AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Jeg har svær mage (syns jeg selv da), og er overvektig. Jeg syns sjøl jeg er så stygg for tiden. Jeg er 57 og i overgangsalder og. Har prøvd uttallige slanke kurer og wegovy, den siste ble jeg sjuk av. Pluss at de er for dyre for meg da jeg er single og bor alene og har bare 1 inntekt. Har dere klart å akspetere at dere ser sånn ut? Og faktisk syns dere selv er fine? I såfall hvordan klarte du det? Hva gjorde dere for å bli kvitt den? Føler den er umulig å bli kvitt. Jeg er 168 og ca 103 kg så alt for tung. Og overgangsalderen gjorde det ikke noe bedre. Anonymkode: 0b019...4ee 2
SPOCA Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai Jeg er ikke spesielt glad i den nei, men mannen elsker hele kroppen min, inkludert den, så da gjør det meg ikke så mye. Nå har jeg gått ned 130 kg, så noe heng må man bare regne med. Men, nå som jeg snart kan trene igjen (har ikke kunnet det grunnet fysiske komplikasjoner etter MA), tenkte jeg å jobbe mer med oppstramming og styrketrening. Jeg regner ikke med å bli kvitt den, den får være som den er. 2 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har svær mage (syns jeg selv da), og er overvektig. Jeg syns sjøl jeg er så stygg for tiden. Jeg er 57 og i overgangsalder og. Har prøvd uttallige slanke kurer og wegovy, den siste ble jeg sjuk av. Pluss at de er for dyre for meg da jeg er single og bor alene og har bare 1 inntekt. Har dere klart å akspetere at dere ser sånn ut? Og faktisk syns dere selv er fine? I såfall hvordan klarte du det? Hva gjorde dere for å bli kvitt den? Føler den er umulig å bli kvitt. Jeg er 168 og ca 103 kg så alt for tung. Og overgangsalderen gjorde det ikke noe bedre. Anonymkode: 0b019...4ee Ja, skyld på overgangsalderen! Ut og gå tur, spis mindre og kontroller kaloriinntaket. Anonymkode: 7cef6...b55 7 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai Istedet for å prøve slankekurer og jallamedisin hva med å prøve noe som faktisk fungerer? Nemlig å spise normalt innenfor egne kalorirammer og komme seg i bevegelse. Styrketrening er også ekstremt viktig i din alder. Anonymkode: 81441...848 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai Tenk helse! Ikke vekt og kalorier og "stygg kropp". Ta kontakt med ernæringsrådgiver, sjekk om du er frisk, og start med trening som du liker. Anonymkode: 4525b...50f 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Istedet for å prøve slankekurer og jallamedisin hva med å prøve noe som faktisk fungerer? Nemlig å spise normalt innenfor egne kalorirammer og komme seg i bevegelse. Styrketrening er også ekstremt viktig i din alder. Anonymkode: 81441...848 Regner med du er i overgangsalder og vet at alt dette stemmer? Jeg jeg vet styrketrening er bra, men jeg trenger hjelp jeg klarer ikke å motivere meg alene. Hadde jeg hatt råd til PT skulle jeg ha fiksa meg det, men det har jeg ikke råd til. Jeg går en 7-8 km i terreng når jeg først er ute å går men pga jobb får jeg ikke tid etter jobb da. Men de dagene jeg har fri så går jeg. Spiser heller ikke så veldig mye usunt. Det er frokost, matpakke til lunsj, middag og banan til kvelds, men noe vektnedgang er ikke å spore. Jeg klarer ikke å gå å være sulten 24/7 da blir hjernen helt fiksert på mat og man sloss mot egen kropp hele tiden det går i noen mnd men så sprekker jeg. Jeg klarer ikke det mentale med å holde seg sterk ovenfor seg selv. Men når jeg ikke slanker meg men prøver bare å spise normalt så går dette veldig fint. Men så fort det blir en diett så blir det tull. Anonymkode: 0b019...4ee 4 6
AnonymBruker Skrevet 25. mai #8 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, skyld på overgangsalderen! Ut og gå tur, spis mindre og kontroller kaloriinntaket. Anonymkode: 7cef6...b55 Råd til deg: ut og gå tur, vær mindre på internett og kontroller utbruddene på KG. Den du svarer legger ikke på noen måte skylda på overgangsalderen. Hun sier bare at OA ikke gjorde ting bedre. Som jo er helt korrekt. Med hormoner i total ubalanse, skjer det mye rart i kroppen, og en av tingene som endres er metabolisme og fettlagring. Anonymkode: a41c0...8fd 11 1 15
AnonymBruker Skrevet 25. mai #9 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Regner med du er i overgangsalder og vet at alt dette stemmer? Jeg jeg vet styrketrening er bra, men jeg trenger hjelp jeg klarer ikke å motivere meg alene. Hadde jeg hatt råd til PT skulle jeg ha fiksa meg det, men det har jeg ikke råd til. Jeg går en 7-8 km i terreng når jeg først er ute å går men pga jobb får jeg ikke tid etter jobb da. Men de dagene jeg har fri så går jeg. Spiser heller ikke så veldig mye usunt. Det er frokost, matpakke til lunsj, middag og banan til kvelds, men noe vektnedgang er ikke å spore. Jeg klarer ikke å gå å være sulten 24/7 da blir hjernen helt fiksert på mat og man sloss mot egen kropp hele tiden det går i noen mnd men så sprekker jeg. Jeg klarer ikke det mentale med å holde seg sterk ovenfor seg selv. Men når jeg ikke slanker meg men prøver bare å spise normalt så går dette veldig fint. Men så fort det blir en diett så blir det tull. Anonymkode: 0b019...4ee Prøv Mounjaro noen måneder. Anonymkode: 8f60e...d9c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai Jeg har lært meg å akseptere kroppen min og være glad for hva den får til i hverdagen. Ja, magen henger og det vil den alltid gjøre. Anonymkode: 26070...0fc 3 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #11 Skrevet 25. mai Har litt mage ja. Den kom over natten følte jeg når jeg ble 43 år. Spiste det samme og gjorde alt det samme. Men nei. Har nettopp vært på kurs om overgangsalder. Og hun sa det var veldig vanlig at det samlet seg der. Så jeg har bare godtatt det. Trur jeg. Mannen elsker det. Jeg har jo nesten vært topptrent i mange år. Så litt vanskeligere å tenke at dette er den nye meg. Men jeg prøver å ta kontrollen med overgangen. Jeg skal til gynekolog og se om dette er noe vi kan fikse. Eller om jeg må gå med alle disse plagene noen år til før jeg er over overgangsalderen. Anonymkode: 31bed...94c 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #12 Skrevet 25. mai Man kan gå ned i vekt i overgangsalderen også. Kaloribehovet reduseres fordi mangel på østrogen reduserer effektiviteten til insulinet. Det er det eneste som skjer og er grunnen til hvrofor folk går opp i vekt i overgangsalderen- man fortsetter som før. Så løsningen er spise mindre enn hva man er vant med og være mer i aktivitet. Og så kan man jo finne på alle mulige unnskyldninger eller så kan man bare gjøre det. Jeg er fullt igang med vektnedgang men har kjempestor hengemage fordi jeg har mye løs hud. Den vil være der til jeg har gått ned nok og spart ihop penger til operasjon. Har også løs hud på armer og lår. Alt skal bort under kniven. Anonymkode: 32c15...5b2 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #13 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har litt mage ja. Den kom over natten følte jeg når jeg ble 43 år. Spiste det samme og gjorde alt det samme. Men nei. Har nettopp vært på kurs om overgangsalder. Og hun sa det var veldig vanlig at det samlet seg der. Så jeg har bare godtatt det. Trur jeg. Mannen elsker det. Jeg har jo nesten vært topptrent i mange år. Så litt vanskeligere å tenke at dette er den nye meg. Men jeg prøver å ta kontrollen med overgangen. Jeg skal til gynekolog og se om dette er noe vi kan fikse. Eller om jeg må gå med alle disse plagene noen år til før jeg er over overgangsalderen. Anonymkode: 31bed...94c AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man kan gå ned i vekt i overgangsalderen også. Kaloribehovet reduseres fordi mangel på østrogen reduserer effektiviteten til insulinet. Det er det eneste som skjer og er grunnen til hvrofor folk går opp i vekt i overgangsalderen- man fortsetter som før. Så løsningen er spise mindre enn hva man er vant med og være mer i aktivitet. Og så kan man jo finne på alle mulige unnskyldninger eller så kan man bare gjøre det. Jeg er fullt igang med vektnedgang men har kjempestor hengemage fordi jeg har mye løs hud. Den vil være der til jeg har gått ned nok og spart ihop penger til operasjon. Har også løs hud på armer og lår. Alt skal bort under kniven. Anonymkode: 32c15...5b2 Akkurat ja . Anonymkode: 32c15...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #14 Skrevet 25. mai Jeg har lært meg å akseptere at magen aldri vil være helt flat og stram igjen. Med mindre jeg går på et knallhardt trenings- og kostholdsregime. Og det synes jeg faktisk ikke er pent på kvinner nærmere 50. Man ser gjerne bare sliten og dratt ut ellers, om magen skal være helt flat og stram. Har klær som passer godt, og skjuler litt. Drar en hold in shorts på meg under kjoler. Bukser med høyt liv. Har gått fra bikini til badedrakt. Har avslappet forhold til det sammen med mannen. Anonymkode: 3a92e...dc6 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har svær mage (syns jeg selv da), og er overvektig. Jeg syns sjøl jeg er så stygg for tiden. Jeg er 57 og i overgangsalder og. Har prøvd uttallige slanke kurer og wegovy, den siste ble jeg sjuk av. Pluss at de er for dyre for meg da jeg er single og bor alene og har bare 1 inntekt. Har dere klart å akspetere at dere ser sånn ut? Og faktisk syns dere selv er fine? I såfall hvordan klarte du det? Hva gjorde dere for å bli kvitt den? Føler den er umulig å bli kvitt. Jeg er 168 og ca 103 kg så alt for tung. Og overgangsalderen gjorde det ikke noe bedre. Anonymkode: 0b019...4ee Jeg er 44 år, så har nok ikke opplevd effekten av overgangsalder enda, selv om jeg nok er perimenopause. Men jeg har lipødem (som gjør at noe fett ikke går bort). Bruker Wegovy og vekten er nå på et nivå den ikke har vært siden jeg var tenåring. Lipødemet og vektnedgang gjør jo at huden ikke er stram, men jeg er likevel glad for at kroppen fungerer bedre med mindre vekt. Hvilken dose var du på av Wegovy? Prøvde du å holde deg på laveste dose slik at kroppen ble vant? Det er jo mulig å få en større penn, og bruke lavere dose for at det ikke skal bli så dyrt. Ellers så er det jo viktig hva du spiser, ikke nødvendigvis hvor mye. Det er viktig å sove nok og sørge for god balanse mellom stress og hvile. Anonymkode: 00f36...07b
AnonymBruker Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har litt mage ja. Den kom over natten følte jeg når jeg ble 43 år. Spiste det samme og gjorde alt det samme. Men nei. Har nettopp vært på kurs om overgangsalder. Og hun sa det var veldig vanlig at det samlet seg der. Så jeg har bare godtatt det. Trur jeg. Mannen elsker det. Jeg har jo nesten vært topptrent i mange år. Så litt vanskeligere å tenke at dette er den nye meg. Men jeg prøver å ta kontrollen med overgangen. Jeg skal til gynekolog og se om dette er noe vi kan fikse. Eller om jeg må gå med alle disse plagene noen år til før jeg er over overgangsalderen. Anonymkode: 31bed...94c Takk for ett fornuftig svar. Ja det er det jeg har lest og at det samler seg over rompe og mage og midje har alltid vært rund men nå syns jeg det ser ille ut. Jeg føler meg dritstygg. Jeg er single og frister lite å gå på date når en ser ut sånn. Jeg skal til privat GU på onsdag, har tatt meg råd til det for å få ordentlig hjelp. Fastlege har ikke peiling på overgangsalder føler jeg. Ja vurdere Mounjaro, da jeg har snakket med flere som går på den og leste på nett at den skal være 12 ganger mer effektiv enn Wegovy. Kvalmen jeg slet med på Wegovy har de jeg har snakket med ikke merket på Mounjaro, de hadde og prøvd Wegovy først, men den er mye dyrere da. 4000 kr i mnd er mye penger for meg i hvertfall. Jeg får se hvordan det blir med lønn og jobb fremover først. Jeg klarer ikke akseptere at jeg ser ut som jeg gjør og tror ingen mann vil like en kropp som denne. Usj. Du har vært kjempeflink som har klart å akseptere deg selv og kanskje til og med syns du er fin slik du er. Det er dit jeg vil komme og men ja prøver å si fine ting til meg selv i speilet hver morgen men føler meg fortsatt stygg da ha ha ha. ts Anonymkode: 0b019...4ee
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai Er over 40 og vært feit siden jeg kom i puberteten når jeg var 11. Lever fint som feit, aldri hatt et problem med å få kjæreste og kroppen min har fint klart å bære fram barn så jeg er i det store og det hele fornøyd med kroppen. Selvfølgelig så skulle jeg gjerne hatt Jessica Alba sin kropp på slutten av 90-tallet men er fornøyd med en kropp som virker. Anonymkode: 9b7bd...27d 2 4 1
LeannahDL Skrevet 25. mai #18 Skrevet 25. mai Magen min ser ut som en dissende badering, og jeg ikke spesielt glad i den, nei. Men den er nå der, enten jeg vil eller ei. Gikk ned 16 kilo, men da hang den jo bare enda mer. Skal ikke være lett. 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #19 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Akkurat ja . Anonymkode: 32c15...5b2 Og dessuten så er vekten på stedet hvil. Bare forflyttet seg. Jeg er slank. Lell om man har mage. Anonymkode: 31bed...94c 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #20 Skrevet 25. mai Jeg har helt ærlig slutta å tenke på om jeg er fin eller ikke, og heller begynt å tenke på hvordan jeg føler meg fysisk. Hengemagen min er jeg ikke så glad i, men mer fordi det er ubehaglig å gå i bukser med den og jeg liker ikke skjørt/kjoler. Syntes det var enklere å akseptere utseende når jeg begynte å fokusere mer på hvordan jeg følte meg, for når jeg spiser bra og føler meg frisk så føler jeg meg også fin selv om jeg ikke er pen og tynn hvis det gir mening? Anonymkode: ec0e9...4bb 5 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå