AnonymBruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Hei, Jeg var veldig usikker på hvilket forum jeg skulle legge denne tråden under.. Jeg opplever generelt en manglende interesse for det meste, kjeder meg mye og sliter med å underholde meg selv. Ting føles veldig meningsløst - som jeg venter på at noe interessant skal dukke opp som fanger oppmerksomheten. Dagens gjøremål fremstår lite givende, og jeg lurer stadig på om det er slik livet skal være. Selv når jeg gjør ting som «burde» føles greit, så kjennes det bare ut som noe jeg gjør for å få tiden til å gå frem til jeg skal legge meg. Jeg føler meg ikke deprimert, men mer likegyldig til livet og at det bare… er. Tips? Anonymkode: 09b04...d8f
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): mer likegyldig til livet og at det bare… er. det er jo det det er. Livet er bare. Ikke alle trenger å lage noe stort ut av det. Anonymkode: 518bf...c8a
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): det er jo det det er. Livet er bare. Ikke alle trenger å lage noe stort ut av det. Anonymkode: 518bf...c8a Det forstår jeg også. Men jeg sitter i sofaen, ser på nyheter og drikker kaffe på morgenen og tenker «dette er meningsløst». Står og lager middag og tenker «dette er meningsløst». Det er ikke bra? TS Anonymkode: 09b04...d8f
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det forstår jeg også. Men jeg sitter i sofaen, ser på nyheter og drikker kaffe på morgenen og tenker «dette er meningsløst». Står og lager middag og tenker «dette er meningsløst». Det er ikke bra? TS Anonymkode: 09b04...d8f Skru av nyheter først og fremst.Gå deg en tur,hør på fugler,kjenn på regnet i ansiktet. Anonymkode: 695c6...201
AnonymBruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skru av nyheter først og fremst.Gå deg en tur,hør på fugler,kjenn på regnet i ansiktet. Anonymkode: 695c6...201 Skal man holde på med det i 90 år da? Hva er vitsen? Anonymkode: c4be3...729
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal man holde på med det i 90 år da? Hva er vitsen? Anonymkode: c4be3...729 Bli inne du. Anonymkode: 695c6...201
AnonymBruker Skrevet 25. mai #8 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det forstår jeg også. Men jeg sitter i sofaen, ser på nyheter og drikker kaffe på morgenen og tenker «dette er meningsløst». Står og lager middag og tenker «dette er meningsløst». Det er ikke bra? TS Anonymkode: 09b04...d8f Det er ikke bra. Gir deg rett i det. Likegyldighet er faktisk vår verste fiende. Å finne mening i det som kan gi deg mening, og som du vet gir mening for deg er superviktig. Så da er mitt spørsmål. Hva gir mening for deg? Hva gjør deg glad? Anonymkode: afce7...ef7 1
Gregarious Skrevet 25. mai #9 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skal man holde på med det i 90 år da? Hva er vitsen? Anonymkode: c4be3...729 Poenget er å oppsøke opplevelser som kan gi ekte glede. Ofte krever dette at man aktivt kultiverer en interesse før man får en form for "avkastning" i form av lykke. Det innebærer å sette av tid og fokus til for eksempel en hobby som med tiden kan oppleves som både meningsfull og berikende. Hadde jeg vært deg, ville jeg laget en liste over aktiviteter som i teorien kunne vise seg å være givende. Deretter ville jeg valgt en og utfordret motstanden mot å komme i gang. Om du klarer å bryte gjennom og finne glede i den, vil det ikke bare gjelde akkurat den aktiviteten det blir også et bevis på hva som faktisk er mulig. Dette er relativt godt dokumentert innen psykologi. Slik som delayed gratification og flow-teori. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai Begynn å trene, trening selv noen få minutter tilsvarer en standard anti depressiv tablett. Trening er litt moro og etter hvert blir du mer interessert i det meste. Finn noen som har en lidenskap for noe, det smitter over veldig lett. Anonymkode: b3f9e...3e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå