Majer Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai (endret) Halvparten av gifte skiller seg, og det er helt vanlig med mine og dine barn. Hele hensikten min med et nytt forhold er å få barn, eventuelt kjøpe en dyrere bolig. Men jeg vil ikke holde damer for narr og såre dem. Vil egentlig være åpen og ærlig om intensjonene mine. Hvordan gå fram på en ryddig måte? Jeg har allerede spurt single kvinner på byen vedrørende barn, men det ender i avvisninger Endret 25. mai av Majer Skiveleif
AnonymBruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Gud forby at du med en så kynisk tilnærming til livet og andre mennesker får barn.!!! Hvorfor ikke være åpen for at ting faktisk kan gå veldig bra? Anonymkode: 2aa3d...42a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai Du ønsker et midlertidig forhold som kun skal vare et par år? Og i løpet av disse to årene skal dere få barn og kjøpe hus sammen, og deretter skal dere gjøre det slutt? 🤣 Dette var det mest autistiske jeg var lest her inne på lenge, LOL Anonymkode: affd1...060 10 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai Hvorfor skulle en kvinne ønske å starte en relasjon med deg, føde ditt barn og kjøpe hus sammen hvis intensjonen din er at det skal vare et par år? Anonymkode: 9004a...864 5
cafflatte Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai Ikke rart du blir avvist når du snakker om barn med single kvinner på byen. Hva med å vente med å ta denne samtalen?
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai Store spørsmålet er, hva skal du med barn?! De ødeleggelsene som kommer med barn er massive. Forbli lykkelig som singel Anonymkode: 803f5...521
AnonymBruker Skrevet 25. mai #8 Skrevet 25. mai Så du ber dem være kjæresten din et par år for deretter å sitte igjen som alenemor? Barn (familie) er et langtidsprosjekt. De fleste kvinner vil da naturlig nok prøve å finne en partner som holder lenger. Hvis de vet de blir alenemødre uansett kan mange foretrekke å få IVF fremfor å ha en barnefar de må forholde seg til som de er usikre på skikketheten til. Ellers synes jeg det er flott du ikke vil lure noen! Kanskje du finner den spesielle damen som har gitt opp forhold, men som vil samarbeide om barneprosjekt? Men de er det gjerne få av, eller de er desperate/ har dårlig tid. Anonymkode: 35d6e...aea
AnonymBruker Skrevet 25. mai #9 Skrevet 25. mai Fordi kvinner som bare vil ha barn, heller drar til Danmark enn å knytte seg til noen, og bli stående med et hus de ikke har råd til. Hvilken fordel tenker du at det er for kvinnen når hun heller kan gjøre alt det hun er i dag, slippe en å forholde seg til hva barnefordeling angår og konflikt over økonomien..?! Høres ut som et mareritt og utelukkende noe for DEG, ikke DERE. Anonymkode: 5e774...153 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så du ber dem være kjæresten din et par år for deretter å sitte igjen som alenemor? Anonymkode: 35d6e...aea Til hans forsvar så er han ikke tydelig på det. Kanskje han ser for seg å bli alenefar? Anonymkode: 9004a...864
AnonymBruker Skrevet 25. mai #11 Skrevet 25. mai Og folk sier romantikken er død? 😬 Anonymkode: 7088e...e0f 2
SPOCA Skrevet 25. mai #12 Skrevet 25. mai Du får bare si det som det er, og se hvordan responsen er. Ikke så mye annet du får gjort. Selv hadde jeg vel løpt, fordi jeg hadde sett på deg som ganske useriøs. For øvrig er ikke skillsmisseraten på 50%, men 37,1 %. Bare sånn for å være helt korrekt. Og jeg har stor tro på at forhold kan holde livet ut. Både foreldrene til mannen min og mine egne foreldre er fremdeles gift, og ser ut til å være lykkelig gift. Det går an.
Daria Skrevet 25. mai #14 Skrevet 25. mai (endret) Jeg lurer litt på hva du egentlig ser for deg på lang sikt, når årene avsatt for forhold er over, hus er kjøpt og barn produsert og du er klar for å kvitte deg med kvinnen som har bidratt til dette. Jeg antar at du skal ha huset, men hvordan skal du kompensere henne for hennes bidrag og samtidig ha råd til å beholde en bolig du ikke kunne kjøpt på egen hånd? Hva med barnet, dette uskyldige lille mennesket du har bragt til verden vel vitende om hvor mye du har planlagt å ødelegge for det innen kort tid (for selv om du har en langtidsplan og ikke investerer følelser i dette, vil barnet oppleve et brudd som like grusomt og verdensomveltende som et barn med et mer normalt og kjærlig utgangspunkt)? Er du fornøyd med å ha videreført dine gener og forventer at hun tar ansvaret og blir alenemor? Skal du beholde ungen også? (Iså fall bør noen varsle barnevernet). Bevisst og planlagt bruk og kast av både kvinner og barn, og så lurer du på hvorfor du ikke får napp hos noen? Det er mulig en god terapeut kan gi deg noen hint... Endret 25. mai av Daria 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du ønsker et midlertidig forhold som kun skal vare et par år? Og i løpet av disse to årene skal dere få barn og kjøpe hus sammen, og deretter skal dere gjøre det slutt? 🤣 Dette var det mest autistiske jeg var lest her inne på lenge, LOL Anonymkode: affd1...060 Enig😂 Anonymkode: 9487b...b2c
Sivensvans Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai Majer skrev (5 timer siden): Halvparten av gifte skiller seg, og det er helt vanlig med mine og dine barn. Hele hensikten min med et nytt forhold er å få barn, eventuelt kjøpe en dyrere bolig. Men jeg vil ikke holde damer for narr og såre dem. Vil egentlig være åpen og ærlig om intensjonene mine. Hvordan gå fram på en ryddig måte? Jeg har allerede spurt single kvinner på byen vedrørende barn, men det ender i avvisninger Ble litt nysgjerrig på hva som er bakgrunnen for det du ønsker deg? Og, hvorfor akkurat et par år? Jeg synes det er en ærlig sak at du ønsker deg det du ønsker - det er ditt liv - og, veldig bra at du er åpen og ærlig om det. Det kan tilmed være at du finner noen som ønsker det samme som deg, selv om de kvinnene nok ikke vokser på trær. De fleste kvinner drømmer om et godt og langt liv med mannen de elsker (og, som elsker dem), som de har laget barn med og skapt et hjem med. Det er nok grunnen til at du blir avvist når du forteller om intensjonene dine. Men, ikke alle kvinner er like - så, det kan jo være du lykkes.
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai Om jeg velger å få barn med noen er det svært sårbart og jeg vil trenge dem. Ikke for en vær pris, ikke om de er utro eller vi ikke fungerer. Men jeg kommer aldri til å våge det skumle store å få barn med en jeg vet har foten ut døra allerede. Hun er bare en inkubator for deg. De planlegger ikke å slå opp på forhåndn. Økonomisk- NEI. Hvorfor skal man??? Men kan jo være du finner ei som vil ha barn men frykter å være fanget i et forhold, så deler dere nok til at det gir mening for dere å få sammen. Så bor dere ikke sammen fast. Men har vær deres adresse for senere logistikk. Anonymkode: 4b7c2...6aa 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #18 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi kvinner som bare vil ha barn, heller drar til Danmark enn å knytte seg til noen, og bli stående med et hus de ikke har råd til. Hvilken fordel tenker du at det er for kvinnen når hun heller kan gjøre alt det hun er i dag, slippe en å forholde seg til hva barnefordeling angår og konflikt over økonomien..?! Høres ut som et mareritt og utelukkende noe for DEG, ikke DERE. Anonymkode: 5e774...153 Ja det stemmer. Tenkte kanskje det var damer som er redd for forhold, men de vil jo kanskje bare ta denne løsningen. Kan jo være noen der ute som vil, men sjangsen er mindre. Anonymkode: 4b7c2...6aa
AnonymBruker Skrevet 25. mai #19 Skrevet 25. mai Majer skrev (9 timer siden): Halvparten av gifte skiller seg, og det er helt vanlig med mine og dine barn. Hele hensikten min med et nytt forhold er å få barn, eventuelt kjøpe en dyrere bolig. Men jeg vil ikke holde damer for narr og såre dem. Vil egentlig være åpen og ærlig om intensjonene mine. Hvordan gå fram på en ryddig måte? Jeg har allerede spurt single kvinner på byen vedrørende barn, men det ender i avvisninger Det er strengt tatt feil at 50% av alle ekteskap ender i skilsmisse. Det stemmer at det er ca dobbelt så mange ekteskapinngåelser som skillsmisser pr. år, men dette er i all hovedsak blandt ektefolk som ble gift for flere år siden (gjennomsnittlig lengde på ekteskap som ender i skillsmisse er 7 år). Når vi vet at det blir færre og færre ekteskap hvert år vil det si at flere enn 50% klarer seg. Sammenlikner du antall skillsmisser med antall ekteskap inngått for 7 år siden får du omtrent 40% skillsmisser. Nå har jeg fått det ut av systemet. Jeg synes du har en fin tilnærming, selv om enkelte her tydeligvis blir støtt av det. Du vet hva du vil, du har også intensjoner om at forholdet skal vare en stund (noen år som du sier), og du er ærlig på at det er ingen garanti. Jeg oppfatter det heller ikke som at du utelukker et forhold for liver, om det skulle passe seg. Jeg synes du er real, og ærlig. Kvinner har i flere tiår krevd at menn skal være ærlige og si hva vi føler. Når du kommer på kvinneguiden og gjør akkurat det, da får du huden full i kommentarene under. Heldigvis er det kvinner som faktisk setter pris på ærlighet, kanskje de ikke ønsker den typen forhold du beskriver, men det er også greit, de vil avvise deg på en høflig måte (forhåpentlivis). Det kunne vært morsomt å se kommentarene om en kvinne hadde skrevet "Jeg ønsker en mann som kan skaffe meg en baby, så kan han ryke og reise for jeg skal ha full omsorg" (mye lenger enn du gikk i ditt innlegg). En del ville hudflettet henne, man ganske mange ville også hyllet henne for å være en sterk kvinne som vet hva husn vil, og ikke trenger en mann (bortsett fra barnebidraget da) Disclaimer: Det er en del år siden jeg sjekket denne statistikken, så det er en viss sansynlighet for at påstanden min er noe unøyaktig. Anonymkode: cfce0...d73 1
Majer Skrevet 26. mai Forfatter #20 Skrevet 26. mai Daria skrev (På 25.5.2025 den 12.58): Jeg lurer litt på hva du egentlig ser for deg på lang sikt, når årene avsatt for forhold er over, hus er kjøpt og barn produsert og du er klar for å kvitte deg med kvinnen som har bidratt til dette. Jeg antar at du skal ha huset, men hvordan skal du kompensere henne for hennes bidrag og samtidig ha råd til å beholde en bolig du ikke kunne kjøpt på egen hånd? Hva med barnet, dette uskyldige lille mennesket du har bragt til verden vel vitende om hvor mye du har planlagt å ødelegge for det innen kort tid (for selv om du har en langtidsplan og ikke investerer følelser i dette, vil barnet oppleve et brudd som like grusomt og verdensomveltende som et barn med et mer normalt og kjærlig utgangspunkt)? Er du fornøyd med å ha videreført dine gener og forventer at hun tar ansvaret og blir alenemor? Skal du beholde ungen også? (Iså fall bør noen varsle barnevernet). Bevisst og planlagt bruk og kast av både kvinner og barn, og så lurer du på hvorfor du ikke får napp hos noen? Det er mulig en god terapeut kan gi deg noen hint... Jeg tenker vel å ha barnet 50-100%. Jeg har allerede brukt lang tid i forhold som ikke resulterte i barn og vil ikke kaste bort mer tid. Jeg er enebarn og foreldrene mine er gamle. Boris Johnson har 9 barn, Elon Musk har minst 14. Da tenker jeg som egentlig oppfører meg ganske normalt utenfor KG at jeg burde klart å få en jeg og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå