Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har håpløs hud.. Ansiktshuden min er så tørr at den nesten sprekker, og etter å ha hatt en ganske god periode med ultracalming cleanser og intensive moisture balance er jeg på vei tilbake til slik det var før. Har prøvd å bytte ut kremen med vichy termal fix 2, som jeg syns virkere fetere enn Intensive moisture balance. Allikevel har jeg sviende tørr hud hver gang jeg har renset den, og jeg i panna og på nesa flasser jeg. Bruker ikke vann til å skylle av ultracalming, men myke bomullskluter. Har også prøvd å være helt sminkefri en uke, uten at det hjalp nevneverdig. I tillegg har jeg brukt fuktighetsserumet til Dermalogica, som lindrer, men det tar ikke helt rotta på problemet.

For ti minutter siden klinte jeg inn et mmtykt lag med vichy i hele ansiktet, og det har forsvunnet som dugg for solen nå.. :forvirret:

Noen som har tips til hva jeg burde finne på? Jeg har tenkt på å skaffe meg en egen nattkrem, nå bruker jeg samme kremen morgen og kveld, men problemet er at de feteste kremene gjør at jeg får (flere) kviser, og det vil jeg jo heller ikke ha.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Kanskje Eucerin fra apoteket kan være noe? Det er en serie som skal være spesielt beregnet for veldig tørr hud, eksem og lignende.

Jeg kjøpte en lotion i den serien for å prøve å bli kvitt noen nupper på overarmene, og den ser iallefall ut til å hjelpe.

Står endel om de ulike produktene her:

http://www.eucerin.no/ranges/face/range.html

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg vil også anbefale jojobaolje, under en vanlig dagkrem. Jojobaolje er lik hudens eget fett, og tetter ikke porene. Trekker raskt inn, og gir godt med fuktighet. Jeg kjøpte akkurat en flaske på apoteket, og den kostet 125 kroner for 100 ml.

Ellers synes jeg rensen Sensifluid fra Aderma, også på apotek, er mildere enn Ultracalming Cleanser. Den er basert på havre, og kan skylles eller tørkes bort.

Gjest Gjest
Skrevet

Olje er fint ja!

Og en god fuktmaske kanskje...

Men ikke begynn å bland inn produkter fra apoteket om de inneholder dårlige stoffer for huden, fortsett med dermalogica.. Husk at de har fått en enda fetere krem nå...

Gjest Gjesta
Skrevet
Olje er fint ja!

Og en god fuktmaske kanskje...

Men ikke begynn å bland inn produkter fra apoteket om de inneholder dårlige stoffer for huden, fortsett med dermalogica.. Husk at de har fått en enda fetere krem nå...

På meg høres det ut som om huden mangler fukt; pøser du da på med for mye fett, vil du få kviser som reaksjon. Jojobaolje gir fuktighet; kanskje du heller burde teste ut Skin Smoothing Cream i tillegg?

En ting jeg glemte å si i det forrige innlegget mitt: Jeg slet også med hud som flasset uansett krem, og av og til underjordiske kviser på haken. Dette bedret seg betraktelig da jeg begynte å bruke Facial Cream fra MD Formulations under den vanlige kremen. Den fjerner tørre flak, og gjør at kremen trekker bedre ned i huden. Nå, to år etter, bruker jeg fortsatt Facial Cream, og huden er mye finere.

Gjest Gjest
Skrevet
På meg høres det ut som om huden mangler fukt; pøser du da på med for mye fett, vil du få kviser som reaksjon. Jojobaolje gir fuktighet; kanskje du heller burde teste ut Skin Smoothing Cream i tillegg?

En ting jeg glemte å si i det forrige innlegget mitt: Jeg slet også med hud som flasset uansett krem, og av og til underjordiske kviser på haken. Dette bedret seg betraktelig da jeg begynte å bruke Facial Cream fra MD Formulations under den vanlige kremen. Den fjerner tørre flak, og gjør at kremen trekker bedre ned i huden. Nå, to år etter, bruker jeg fortsatt Facial Cream, og huden er mye finere.

Når huden nesten sprekker, høres det for meg ut at huden trenger litt fett også...

Jeg har selv vært hos hudpleier med en tørr/fet og mega sensitiv hud, og til meg fortalte hun at jeg må løse det tørre/sensitive problemet før jeg begynner å ta knekken på kvisene.

Grunnen var at overhuden min hadde total mangel på fett.. (litt talgprod under), og hvis jeg ikke behandlet dette riktig ville jeg bare få skikkelig store, vonde kviser som en reaksjon..

Jeg syntes først og fremst du bør komme deg til en hudpleier, og i mellomtiden så bruk en middels fet krem som kan normalisere huden din...

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Styr unna apotekvarer.

Kom deg heller til en hudpleier hvor de har ordentlig kunnskap og produkter som faktisk virker.

Endret av vimselims
Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg bruker eucerin fra apotek, en liten glasskrukke. eneste som funker på meg. har ikke en eneste tørr flekk i ansiktet lengre.

Gjest vimse
Skrevet

Tråden er ryddet for utenomsnakk.

Vimselims

-moderator-

Skrevet

Takk for tips! Jeg skal forsøke med jojobaolje (fås kjøpt på helsekost om jeg ikke tar feil?)

Jeg tror nok problemet med kviser oppstår fordi jeg kliner inn ansiktet med krem flere ganger om dagen. Jeg byttet fra Skin smoothing til intensive moisture fordi jeg ikke syns skin smoothing ga nok, men kanskje jeg skal prøve en kombinasjon av jojobaolje og skin smoothing i stedet. Passer fint, vichykrukken er straks tom. (Utrolig dustete med krukke forresten, orker ikke tenke på alle bakteriene oppi der, og jeg gidder ikke bruke spatel..)

Gjest gjest1
Skrevet

Hva renser du med? Jeg har også tørr hud og bruker mange av de samme produktene som deg (jojobaolje inkludert). Har brukt rensemelken fra Dr. Hausckha nå i vinter og den er super til tørr hud. Den virker også lindrende på sviende og irritert hud. Den legger igjen en liten film på huden, men den renser som bare det!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jojobaolje er billigere på apotek enn i helsekost, i hvertfall da jeg kjøpte.

Skrevet

Forsøkt Yaoh Hampsalve? Den fungerer godt mot kviser på meg, og gir mengder med fett til tørr hud. Merker og at den tar fort knekken på den eksemliknende flekken jeg får når det er kaldt. Koster en liten 100 lapp for en krukke på 56 gram.

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve den rensemelken, Lily, selv om jeg egentlig har vært fornøyd med ultracalming cleanser.

Icleglow; Jeg ser for meg at den blir FOR fet? Bruker jeg for fete kremer popper kvisene opp som bare det.

Skrevet
Kanskje jeg skal prøve den rensemelken, Lily, selv om jeg egentlig har vært fornøyd med ultracalming cleanser.

Icleglow; Jeg ser for meg at den blir FOR fet? Bruker jeg for fete kremer popper kvisene opp som bare det.

Ikke at jeg kan garantere noe, men jeg har faktisk hørt en del som sier de bruker den MOT kviser, pga at den inneholder eteriske oljer osv. For meg og samboeren har det iverfall fungert slik.

Jeg har periodevis rikelig med småkviser, og da hjelper det faktisk å ha på et TYKT lag, og gi blaffen i at ansiktet skinner som en sol i en halvtimes tid ;) Han har brukt den litt på skuldre og lignende, og det rensket godt opp hos han. Tror han smurte seg daglig i et uke eller to, før det nærmest var borte. Det snodige er at det nå har vært borte i flere måneder, selv om jeg tror ikke han har husket på å smøre seg.

Så på det bittelille forsøkmaterialet jeg har (to personer :ler:) så er det en uovertruffen kvisekur :)

Skrevet

Ikke dårlig! Spørs om jeg ikke må teste ut det også da, hehe. Blir dyrt, dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...