Gå til innhold

Føles som jeg ble voldtatt…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk ❤️ Tenkte meg at det kunne komme kommentarer på at jeg ikke skulle reist hjem til han, og jeg var jo faktisk åpen for sex, men kvelertak, kommandering og såpass hardhendt sex… da klarte jeg ikke å stoppe det😢 Og så å bli kastet ut, som en prostituert… Hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg ikke orket livet mer akkurat nå😔

Blir jo ikke akkurat bedre av enkelte kommentare her.. 

Anonymkode: 210f9...63c

Bare glem enkelte av kommentarene her. Sannsynligvis er dette folk som trekker på skuldrene av voldtekt. Sannsynligvis har de voldtatt selv eller drømmer om det. 

Anonymkode: 6645f...20a

• Liker 4
  • Nyttig 8

Fortsetter under...

LilleMai skrev (11 minutter siden):

Anbefaler deg å kontakte nok-senter 

https://noksentrene.no

De kan hjelpe deg med det du trenger svar på.

Tror de har døgnvakt, så du kan ringe nå. Husk, ingen spørsmål er dumme, og du har ikke gjort noe galt. 
Jeg tror du gikk i FRYS, det er en vanlig reaksjon.. 

👍 Beste rådet her inne. 

• Liker 2
  • Nyttig 10
Sykkelkopp skrev (6 minutter siden):

Er hun ansvarlig for sine handlinger? F.eks da  hun sa ja til sex ved å bli med inn på soverommet? Eller da hun gikk ned på ham?

Vi menn trenger desperat et samtykkeskjema hvis et muntlig ja ikke er nok. Helst advokat tilstede også.
Og menn må passe på å behandle damer veldig forsiktig etter sex, så de ikke endrer mening i ettertid.

Innleggene dine i denne tråden opplever jeg som ett videre angrep på TS, og ja;

hvis du mener det å bli med noen inn på ett soverom har gitt deg tillatelse til å kommandere de rundt til sex og ta kvelertak på dem så trenger nok du både advokat og skriftlig skjema. Det er helt grenseoverskridende adferd. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 6
  • Nyttig 21
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tusen takk ❤️ Tenkte meg at det kunne komme kommentarer på at jeg ikke skulle reist hjem til han, og jeg var jo faktisk åpen for sex, men kvelertak, kommandering og såpass hardhendt sex… da klarte jeg ikke å stoppe det😢 Og så å bli kastet ut, som en prostituert… Hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg ikke orket livet mer akkurat nå😔

Blir jo ikke akkurat bedre av enkelte kommentare her.. 

Du ble kastet ut fordi han visste han gjorde noe kriminelt. Å fortsatt ha deg der ville bare minnet han om at han er en voldtektsmann. 

• Liker 3
  • Nyttig 5

Ts.. det du beskriver er grenseoverskridende og ikke «normalt». Det er umulig for fremmede på nettet å definere hva du har opplevd men beste rådet er skrevet over her at du bør ta kontakt med noen som kan noe om dette og vil svare deg med respekt og empati.

Tråden din vil være som en magnet på mange som har sterke politiske meninger rundt kjønn og kjønnsroller, samtykkelov osv. du ser selv at måten mange i tråden svarer på er med fullstendig fravær av hensyn til deg, og dermed er dessverre ikke KVINNEguiden riktig sted for en KVINNE og søke emosjonell støtte i slike saker der som regel rammer KVINNER mest. Dette er selvfølgelig en stor skam spør du meg. Ta vare på deg selv TS, har du en god venn du kan ringe og snakke med? 

Delryddet,fjernet sitering av slettet innhold.

Chantielle mod.

Endret av Chantielle
  • Liker 3
  • Nyttig 7

Annonse

LilleMai skrev (5 minutter siden):

Hun sa ikke ja, hun sa at hun var usikker om hun ville bli med på soverommet.

Hun gikk i frys og klarte ikke si nei selv om hun ikke ønsket sex (på den brutale måten)

Tar du kvelertak på damer første gang dere har sex?? River du av de klærne?? Presser du hodet deres mot pikken din og kommanderer de til å suge deg? I så fall er du er idiot!! 

Men så ble hun med likevel. Som er et ja.  Hun sier også selv hun var åpen for sex i denne tråden. Det var ikke denne typen sex hun så for seg og hun ville ikke bli kastet ut etterpå. Hun føler seg brukt.

Jeg er enig i at det var dårlig og uansvarlig oppførsel fra mannen. Det jeg reagerer på er de som sier dette er voldtekt. Jeg vet ikke hva som menes med kvelertak, jeg tar gjerne hånden rundt halsen. Men ikke hardt på en måte som faktisk kan kvele noen eller som man ikke kommer seg ut av..

• Liker 5
Sykkelkopp skrev (9 minutter siden):

Er hun ansvarlig for sine handlinger? F.eks da  hun sa ja til sex ved å bli med inn på soverommet? Eller da hun gikk ned på ham?

Vi menn trenger desperat et samtykkeskjema hvis et muntlig ja ikke er nok. Helst advokat tilstede også.
Og menn må passe på å behandle damer veldig forsiktig etter sex, så de ikke endrer mening i ettertid.

Om du som mann ikke skjønner at en kvinne ikke er tent på deg når dere har sex, at det du gjør mot henne er vondt…da er du i beste fall helt uten sosiale antenner. I verste fall en apekatt med mangelfullt utviklede sjelsevner. 

• Liker 8
  • Nyttig 15
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du ble kastet ut fordi han visste han gjorde noe kriminelt. Å fortsatt ha deg der ville bare minnet han om at han er en voldtektsmann. 

Nei, det tror jeg ikke. Helt ærlig så tror jeg at han hadde fått det han ville og ikke så noe poeng i å ha henne der lengre.

Uansett om dette juridisk sett var en voldtekt, gråsone eller bare drittsekk-oppførsel så er jeg usikker på om mannen ser det sånn, og om han evt har dårlig samvittighet.

Anonymkode: d83a8...4ec

• Liker 5
  • Nyttig 1
Sykkelkopp skrev (3 minutter siden):

Men så ble hun med likevel. Som er et ja.  Hun sier også selv hun var åpen for sex i denne tråden. Det var ikke denne typen sex hun så for seg og hun ville ikke bli kastet ut etterpå. Hun føler seg brukt.

Jeg er enig i at det var dårlig og uansvarlig oppførsel fra mannen. Det jeg reagerer på er de som sier dette er voldtekt. Jeg vet ikke hva som menes med kvelertak, jeg tar gjerne hånden rundt halsen. Men ikke hardt på en måte som faktisk kan kvele noen eller som man ikke kommer seg ut av..

Du er direkte farlig via å hevde hardnakket at du på en eller annen måte kan VITE med sikkerhet at dette ikke var ett overgrep.

Selv om man samtykker til intimitet betyr ikke det at kroppen til den andre er en buffé;

la oss si du tenkte du skulle bli med noen inn på soverommet som ville lede til litt klining og de penetrerer deg analt fordi det var sexen DE ville ha; så var svaret du fikk etterpå at du «indirekte samtykket» fordi du ble med på soverommet og du fikk bare ikke «sexen du ville ha».

Du har ingen anelse om det TS beskriver er en kriminell handling eller ikke; ingen av oss gjør det! 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 9
  • Nyttig 6

Dette er et overgrep. Denne mannen brydde seg åpenbart kun om seg selv og egen vinning. At TS går i frys og ikke får uttrykket sin mening her er jo fordi hun får sjokk, og dessverre er dette det reaksjonsmønsteret som ofte skjer i overgrep. Man får ikke frem et ord og blir helt låst. Derfor er det uhyre viktig at man faktisk tar seg tid til å snakke sammen om hva man liker og ikke liker, og kan være så enkelt som: "er dette ok for deg?" Denne mannen hadde dog neppe brydd seg om det heller. 

