Gå til innhold

Meh... Volvo EX60 forsinket

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Volvo elbil er en av få elbiler jeg vurderer å kjøpe. Nå leser jeg at EX60 som skulle bli arvtageren til den utrolig populære XC60 blir forsinket! De andre elbilene til Volvo SER bra ut (i motsetning til veldig mange andre elbiler), så hadde store forventninger til nye EX60. 

Jeg har hatt noen Volvoer før, så kjenner til kvaliteten på de også.

Litt skeptisk også til at Volvo ser ut til å slite mer enn før, med forestående kostnadskutt og nedbemanning. Det gjør meg jo bekymret for fremtiden til bilmerket.

Hva tenker andre, er Volvo verdt å vente på?

Anonymkode: 3fc03...0cc

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842596-meh-volvo-ex60-forsinket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle har vel innskjæringer og kutt om dagen. Det er vel huket inn en ny (gammel?) adm dir og da gjør en ofte noen omprioriteringer.

Og skulle de av en eller annen grunn gå konkurs er jeg rimelig sikker på at noen andre tar over. I motsetning til Fisker og mange andre «nykommere».

Jeg er og såpass fornøyd med kvalitet, komfort og servicenivå på nyere Volvoer at det blir ganske sikkert en ny Volvo når min XC60 skal pensjoneres.

• Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De andre elbilene til Volvo SER bra ut

Det gjør de sannelig, men de er veldig dårlige. Svært lite plass innvendig ift klassestandarden - EX30 er en katastrofe - og teknologisk sett hinker de bak konkurrentene. Jeg forstår det ikke helt, Geely har helt ok kompetanse på dette, men får det ikke til lel.

Prøv noen konkurrenter som Kia EV6, Hyundai Ioniq 5, Tesla Y, BYD Sealion 7 osv.

Anonymkode: 6192e...223

• Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Volvo elbil er en av få elbiler jeg vurderer å kjøpe. Nå leser jeg at EX60 som skulle bli arvtageren til den utrolig populære XC60 blir forsinket! De andre elbilene til Volvo SER bra ut (i motsetning til veldig mange andre elbiler), så hadde store forventninger til nye EX60. 

Jeg har hatt noen Volvoer før, så kjenner til kvaliteten på de også.

Litt skeptisk også til at Volvo ser ut til å slite mer enn før, med forestående kostnadskutt og nedbemanning. Det gjør meg jo bekymret for fremtiden til bilmerket.

Hva tenker andre, er Volvo verdt å vente på?

Finnes da andre Volvoer enn ex60. Husk og på at nye el Volvoer har mye bugs i systemet. 
Tror du får mindre irritasjon ved å kjøpe en som har vært i markere noen måneder enn en helt fersk en. 

Anonymkode: 7db02...5a6

• Nyttig 1
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det gjør de sannelig, men de er veldig dårlige. Svært lite plass innvendig ift klassestandarden - EX30 er en katastrofe - og teknologisk sett hinker de bak konkurrentene. Jeg forstår det ikke helt, Geely har helt ok kompetanse på dette, men får det ikke til lel.

Prøv noen konkurrenter som Kia EV6, Hyundai Ioniq 5, Tesla Y, BYD Sealion 7 osv.

Hmmm... er det fare for at EX60 blir liten inni også?

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Finnes da andre Volvoer enn ex60. Husk og på at nye el Volvoer har mye bugs i systemet. 
Tror du får mindre irritasjon ved å kjøpe en som har vært i markere noen måneder enn en helt fersk en. 

Anonymkode: 7db02...5a6

Men EX90 blir for stor og de andre litt for liten tror jeg. Og dagens XC60 for dyr med avgifter og bruktpris.. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men EX90 blir for stor og de andre litt for liten tror jeg. Og dagens XC60 for dyr med avgifter og bruktpris.. 

Den store trusselen for EX60, er prisen: Volvo har økt prisene mye på vei til El drift, og jeg frykter det kommer til å være den største ulempen med bilen.

Det andre er forsinkelsen: i utgangspunktet er dette en forminsket EX90 på en kjent plattform: det skal ikke være grunnlag for forsinkelser her EX er en volum modell som skal konkurrere i et tøft marked og bør ha minst mulig egenutviklede komponenter.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hmmm... er det fare for at EX60 blir liten inni også?

Jeg har ikke sett den ennå, men her er problemstillingen:

En skikkelig elbil står på en såkalt "skateboardplatform" med batteri under gulvet og flatt gulv inni. Det gir stor fleksibilitet og stor plass.

Kompromissbiler slik som Volvo leverer, har kardangtunnel og et ikke optimalisert design, programstyring og motoropplegg som gir mindre plass og mindre effektive drivsystemer.

Når Volvo da også er mye dyrere enn tilsvarende bedre biler som Kia EV6 eller Tesla model Y, ser jeg ikke motivasjonen for å kjøpe Volvo. Ja, Volvo er best på sikkerhet og knall på komfort, men svakt på mye annet. Til og med ergonomi har de jo fomlet til med skjermløsningene sine og må se seg slått av noe så ordinært som en Kia.

• Nyttig 1
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 12.23):

Jeg har kjørt både Tesla 3 og Volvo EX40, og byggekvaliteten er ikke sammenlignbar.  Volvo er premium-opplevelse på alle felter, Tesla er en skramlekasse.

Jeg eier ingen av delene, så ingen preferanser på forhånd ut over at jeg gjerne VIL like Tesla siden de er/var utfordreren.

Snok1 skrev (2 timer siden):

Jeg har kjørt både Tesla 3 og Volvo EX40, og byggekvaliteten er ikke sammenlignbar.  Volvo er premium-opplevelse på alle felter, Tesla er en skramlekasse.

Jeg eier ingen av delene, så ingen preferanser på forhånd ut over at jeg gjerne VIL like Tesla siden de er/var utfordreren.

Det har du helt rett i, material-, lakk- og byggekvaliteten i Tesla er pissedårlig. Har alltid vært slik med amerikansk bil generelt. Men det er heldigvis ikke bare de to merkene tilgjengelig på markedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...