opplevelse: ja. voldtekt rettslig sett: 100% ikke. Legg dette bak deg og lær deg grensesetting. Neste gang kan det gå enda værre. Spørsmål: hvor mye av de dårlige følelsene dine er fordi han kastet deg ut etterpå? Du sa selv du følte deg som en prostituert? Folkens - dette er hvorfor man alltid tilbyr ONS og sove over og sender en koselig melding i etterkant. Til mine sønner skal jeg si at de aldri skal ha sex uten å ta opp akten. Livsfarlig. Mener dere at en manns liv skal ødelegges pga en slik situasjon? Virkelig? Anonymkode: 2860d...8c0 Signerer denne. Menn lever ekstremt farlig. Selv om man ikke nødvendigvis dømmes for voldtekt i retten når dama angrer i ettertid pga dårlig sex eller billigfølelse etterpå, så er hans rykte og omdømme tapt for alltid. Anonymkode: df5fb...bf8 1
Trolltunge Skrevet 28. mai #148 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er mann, men også veldig realist og har pragmatisk tilnærming på det hele. Hvis du ikke evner å kommunisere verbalt som voksen så bør denne personen alltid ha en ledsager som kan fortelle videre til tredjeperson om hva som er greit og ikke greit. Ingen menn er tankelesere selv om mange kvinner liker å tro det. Er du voksen nok til å ligge så bør du også vøre voksen nok til å kommunisere verbalt. Klarer du ikke det så bør du revurdere om ligging er noe for deg. Anonymkode: 93d1a...3f7 Ingen kvinner er tankelesere heller, selv om det hadde vært veldig praktisk angående å 1. Styre unna menn med dårlige til destruktive holdninger, og klare å skille dem fra menn med gode holdninger og forståelse for at sex ikke bare skal være fravær av nei, men godt for begge. 2. Vite at mannen ikke kommer til å voldta oss mer brutalt dersom vi havner i en sårbar situasjon, og sjarm byttes ut med skremmende oppførsel, så vi kan i situasjonen faktisk si nei uten risiko for at det gjør vondt verre. Evolusjonen har tydeligvis ikke tillit til menn angående det siste, siden det å gå fullstendig i frys, eller akseptere det uønskede og ubehagelige for å unngå at situasjonen blir enda verre, er såpass innebygget i oss kvinner at de fleste kvinner dessverre ikke ville klare å si nei i situasjonen ts kom i. Kanskje til og med oppleve at det slo inn lenge før mannen tok kvelertak. Jeg har hørt om kvinner som aksepterte uønsket sex bare på grunn av frykten ved at hun befant seg helt alene med en mann, fordi vissheten om at hun ikke hadde en sjanse om han ble voldelig var tilstrekkelig. Uten tegn til voldelighet enn så lenge, men likevel... Men for all del, biologi er jo tydeligvis bare noe en del menn kan skylde på når det passer dem. Vi kvinner bør helst heve oss over slikt, og iallefall ikke vise til dette som på måter som er ubeleilig for menn. Menn har jo en sterkere biologi, og kåthet tar bort menns evner til å tenke og opptre ok. Bare fryktelig rart at dette ikke gjelder alle menn. Muligens fordi det bare er en veldig grei unnskyldning for noen menn å ty til når de ikke vil oppføre seg ok? 1 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai #149 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kjip dritt opplevelse: ja. voldtekt rettslig sett: 100% ikke. Legg dette bak deg og lær deg grensesetting. Neste gang kan det gå enda værre. Spørsmål: hvor mye av de dårlige følelsene dine er fordi han kastet deg ut etterpå? Du sa selv du følte deg som en prostituert? Folkens - dette er hvorfor man alltid tilbyr ONS og sove over og sender en koselig melding i etterkant. Til mine sønner skal jeg si at de aldri skal ha sex uten å ta opp akten. Livsfarlig. Mener dere at en manns liv skal ødelegges pga en slik situasjon? Virkelig? Anonymkode: 2860d...8c0 Hadde selv en opplevelse i midten av 20-årene med et ONS som slo meg på rumpa under doggy. Det var faktisk litt vondt. Og etter sex så dro han bare og unnskyldte seg med at han hadde trening tidlig neste morgen. Følte meg litt dum og flau kanskje, men overhodet ikke voldtatt. Anonymkode: df5fb...bf8
AnonymBruker Skrevet 28. mai #150 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er mann, men også veldig realist og har pragmatisk tilnærming på det hele. Hvis du ikke evner å kommunisere verbalt som voksen så bør denne personen alltid ha en ledsager som kan fortelle videre til tredjeperson om hva som er greit og ikke greit. Ingen menn er tankelesere selv om mange kvinner liker å tro det. Er du voksen nok til å ligge så bør du også vøre voksen nok til å kommunisere verbalt. Klarer du ikke det så bør du revurdere om ligging er noe for deg. Anonymkode: 93d1a...3f7 Denne mannen kommuniserte ikke verbalt heller da. Han bare startet med kvelning og rive av klær... Er det ikke samme krav til den verbale kommunikasjonen når det gjelder menn? Kan menn bare kjøre på, så må kvinner enten stoppe dem verbalt, eller være med på det? Anonymkode: 54c57...8e2 2 5
Trolltunge Skrevet 28. mai #151 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Poenget er at TS ikke sa nei. TS vred seg ikke vekk. Hun sa ja til å bli med inn på soverommet etter klining i sofaen, hun valgte selv å suge ham. Hvordan skal menn da føle seg trygge under samleie, uten både tydelig, muntlig samtykke pluss en skriftlig kontrakt hvor begge parter skriver under på at de samtykker, f eks hvert femte minutt frem til samleiet er fullbyrdet? Anonymkode: df5fb...bf8 Vet du, gode og kloke menn har ingen utfordringer med dette. Ikke ødelegger det sex for dem heller. Tvert imot har de nok bedre sex enn menn som synes det er fryktelig vanskelig å vite om en kvinne faktisk ønsker sex med dem. 1 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai #152 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kjip dritt opplevelse: ja. voldtekt rettslig sett: 100% ikke. Legg dette bak deg og lær deg grensesetting. Neste gang kan det gå enda værre. Spørsmål: hvor mye av de dårlige følelsene dine er fordi han kastet deg ut etterpå? Du sa selv du følte deg som en prostituert? Folkens - dette er hvorfor man alltid tilbyr ONS og sove over og sender en koselig melding i etterkant. Til mine sønner skal jeg si at de aldri skal ha sex uten å ta opp akten. Livsfarlig. Mener dere at en manns liv skal ødelegges pga en slik situasjon? Virkelig? Anonymkode: 2860d...8c0 Si til dine sønner at kvelning ikke er sex. Si til dine sønner at de ikke skal kvele og rive klærne av en kvinne, mens de befaler henne til å suge pikken deres. Gjerne forklar dem at dette IKKE er greit under noen omstendigheter. Anonymkode: 54c57...8e2 1 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai #153 Skrevet 28. mai NatNat skrev (10 minutter siden): han er en drittsekk men nei, det er ikke overgrep, sorry. Du sa ja til å være med i soverom, og du sa aldri nei når han rev av deg klærne. Du er en voksen menneske, antar jeg, som kan si nei eller ja. Det var nok jævlig og skuffende men ikke overgrep. Leste du den delen om at han kvelte henne? Er ikke det overgrep? Sa hun ja til å bli kvalt og truet til å suge pikken hans? Hadde han fortalt henne dette på forhånd så hadde hun neppe blitt med inn på soverommet frivillig. Gjerne les deg opp om hvordan de fleste kvinner går i frys, når de blir angrepet. Den som blir voldtatt gjør som regel ikke fysisk motstand Mange antar at en kvinne som blir utsatt for voldtekt alltid vil gjøre motstand. Realiteten er at de fleste som opplever et seksuelt angrep «fryser». Det innebærer at musklene i kroppen blir paralysert, slik at det ikke er mulig å slå fra seg eller gjøre motstand. En svensk studie viser at 70 prosent av kvinnene som tok kontakt med overgrepsmottak etter voldtekt oppga å være paralysert under overgrepet. Tonisk immobilitet er et fysiologisk og psykologisk overlevelsesinstinkt som det ligger utenfor vår kontroll å styre. Det skal ikke antas, verken i lov eller i praksis, at en jente eller kvinne gir samtykke til sex bare fordi hun ikke har motsatt seg den seksuelle omgangen. https://amnesty.no/5-fakta-om-voldtekt Anonymkode: 54c57...8e2 1 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai #154 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne mannen kommuniserte ikke verbalt heller da. Han bare startet med kvelning og rive av klær... Er det ikke samme krav til den verbale kommunikasjonen når det gjelder menn? Kan menn bare kjøre på, så må kvinner enten stoppe dem verbalt, eller være med på det? Anonymkode: 54c57...8e2 Så man kan ikke lenger være opphisset, full av begjær og hoppe på hverandre i vill sex... Når jeg har opplevd dette, det heiteste man kan ha av sex, så får jeg ikke frem et ord. Klynk og lyder kanskje, ikke ord. Hvis mannen stoppet opp i et sånt øyeblikk for å snakke om samtykke og om det var greit at han slang meg i veggen og tok meg hardt, da hadde jeg mistet fullstendig tenning. Så er det kanskje på tide at vi kvinner også begynner å kunne uttrykke oss verbalt sånn som dere krever av menn dersom det er noe som bør sies. Feks at du vil STOPPE. Eller si NEI hvis du ikke vil bli med inn i senga. Så lenge det ikke er en fremmed som hopper frem fra en busk, eller en som tar deg med makt og truer deg.... Så begriper jeg ikke at man skal havne i frys-modus. Snakker om at man må oppdra gutter til å behandle jentene så pent, men kanskje dere jentemødre må lære døtrene deres å gro seg et par baller. Ironisk nok. Anonymkode: be59d...883 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai #155 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så man kan ikke lenger være opphisset, full av begjær og hoppe på hverandre i vill sex... Når jeg har opplevd dette, det heiteste man kan ha av sex, så får jeg ikke frem et ord. Klynk og lyder kanskje, ikke ord. Hvis mannen stoppet opp i et sånt øyeblikk for å snakke om samtykke og om det var greit at han slang meg i veggen og tok meg hardt, da hadde jeg mistet fullstendig tenning. Så er det kanskje på tide at vi kvinner også begynner å kunne uttrykke oss verbalt sånn som dere krever av menn dersom det er noe som bør sies. Feks at du vil STOPPE. Eller si NEI hvis du ikke vil bli med inn i senga. Så lenge det ikke er en fremmed som hopper frem fra en busk, eller en som tar deg med makt og truer deg.... Så begriper jeg ikke at man skal havne i frys-modus. Snakker om at man må oppdra gutter til å behandle jentene så pent, men kanskje dere jentemødre må lære døtrene deres å gro seg et par baller. Ironisk nok. Anonymkode: be59d...883 Opphisset og full av begjær = kvelning, aggresivt rive av klær, mens man beordrer å få pikken sin sugd. Så er det rett hjem med deg etterpå. Anonymkode: 54c57...8e2 7
Trolltunge Skrevet 28. mai #156 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så man kan ikke lenger være opphisset, full av begjær og hoppe på hverandre i vill sex... Når jeg har opplevd dette, det heiteste man kan ha av sex, så får jeg ikke frem et ord. Klynk og lyder kanskje, ikke ord. Hvis mannen stoppet opp i et sånt øyeblikk for å snakke om samtykke og om det var greit at han slang meg i veggen og tok meg hardt, da hadde jeg mistet fullstendig tenning. Så er det kanskje på tide at vi kvinner også begynner å kunne uttrykke oss verbalt sånn som dere krever av menn dersom det er noe som bør sies. Feks at du vil STOPPE. Eller si NEI hvis du ikke vil bli med inn i senga. Så lenge det ikke er en fremmed som hopper frem fra en busk, eller en som tar deg med makt og truer deg.... Så begriper jeg ikke at man skal havne i frys-modus. Snakker om at man må oppdra gutter til å behandle jentene så pent, men kanskje dere jentemødre må lære døtrene deres å gro seg et par baller. Ironisk nok. Anonymkode: be59d...883 Jeg antar at du også viste kåt iver i slike situasjoner. Er den kåte iveren ensidig bør det jo lyse en varsellampe. Aldri vært tvil om gjensidig iver og kåtskap i de tilsvarende situasjoner jeg har vært i som du viser til. Mine hender og min munn var absolutt deltakende i å føre situasjonen fremover. Jeg rev i hans klær også, og i mine egne, mens det var ivrige kyss, blikk og lyder/ord som ikke ga rom for tvil hos mannen at jeg ønsket det vi drev på med. Temmelig gjensidig var det. På ingen måte en person som drev det fremover alene. 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai #157 Skrevet 28. mai Dette er voldtekt. Ts har ingen skyld. Anonymkode: 37fab...17b 7
Chantielle Skrevet 29. mai #158 Skrevet 29. mai Tråden er ryddet for innlegg med forherligelse av brudd på norsk lov, brukerangrep, opphavsrett,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 29. mai #159 Skrevet 29. mai Raven.Writingdesk skrev (23 timer siden): Når menn sier at kvinner må slutte å velge menn de er fysisk tiltrukket av for å beskytte seg mot voldtekt er det klart det er å pålegge ofret ansvar og skyld. Kilde? Sitat Videre sier menn at siden hun samtykket til å bli med på soverommet har hun samtykket til både sex og kvelning. Kilde? Anonymkode: d83a8...4ec
AnonymBruker Skrevet 29. mai #160 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 9.35): Skulle på en date for et par dager siden.. Kjenner han litt fra før, men ikke veldig godt. Har snappet et par uker, og han virket koselig. Kom aldri med seksuelle hint i samtaler… Avtalen var at vi skulle være hos han og ta et par vinglass. Vi satt og snakket et par timer, og det eneste jeg reagerte på var at han aldri kom med noen spm om meg.. Det var bare jeg som stilte spm til han om han hans liv. Etterhvert lurte han på om jeg ville sitte i armkroken hans, og det ble litt kyssing. Han lurte på om jeg ville bli med på soverommet, noe jeg sa jeg var usikker på, men dum som jeg var ble jeg med… Der ble han voldsom. Ble veldig hardhendt, og «rev» nærmest av meg klærne. La meg ned på senga, og tok kvelertak.. Dyttet meg ned mot skrittet mens han sa «sug meg», og slik fortsatte det til det gikk for han. Jeg sa jo aldri nei, men likevel følest det veldig vondt og som å være utsatt for et overgrep..😢 Etterpå fikk jeg beskjed om å få på meg klærne, så kjørte han meg hjem… (Sa han hadde blåst i alkometer, som viste han var kjørbar) Måtte bare få det ut… Det var en helt forjævlig opplevelse. Trenger ingen kommentarer på at det var utrolig dumt å ta daten hos han, det er jeg fullt klar over nå.. Anonymkode: 210f9...63c Dette er langt langt over grensen! Det er et overgrep og han vet det. Sørger for å ikke ha noe bevis gjorde han også jævelen! hva er det med dagens unge menn. Sånn her oppførte ikke menn seg for 15-20 år siden. Dette er nytt og det er skremmende. Hva slags mann er dette? En helt vanlig fyr? Anonymkode: 2085d...f24 5
Anbefalte innlegg