Gå til innhold

"Hold porto borte fra toll-lappen"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har netttopp bestilt noe som kommer på rimelig nøyaktig 180 NOK, men med porto runder det 210 NOK.

Hvordan formulerer jeg en høflig mail om de kan være så vennlige å holde portoen separat fra toll-lappen (heter det toll-klarering tro?).

Meget mulig det er det de gjør uansett, men jeg vil helst være SIKKER på dette, for at pakken skal gå raskt og greit gjennom tollen.

På forhånd takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest allium
Skrevet

Hva med noe sånt:

"Please don't include the shipping cost on the customs declaration".

Men uansett, hvis du tar vare på kvitteringen din, og den spesifiserer hva som er porto, kan du vise den til posten hvis de krever deg for mva, og da slipper du unna. Det har jeg gjort flere ganger.

Skrevet (endret)
Hva med noe sånt:

"Please don't include the shipping cost on the customs declaration".

Men uansett, hvis du tar vare på kvitteringen din, og den spesifiserer hva som er porto, kan du vise den til posten hvis de krever deg for mva, og da slipper du unna.  Det har jeg gjort flere ganger.

Men hva med det du betaler for tollbehandlingen da? Slipper du å betale det også?

Endret av Latee
Gjest allium
Skrevet
Men hva med det du betaler for tollbehandlingen da? Slipper du å betale det også?

Ja. Jeg har bare tatt hentelappen (der toll, mva og gebyr står), og ringt posten. Så ber de meg om å sende kvitteringen, den har jeg som regel på e-post, så det går greit. Beskjed gis til det lokale postkontoret, og jeg henter pakken uten å betale.

Skrevet
Ja.  Jeg har  bare tatt hentelappen (der toll, mva og gebyr står), og ringt posten.  Så ber de meg om å sende kvitteringen, den har jeg som regel på e-post, så det går greit.  Beskjed gis til det lokale postkontoret, og jeg henter pakken uten å betale.

Takk! da ringte jeg posten nå og de sa jeg bare skulle ta med kvitteringen ned på postkontoret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...