AnonymBruker Skrevet 23. juni #61 Skrevet 23. juni newman01 skrev (3 minutter siden): Da er det litt fiffig at det reklameres for en BZ4X fra ditt ståsted... (med forbehold at jeg har rotet med anonyme koder og har blandet deg med en annen). Jeg skal verken ha Tesla eller Toyota, men må bare minne Tesla-menigheten på at det finnes folk der ute som har andre ønsker eller krav enn det Tesla oppfylle. Jeg blir så oppgitt over at når noen spør om en elbil her inne, kommer disse ihuga Tesla-frelste på banen, og påstår at det ikke finnes noe bedre. Jeg vil påstå at det gjør det. Men alt kommer an på hvilke kriterier bilen skal fylle. Anonymkode: 9691e...dd6 2
catman Skrevet 23. juni #62 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal verken ha Tesla eller Toyota, men må bare minne Tesla-menigheten på at det finnes folk der ute som har andre ønsker eller krav enn det Tesla oppfylle. Jeg blir så oppgitt over at når noen spør om en elbil her inne, kommer disse ihuga Tesla-frelste på banen, og påstår at det ikke finnes noe bedre. Jeg vil påstå at det gjør det. Men alt kommer an på hvilke kriterier bilen skal fylle. Anonymkode: 9691e...dd6 Men la nå folk være da. Noen synes Tesla er best, noen synes Toyota er best, noen synes Trabant er best. La de gode argumentene "vinne" istdf. å bli målløst oppgitt. Det er jo hele poenget. Og det fantastiske med bilmarkedet i Norge i dag er at spennvidden er enormt. Du får virkelig veldig forskjellige biler nå - og rimelige er de også! En gullalder for bilinteresserte.
AnonymBruker Skrevet 23. juni #63 Skrevet 23. juni catman skrev (4 timer siden): Men la nå folk være da. Noen synes Tesla er best, noen synes Toyota er best, noen synes Trabant er best. La de gode argumentene "vinne" istdf. å bli målløst oppgitt. Det er jo hele poenget. Og det fantastiske med bilmarkedet i Norge i dag er at spennvidden er enormt. Du får virkelig veldig forskjellige biler nå - og rimelige er de også! En gullalder for bilinteresserte. Når trådstarter spør om fordelene med en Toyota BZ4X, kun blir fortalt hvor grusom bilen er, og spesielt da i forhold til en Tesla, er det lov å minne *menigheten* på at Tesla ikke er lyset, livet og veien for alle. Anonymkode: 9691e...dd6 1 1
LiseTV Skrevet 23. juni #64 Skrevet 23. juni Eneste fordelen er at den sikkert blir lett å selge fordi mange tror at det verdens beste bil.
catman Skrevet 23. juni #65 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når trådstarter spør om fordelene med en Toyota BZ4X, kun blir fortalt hvor grusom bilen er, og spesielt da i forhold til en Tesla, er det lov å minne *menigheten* på at Tesla ikke er lyset, livet og veien for alle. Anonymkode: 9691e...dd6 Det er mer konstruktivt å komme med alternative forslag. Tror alle vet nå at Kia EV6 og Hyundai Ioniq 5 er i praksis toppen av kransekaka. Kanskje Xpeng G6 er med her.
newman01 Skrevet 24. juni #66 Skrevet 24. juni (endret) catman skrev (10 timer siden): Det er mer konstruktivt å komme med alternative forslag. Tror alle vet nå at Kia EV6 og Hyundai Ioniq 5 er i praksis toppen av kransekaka. Kanskje Xpeng G6 er med her. Xpeng G6 har ikke spesielt bra frontlys etter hva jeg har hørt. Der er Matrixlysene til VAG vesentlig bedre. Om man bryr seg om kjørelys på mørke kvelder. Det var en av de bedre tingene med Polestar-bilen jeg hadde før Endret 24. juni av newman01
AnonymBruker Skrevet 24. juni #67 Skrevet 24. juni newman01 skrev (1 time siden): Xpeng G6 har ikke spesielt bra frontlys etter hva jeg har hørt. Der er Matrixlysene til VAG vesentlig bedre. Om man bryr seg om kjørelys på mørke kvelder. Det var en av de bedre tingene med Polestar-bilen jeg hadde før Greit poeng, men Polestar er vel ellers elendig? Strømforbruk som en lastebil, krampt og trangt interiør (maks 1,80m i baksetet (!) med svært midttunnel), dårlig software, dårlig førermiljø og høy pris. Hva fikk deg til å kjøpe en slik? Anonymkode: 21ebd...edf
newman01 Skrevet 24. juni #68 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Greit poeng, men Polestar er vel ellers elendig? Strømforbruk som en lastebil, krampt og trangt interiør (maks 1,80m i baksetet (!) med svært midttunnel), dårlig software, dårlig førermiljø og høy pris. Hva fikk deg til å kjøpe en slik? Anonymkode: 21ebd...edf Høyt strømforbruk ja. Kardangtunell ja. Trangt ganske enig. Fenomenale kjøreegenskaper. Førermiljø bra syntes jeg. Software MILEVIS foran f.eks dagens Volkswagen ID.7. Prisen syntes jeg var ok på tidspunktet jeg kjøpte den, 2020. Ikke mange bilmodeller på den tiden som hadde firehjulstrekk, 400km rekkevidde, gode lys og pris på 500k med glasstak, PixelLEDlys, oppgradert anlegg, hengerfeste, avansert cruisekontrol og selvkjørende egenskaper. TeslaY og ID4 fantes ikke da jeg fikk den bilen.
AnonymBruker Skrevet 24. juni #69 Skrevet 24. juni newman01 skrev (4 timer siden): MILEVIS foran f.eks dagens Volkswagen ID.7 Hehe, nå er jo Volkswagen absolutt bunnslam i elbilverdenen også. Men du har helt rett i at kjøreegenskapene var ganske gode og dette med firehjulstrekk hadde jeg rett og slett glemt. Men det er jo sant det at det er så mange så forskjellige biler der ute at man finner noe til enhver smak. Anonymkode: 21ebd...edf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå