Gå til innhold

Kjøpe bZ4X. Hva er fordeler ved bilen?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Stygg eller ikke er jo smak og behag. Men, ja, Toyota har bommet noe sinnssykt når det gjelder design det siste tiåret.

Helt skrekkelig. Før lagde Toyota driftssikre og kjedelige biler, nå lager de schtøgge biler hvor elbilene er ti år etter konkurrentene.

Lurer på hvor mye Toyota har brent av på hydrogen -satsingen? Det har vært episk koko å følge med på!

Endret av Snok1
  • Liker 2
Skrevet

God plass, men altfor lav tilhengervekt,ubrkeleg for min del.

AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (26 minutter siden):

Teslaen er selv girskift automatisk.

Meg bekjent selges det ingen helelektriske biler som har girkasse, kun reduksjonsgir. Du kan kjøre elektrisk med girkasse i noen ladbare hybrider; Kia og kanskje Jeep?

Anonymkode: 21ebd...edf

Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Enig med deg med Honqqi, men de selges vel ikke lenger?

Bortsett fra det er Toyota i særstilling schtøggest. Sorry.

 

Som sagt, det er ikke bare Hongqi som lager stygge biler. Toyota kommer langt ned på den listen. Og jeg kjører ikke Toyota selv. 

Skrevet

USA begynner å ligne på Tyskland på 1930-tallet, og Kina vet vi alt om. Så at folk velger japanske bil er veldig positivt i dag, ligger mye penger i bilindustrien. Korea er også positivt, men de har lavere fartstid og generelt litt annet rykte enn japanerne. Det vil også si at de mest sannsynlig ivaretar arbeiderne sine på en helt annen måte enn kineserne. Greit å tenke over hva man sponser.

Toyota er et velkjent merke som har behov av å ivareta sitt gode navn og rykte. De var også raskt ute med hydrogen-prototype, og kunne fort ha vært verdensledende på "utslippsfri" biler.

Når det er sagt har jeg ikke peiling på det praktiske. En kjenning har en sånn, og er veldig fornøyd.

  • Liker 1
Skrevet
Tekumseh79 skrev (3 minutter siden):

Toyota er et velkjent merke som har behov av å ivareta sitt gode navn og rykte. De var også raskt ute med hydrogen-prototype, og kunne fort ha vært verdensledende på "utslippsfri" biler.

Men det ble de altså ikke fordi verdens største bilkonsern gikk inn i kollektiv demens og valgte verdens dårligste konsept. Som eneste bilprodusent. Og holdt på den planen i ti år mens alle de andre utviklet elbiler som gruser alle andre konsepter.

Det er ingen grunn til å kjøpe Toyota idag, de har ingen troverdighet og lager schtøgge biler med gårsdagens løsninger.

Vel bekomme.

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Meg bekjent selges det ingen helelektriske biler som har girkasse, kun reduksjonsgir. Du kan kjøre elektrisk med girkasse i noen ladbare hybrider; Kia og kanskje Jeep?

Anonymkode: 21ebd...edf

Det er to elbiler på på markedet med girkasse , Porsche Taycan og Audi e-tron GT.

De har en totrinns automat.

  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (4 timer siden):

Men det ble de altså ikke fordi verdens største bilkonsern gikk inn i kollektiv demens og valgte verdens dårligste konsept. Som eneste bilprodusent. Og holdt på den planen i ti år mens alle de andre utviklet elbiler som gruser alle andre konsepter.

Både Hyundai, BMW og Mercedes har fortsatt en hånd i hydrogenkonseptet. Men kun de to asiatiske merkene har biler man får kjøpt. Mye verre løsning enn elektrisk, det er jeg enig i.

TBL12 skrev (4 timer siden):

Det er to elbiler på på markedet med girkasse , Porsche Taycan og Audi e-tron GT.

De har en totrinns automat.

Fascinerende, det visste jeg ikke. Likevel har Taycan ganske høyt snittforbruk?

Anonymkode: 21ebd...edf

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Meg bekjent selges det ingen helelektriske biler som har girkasse, kun reduksjonsgir. Du kan kjøre elektrisk med girkasse i noen ladbare hybrider; Kia og kanskje Jeep?

Anonymkode: 21ebd...edf

Altså, den setter seg i gir automatisk. Revers også. 

Den vet om den skal forover eller bakover..

Etter du har hatt Tesla skjønner man ikke hvorfor det er sånne girvelger greier i biler. 

AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (10 minutter siden):

Altså, den setter seg i gir automatisk. Revers også. 

Den vet om den skal forover eller bakover..

Etter du har hatt Tesla skjønner man ikke hvorfor det er sånne girvelger greier i biler. 

Hæ, hvordan i alle dager skal bilen vite det? Tar den aldri feil? Jeg har kjørt en del Tesla og hater at den ikke en gang har fungerende fartsholder. TACC driver å fantombremse stadig vekk.

Anonymkode: 21ebd...edf

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hæ, hvordan i alle dager skal bilen vite det? Tar den aldri feil? Jeg har kjørt en del Tesla og hater at den ikke en gang har fungerende fartsholder. TACC driver å fantombremse stadig vekk.

Anonymkode: 21ebd...edf

Teslaen vet du skal kjøre til jobb også, så den legger inn jobbreisen når du setter deg inn i bilen. Samme når du skal hjem.. automatisk. 

Den har kameraer, disse ser det du ser. Da velger den gir for deg. 

Fantombremsingen er fartsgrense kart som ikke er oppdaterte, problem på alle merker. Lastebiler over gulstripa, imot, er ikke fantombremsing men kollisjonsunngåelse. Kjekt å ha. Sett følsomhet på early, da er det mykest. 
 

dog mode. Biodefence mode (renere luft enn sykehus). Sentry mode tyveri hindring, dashcam opptak ved å tute. 
 

Etter Tesla blir alle andre biler nedtur. Null årlig service. Best rente. Billige biler. Ikke rart de er Norges mest solgte. 

 

AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (4 timer siden):

Teslaen vet du skal kjøre til jobb også, så den legger inn jobbreisen når du setter deg inn i bilen. Samme når du skal hjem.. automatisk. 

Den har kameraer, disse ser det du ser. Da velger den gir for deg. 

Fantombremsingen er fartsgrense kart som ikke er oppdaterte, problem på alle merker. Lastebiler over gulstripa, imot, er ikke fantombremsing men kollisjonsunngåelse. Kjekt å ha. Sett følsomhet på early, da er det mykest. 
 

dog mode. Biodefence mode (renere luft enn sykehus). Sentry mode tyveri hindring, dashcam opptak ved å tute. 
 

Etter Tesla blir alle andre biler nedtur. Null årlig service. Best rente. Billige biler. Ikke rart de er Norges mest solgte. 

 

Og nettopp derfor ligger tesla på en solid jumboplass, når det kommer til feil på det meste når PKK kommer snikende på fjerde året😂😂😂😂

Anonymkode: 36b9e...f59

AnonymBruker
Skrevet
Surreal skrev (På 26.5.2025 den 18.17):

Hvilke biler mener du er bedre? 

Hvis du tenker samme klasse og pris?

Vet ikke hva en BZ4X går for, men ville seriøst vurdert NIO. Genialt at man kan bytte batteri og gå fra tomt til fullt på 3 min, og at man kan lease batteriet å slippe å tape verdien på bilen pga batteritilstand.

Anonymkode: d878a...659

AnonymBruker
Skrevet

Du får en bil med lav tilhengervekt og mye masete oppgraderinge.     Du får solgt den eler byttet inn fordi den heter det den heter og godt likt.   Kjøp ikke Tesla, den får du problem med å bli kvitt uten  å tape mye penger.

Anonymkode: b795c...6a1

AnonymBruker
Skrevet

Hørt mye bra om de kinesiske el bilene. Vært passasjer flere ganger og som passasjer er de veldig behagelige.

Anonymkode: e216c...d5c

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 12.20):

bZ4X er en litt snodig bil. Du får mye mer - rekkevidde, plass, features - hos andre konkurrenter fra Korea og Kina.

Anonymkode: 21ebd...edf

Ja, trangt og elendige seter er det også

Anonymkode: e0da2...ed3

Skrevet

Det kommer en oppgradert versjon snart som skal fikse noen av bilens problemer:

 

Den er fortsatt utrolig stygg, så best å sitte inni, men det er faktisk Toyota sin raskeste bil noensinne. Litt gøy, det.

Skrevet
Sander33 skrev (På 29.5.2025 den 18.37):

Teslaen vet du skal kjøre til jobb også, så den legger inn jobbreisen når du setter deg inn i bilen. Samme når du skal hjem.. automatisk. 

Er det bra? Hvem deler Tesla denne kunnskapen med?

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (37 minutter siden):

Er det bra? Hvem deler Tesla denne kunnskapen med?

Det står i personvernerklæringen.

Anonymkode: 1aad7...8dc

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt bZ4X i ett år nå og er kjempefornøyd. Oppgraderte fra toyota auris TS hybrid. Vi synes det er god plass inni bilen (begge sjåfører er relativt lave), god kjørekomfort og vi har ikke hatt noe problemer sålangt. Vi synes rekkevidden har vært helt innafor og kjører ikke henger, men valgte hengerfeste til sykkel osv. 

Eneste minuset er lakken. Vi valgte svart som ikke er metallisk og derfor er litt svakere. Så ville valgt en annen farge.

Anonymkode: 606a4...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...