Anonymkode: b3557...11e

• Liker 1
  • Nyttig 7
Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden):

Du er direkte farlig via å hevde hardnakket at du på en eller annen måte kan VITE med sikkerhet at dette ikke var ett overgrep. Selv om man samtykker til intimitet betyr ikke at kroppen til den andre er en buffé; la oss si du tenkte du skulle bli med noen inn på soverommet som ville lede til litt klining og de penetrerer deg analt fordi det var sexen DE ville ha; så var svaret du fikk etterpå at du «indirekte samtykket» fordi du ble med på soverommet du fikk bare ikke «sexen du ville ha». Du har ingen anelse om det TS beskriver er en kriminell handling eller ikke; ingen av oss gjør det! 

Under sex prøver man seg frem. Bruk voksenstemmen om noe er ugreit.
Ja jeg har hørt dette om plutselig analpenetrering før, og jeg skjønner det ikke. Det er ikke bare å stappe rett inn, det tar litt tid. Plenty med mulighet til å si nei. Det kommer ikke som en overraskelse når den endelig er inne.

Jeg baserer meg på infoen her. Du sier ingen kan vite, men du reagerer ikke på de som hardnakket påstår det VAR voldtekt. Som jo også er farlig påstand psykologisk, da å få høre og overbevist om at man ble voldtatt fører til større psykologiske ettervirkninger.

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 3
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det tror jeg ikke. Helt ærlig så tror jeg at han hadde fått det han ville og ikke så noe poeng i å ha henne der lengre.

Uansett om dette juridisk sett var en voldtekt, gråsone eller bare drittsekk-oppførsel så er jeg usikker på om mannen ser det sånn, og om han evt har dårlig samvittighet.

Anonymkode: d83a8...4ec

Ts her. Jeg kommer ikke til å følge tråden lenger da det blir for vondt. 
Beklager om jeg provoserte dere som synes dette er normal oppførsel som jeg la opp til selv. 

• Hjerte 17

Annonse

Dette hørtes ikke noe særlig ut - skjønner godt du sitter igjen med en dritkjip følelse.

Skjønner at det trigger å svare på spørsmål, men det essensielle her er jo hva som skjedde imellom disse tingene du beskriver. 

Om du vil anmelde altså, noe som kan være høyst aktuelt her. Men det avhenger litt av dine (manglende responser). 

Bare som eksempler: 

- Dytting ned: vennlig veiledning eller press og i tillegg holde hodet fast

- Innimellom det beskrevne: var du i frys, eller sa/gjorde du ting som kan oppleves som samtykke

- Rive av klær: gjorde du det samme på ham

Ja, du skjønner sikkert hvor jeg vil.

Man bør kunne vise til at man var passiv og redd - og ikke var med.

Om du var tilbskeholden, ikke tok initiativ underveis - og han braste på med handling X og Y uten å hensynta deg underveis så tenker jeg en anmeldelse kan være på sin plass. 

For om han ikke ser alle de røde flaggene her så bør han lære det. 

Å ta kvelertak på fremmede første date er jo absurd. Og jeg liker en litt fast hånd rundt halsen - men her hadde jeg blitt redd.  

• Liker 4
  • Nyttig 2
Sykkelkopp skrev (6 minutter siden):

Når du tenker slik…så lenge man har sagt ja til en date og blir inn på soverommet da er det er frikortet delt ut? Til å ta kvelertak og kanskje analt samleie?

• Liker 10
  • Nyttig 5

Tenker mesteparten ligger på han her. Han viste at han var røff, og da spør man underveis om det går bra med partner, og man tar hverfall ikke kvelertak! Han var ute etter å vise dominans, og gjorde det på så feil måte, derfor tenker jeg at han er en overgrepsmann i teorien. Men, desverre kommer det ingen veg rettslig, så håper at du aldri nærmer deg han igjen! Gjerne få han til å skjelve i buksene og si du vil anmelde kvekertaket (det er vold, og har ingenting i en vanlig seksuell setting å gjøre uten spesifikt samtykke til akkurat det!). Ussel fyr som ikke klarer å tilfredstille kvinner. 

Snakk gjerne med venninner om det, sammen bli tøffere til å si nei. Støtt hverandre før og etter date, ikke gå på date med tvilsomme fyrer som tror de er overlegne. Spør hverandre litt underveis i daten om det går bra, hjelp hverandre ut om det trengs. Er så lei like menn. Oppfører seg dritt og går fri, de er ekle, de får som de vil ig de går fri. Kvinner må klare å tro og føle på den egenverdi dem har, bedre å være evig singel, sexløs enn å sitte med slike følelser i etterkant.

Anonymkode: fb42b...59d

• Liker 1
Annonse
Sykkelkopp skrev (8 minutter siden):

Her forteller du noen som lurer på om de er utsatt for ett overgrep; at de har samtykket til overgrepet.

unnskyld; men det finner jeg direkte forkastelig. 

• Liker 7
  • Nyttig 13
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når du tenker slik…så lenge man har sagt ja til en date og blir inn på soverommet da er det er frikortet delt ut? Til å ta kvelertak og kanskje analt samleie?

Nei, det er aldri frikort. Hvis hun på noe punkt sier nei fordi hun synes det går for langt eller ombestemmer seg stiller man seg 1m unna og tar ikke på damen en gang.  Så tar man det fra der.

• Liker 3

Det er dessverre sånn at når vi blir med dater på soverommet, blir det tolket som et ja til sex. At du opplevde sexen som voldsom og ikke klarte å si nei til det han ønsket å gjøre i senga, er nok i gråsonen, men du vil uansett neppe komme noen vei med det om du anmelder. Men det er klart at sexpreferansene til denne mannen er voldsom, og at det i seg selv kan oppleves som skummelt. Den type sex er slett ikke for alle, og han burde jo så absolutt ha vært roligere. Når det er sånn type sex med kveling og sånn, bør man selvsagt ha snakket om det i forkant om hvorvidt det er greit. 

Anbefaler også å heller møtes ute på offentlige plasser de første datene, og bli bedre kjent før man begynner å dra hjem til hverandre. De første gangene på besøk hjemme er også lurt å gjøre edru, og helst ha muligheten til å komme det hjem på egen hånd så du ikke er avhengig av han for å komme deg hjem. 

Anonymkode: 8bc63...eb4

• Liker 2
Sykkelkopp skrev (48 minutter siden):

Det var ikke at du ble med ham hjem som var utløsende årsak her. Jeg ser ingen grunn til at det skulle være dumt å ta daten hos ham.

Du sa ja til å sette deg i armkroken, dere kysset.
Han lurte på om du ville ligge med ham, så han spurte om du ville bli med på soverommet. Du ble med. Ikke bare sa du ikke nei, du sa ja, iallfall implisitt. Hva trodde du at du sa ja på? En guidet tour på soverommet? Du kunne likevel ombestemme deg når som helst. Han sa sug ham, du gjorde det...

Grunnen til at du føler deg brukt her er at han kastet deg ut etterpå. Damer trenger kos spesielt etter røff sex. Å kaste deg ut var shitty.

Jeg liker ting litt i overkant.

MEN: Alle med sosiale antenner skjønner at det han gjorde - kvelertak, rive av klær, dytte ned på senga, dytte hodet nedentil og kommandere til handling:

Det gjør man ikke med en ukjent.

Med mindre man har hatt grundig samtale på forhånd om akkurat denne type sex, og at begge vil det skal skje. 

Han her er et gigantisk megarødt flagg. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...