Gå til innhold

Dere damer med stor mage som henger, hva syns dere om den ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk for ett fornuftig svar. Ja det er det jeg har lest og at det samler seg over rompe og mage og midje har alltid vært rund men nå syns jeg det ser ille ut. Jeg føler meg dritstygg. Jeg er single og frister lite å gå på date når en ser ut sånn. Jeg skal til privat GU på onsdag, har tatt meg råd til det for å få ordentlig hjelp. Fastlege har ikke peiling på overgangsalder føler jeg. Ja vurdere Mounjaro, da jeg har snakket med flere som går på den og leste på nett at den skal være 12 ganger mer effektiv enn Wegovy. Kvalmen jeg slet med på Wegovy har de jeg har snakket med ikke merket på Mounjaro, de hadde og prøvd Wegovy først, men den er mye dyrere da. 4000 kr i mnd er mye penger for meg i hvertfall. Jeg får se hvordan det blir med lønn og jobb fremover først. 

Jeg klarer ikke akseptere at jeg ser ut som jeg gjør og tror ingen mann vil like en kropp som denne. Usj. 

Du har vært kjempeflink som har klart å akseptere deg selv og kanskje til og med syns du er fin slik du er. Det er dit jeg vil komme og men ja prøver å si fine ting til meg selv i speilet hver morgen men føler meg fortsatt stygg da ha ha ha. 

ts

Anonymkode: 0b019...4ee

Ja fastlegen kan ikke så mye om det. De kan litt om alt. Så å gå til en gynekolog er lurt. Jeg har masse plager. Mye vondt i hode. Glemsk. Irritert. Styrt blødninger. Mye vondt i magen. Ved eggløsning og mensen. Hjertebank. Øresus. Svimmel. Utslitt. Dårlig søvn. Ja dette er noe jeg kom på no. 

Anonymkode: 31bed...94c

AnonymBruker
Skrevet

Vedder bra mye på at dere som skylder alt mulig rart på overgangsalder både spiser usunt og aldri trener styrke. Men overgangsalder er en fil hvilepute for å slippe og ta ansvar for egen helse i hvertfall.

Anonymkode: 34f35...fdd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vedder bra mye på at dere som skylder alt mulig rart på overgangsalder både spiser usunt og aldri trener styrke. Men overgangsalder er en fil hvilepute for å slippe og ta ansvar for egen helse i hvertfall.

Jeg skylder ikke på noe. Mesteparten av magen min er reinspikka latskap, og sånn er det med den saken. Av og til må man kalle en spade for en spade. ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg jogger, og trener fullstyrkeprogram. Fokus på slynge, og kettlebells. Er normalvektig. Spiser to varierte måltid om dagen. Har normal BMI. 

Men magen er ikke flat. Slik er det bare. Da må jeg nok ned 5-10 kg, og det vil ikke være pent i ansikt, med mer. 

Anonymkode: 3a92e...dc6

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror vi alle er godt tjent med å bry oss litt mindre om hvordan vi ser ut og bry oss litt mer om helsa vår.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har helt ærlig slutta å tenke på om jeg er fin eller ikke, og heller begynt å tenke på hvordan jeg føler meg fysisk. Hengemagen min er jeg ikke så glad i, men mer fordi det er ubehaglig å gå i bukser med den og jeg liker ikke skjørt/kjoler. Syntes det var enklere å akseptere utseende når jeg begynte å fokusere mer på hvordan jeg følte meg, for når jeg spiser bra og føler meg frisk så føler jeg meg også fin selv om jeg ikke er pen og tynn hvis det gir mening?

Anonymkode: ec0e9...4bb

Dette er en fin tilnærming. Det er lettere å føle seg bra, enn det er å synes at man ser bra ut. Føler man seg bra, kan dette smitte over, og man syns man ser bra ut, eller i det minste at man er ok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere med menn som synes det er greit at dere har hengemage, er heldige da.

Anonymkode: 70fb6...999

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hengemage, er overvektig, har lipødem og er i overgangsalderen. Trener 2-3 ganger i uka, og spiser sunt. Uansett hva jeg gjør, går jeg ikke ned i vekt. I alle fall ikke hvis jeg ikke sulter meg, men da greier jeg ikke å jobbe. Jeg må ned i 1000-1200 kalorier pr. dag for å gå ned i vekt. Når jeg går ned i vekt, så kommer de ekle fettkulene frem på både legger, lår, rumpe, mage og armer. Ikke spesielt lekkert. Jeg ser deformert ut når jeg er slank. 

Anonymkode: 2fd7d...53e

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Magen er vel det jeg har vært minst fornøyd med gjennom livet, den har aldri vært flat men alltid sett ut som "barnemage". Anyway, etter unger og coachpotatoliv over mange år tok jeg tak i livet og har gått ned 30 kg over 18 mnd. Magen er der fremdeles (sjokk🤭), men den har krympet litt faktisk. Har kun fokusert på kosthold og HIIT trening, så etter sommeren skal jeg starte med styrke og er spent på om magen vil krympe litt til. Har vært inne på tanken på å legge meg under kniven, men har kommet frem til at jeg er som jeg er og heldigvis med en mann som syns jeg er deiligst i verden🙏

Anonymkode: b8b47...d67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dere med menn som synes det er greit at dere har hengemage, er heldige da.

Anonymkode: 70fb6...999

Vel, hengemagen min skyldes delvis at jeg har båret frem de to barna hans, hvorav ett ble tatt med keisersnitt (-> c-section shelf), så det skulle pinadø bare mangle. ;) 

Anonymkode: f9ec1...d4f

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 11.08):

Ja, skyld på overgangsalderen! Ut og gå tur, spis mindre og kontroller kaloriinntaket. 

Anonymkode: 7cef6...b55

Også i mellomtiden kan du og andre uvitende - selv om du tror du kan dette - lese dere opp på det å være overvektig :) 

Anonymkode: cf9aa...e7c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Man kan gå ned i vekt i overgangsalderen også. Kaloribehovet reduseres fordi mangel på østrogen reduserer effektiviteten til insulinet. Det er det eneste som skjer og er grunnen til hvrofor folk går opp i vekt i overgangsalderen- man fortsetter som før. Så løsningen er spise mindre enn hva man er vant med og være mer i aktivitet. Og så kan man jo finne på alle mulige unnskyldninger eller så kan man bare gjøre det. 

Jeg er fullt igang med vektnedgang men har kjempestor hengemage fordi jeg har mye løs hud. Den vil være der til jeg har gått ned nok og spart ihop penger til operasjon. Har også løs hud på armer og lår. Alt skal bort under kniven. 

Anonymkode: 32c15...5b2

Og akkurat dette kan være vanskelig nok, når en føler en spiser for lite allerede og ellers er ganske aktiv fra før. Det er vanskelig å endre på vaner, når i tillegg kroppen er helt ko-ko. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og akkurat dette kan være vanskelig nok, når en føler en spiser for lite allerede og ellers er ganske aktiv fra før. Det er vanskelig å endre på vaner, når i tillegg kroppen er helt ko-ko. 

Jeg vet og er enig i det du skriver her. 

Anonymkode: 32c15...5b2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må gå ned en del kg til så kvalifiserer jeg til opr til å fjernet henget. Jeg klarte å g å ed 10 kg fra jul til nå, men det er vanskelig. 

er 170 cm og 92 kg. Var 132 på det verste. 

Har alltid hatt mage, den plager meg ikke i det daglige, er vant med den. Mannen liker meg som jeg er. ENeste jeg nekter er å gå i bikini, jeg bruker ALLTID badedrakt.  Så da plager den meg nok likevel. 

Anonymkode: 2a66c...992

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 42, veier 127 og er snart i overgangsalderen. Har hengemage og hengepupper, men vet du hva? Jeg klarer meg helt fint med begge deler og det er ingen krise. Jeg har en samboer som elsker hele meg og da inklusive magen min (kosemage i følge han). Det er en mage som har hatt flere barn inni seg, er myk og god og som jeg faktisk er ganske komfortabel med.

Jeg skal gå sakte men sikkert nedover i vekt (Wegovy fungerte ikke) med å holde meg litt mer aktiv og ta inn litt færre kalorier, men jeg har ikke råd til Mounjaro og kjenner meg nesten aldri mett. Har nesten ikke hatt metthetsfølelse siden jeg var liten så mangler nok det hormonet. Må se på budsjettet og se om det kan prioriteres hver måned ved å kutte noe annet, men om ikke er det virkelig ikke en krise. Viktigste er å holde seg i aktivitet og ikke stivne helt til og ikke komme seg ut.

Anonymkode: dfb42...500

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Nådeløs skrev (23 timer siden):

Jeg tror vi alle er godt tjent med å bry oss litt mindre om hvordan vi ser ut og bry oss litt mer om helsa vår.

Amen. Jeg er så lei utseendefokus. Det har tatt helt over. Alltid vært der, men nå velter det inn fra alle kanaler. Og folk blir ikke friskere, de blir syke! Fysisk og psykisk. 

Anonymkode: 4525b...50f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 9.33):

Jeg har svær mage (syns jeg selv da), og er overvektig. Jeg syns sjøl jeg er så stygg for tiden. Jeg er 57 og i overgangsalder og. 

Har prøvd uttallige slanke kurer og wegovy, den siste ble jeg sjuk av. Pluss at de er for dyre for meg da jeg  er single og bor alene og har bare 1 inntekt. 

Har dere klart å akspetere at dere ser sånn ut? Og faktisk syns dere selv er fine? I såfall hvordan klarte du det?

Hva gjorde dere for å bli kvitt den? Føler den er umulig å bli kvitt. 

Jeg er 168 og ca 103 kg så alt for tung. Og overgangsalderen gjorde det ikke noe bedre. 

Anonymkode: 0b019...4ee

Jeg har lært meg å leve med den! Har et stort heng etter to graviditeter. 170 høy og 95 kg. Men bryr meg ikke om hva andre mener om min mage - tror egentlig at ingen bryr seg om den heller, haha! For meg er det viktigste å ha det bra med seg selv. Er ikke syk, kan bruke kroppen som den skal. Jeg tenker at det er helt normalt at kroppen blir sånn. Ønsker man å bli «finere» vil det kreves utrolig mye tid og energi som tas fra viktig familietid, eventuelt kirurgi som kan gi nummenhet og nedsatt følelse i huden. Håper du lærer deg å godta kroppen din som den er!

Anonymkode: f2c69...376

• Liker 1
Skrevet

Hater den 😝 Som med mye annet på kroppen min 🤔

Skrevet

Jeg liker den virkelig ikke. Fikk den etter første svangerskap når jeg var tidlig i 20 årene. Og uansett hvor slank og veltrent jeg til tider har vært, så henger fortsatt magen. 

Jeg klarer ikke å bli komfortabel med den, ,men går fortsatt i bikini og kjoler. Men velger alltid løse bluser / topper og kjoler som skjuler den best mulig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 11.08):

Ja, skyld på overgangsalderen! Ut og gå tur, spis mindre og kontroller kaloriinntaket. 

Anonymkode: 7cef6...b55

Kan love deg at det er høyst berettiget å skylde på overgangsalderen. Selv har jeg nå vært på det som i gamle dager ville vært knallhard diett, i snart et år. Med det har jeg nesten klart å holde vekten, bare gått opp et par kilo. Vil råde alle som trenger å gå ned i vekt til å gjøre det i god tid før de fyller 50, jeg hadde ingen anelse om hvor mye vanskeligere det ville bli. 

Anonymkode: 37961...4f3

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...