Ymse meninger Skrevet søndag kl 00:40 #1 Del Skrevet søndag kl 00:40 Ja det høres sikkert rart ut, men jeg har fått et veldig anstrengt forhold til menn sine sovevaner etter en lang rekke opplevelser i datinglivet og i forhold. Vet ikke hvorfor jeg alltid ender opp med disse mannfolkene, men fellesnevneren er at de tar soving fryktelig seriøst. Veldig, veldig opptatt av når de skal legge seg, hvor mange timer søvn de får, om de sover godt, og rutinene her må ikke brytes. Og de snakker mye i denne duren "nå skal det blir godt å sove/snart sovetid nå/trøtt" fra kl 20 om kvelden omtrent.. Jeg kan respektere at folk har ulik døgnrytme, selv er jeg B menneske. Men det jeg reagerer på er når denne sovingen går fremfor alt hos mennene. Inkludert sexliv (ene fyren såg på klokken WHILE DOING THE DEED) og også å introdusere sexliv inn i datingrelasjonen. Jeg avsluttet nylig situationshipet mitt som har gått over 4 mnd. Her var det allerede mye om og men fra hans side, var vanskelig å møtes og var opptatt mange helger slik at møtene våre ble enten tekkelige søndagsdates eller kortere møter i hverdagen (litt lang avstand mellom bostedene). Men det var iallefall 5 helger at han sov hos meg. Første og andre gangen skjedde det ingenting. Han bare la seg for å sove, og det ble bare litt stryking her og der fra min side. Tredje gangen var det heller ingen mine fra hans side til noe annet enn å sove. Og da snakker vi at han la seg til, pakket dynen godt ned mellom oss, sier godnatt og prøver å sovne. Da turde ikke jeg å ta noe sterkere initiativ siden signalene på at det ikke var rom for det var så tydelige. Jeg tok dette opp over tekst, og da sa han at han hadde trodd at jeg ville vente. Og at jeg måtte gi tydeligere tegn på at jeg ville. Jeg svarte at jeg hadde ikke noe behov for å vente, og lurte på hva for signaler han mente jeg hadde gitt som indikerte det. Etterpå var jeg egentlig fornøyd over at vi hadde fått litt klarhet og tenkte at nå var det vel ikke flere misforståelser i veien. Derfor overrasket det meg stort da samme scenario skjedde neste gang. Jeg uttrykket min skuffelse neste dag, men han hadde ikke noe annet å si enn at han slet med å holde seg våken om kvelden (kl 23.). Men om morgenen så står han jo også bare opp. Ved neste og siste overnattingsbesøk så skjedde det samme igjen på kvelden, men grytidlig morgenen etter vekket han meg med å klæsse meg litt for hardt på ræven. Og litt stryking et par timer senere mens han samtidig snakket om kaffetrakting. Så stod han opp. Neste dag spurte jeg hva som var greia, og da mente han at han hadde jo tatt initiativ, men jeg ville ikke. Altså what? Etter dette mistet jeg interessen og gav opp. Jeg kan tydeligvis ikke konkurrere med disse mennene sin sovetrang. Å ikke klare å holde seg våken ved siden av dama når det ligger i kortene at det skal skje noe syns jeg er absurd. Spesielt siden det er tidlig datingrelasjon. Spenningen/tenthet bør vel føre til en viss våkenhet?! Jeg prioriterer gjerne vekk søvn til fordel for intimitet, og gir f i om jeg er trøtt dagen etter. Er jo som regel helg uansett. Hvor vanlig er egentlig dette?? Er det bare meg som tiltrekker meg en viss type? Eller kommer det kanskje av andre issues? Blir gal. Klikker for meg hvis neste eg dater også obsesser over soving. Vi er begge i slutten av 30 åra. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:43 #2 Del Skrevet søndag kl 00:43 Søvn er ekstremt viktig for god helse, like viktig som andre valg i livet. Om man må være på jobb syv, så må man tidlig til sengs. Kanskje du burde finne deg en uføretrygdet mann som kan styre døgnrytmen som du kan være fornøyd med? Anonymkode: 30249...e2f 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymse meninger Skrevet søndag kl 00:48 Forfatter #3 Del Skrevet søndag kl 00:48 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Søvn er ekstremt viktig for god helse, like viktig som andre valg i livet. Om man må være på jobb syv, så må man tidlig til sengs. Kanskje du burde finne deg en uføretrygdet mann som kan styre døgnrytmen som du kan være fornøyd med? Anonymkode: 30249...e2f Han siste her skulle aldri på jobb dagen etter siden d var på helg. Men likevel var det ikke noe slingringsmonn, og han prøvde heller ikke å hinte til å legge seg tidligere så man fikk tid. Ei heller interesse på morgenen før man står opp TS 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:51 #4 Del Skrevet søndag kl 00:51 Ymse meninger skrev (2 minutter siden): Han siste her skulle aldri på jobb dagen etter siden d var på helg. Men likevel var det ikke noe slingringsmonn, og han prøvde heller ikke å hinte til å legge seg tidligere så man fikk tid. Ei heller interesse på morgenen før man står opp TS Med fast arbeidstid kan man ikke bare forandre siden det er helg, oppskrift på katastrofe. Ferie til nød. Anonymkode: 30249...e2f 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymse meninger Skrevet søndag kl 01:04 Forfatter #5 Del Skrevet søndag kl 01:04 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Med fast arbeidstid kan man ikke bare forandre siden det er helg, oppskrift på katastrofe. Ferie til nød. Anonymkode: 30249...e2f Sjukt dramatisk da. Jeg endrer på den hele tiden. Null stress og presterer like bra. Men for hans del så er jo resultatet at det ble ikke noe sexliv og det ble ikke noe dating videre, fordi å rekke leggetid og morgenkaffe er viktigere enn å bygge en relasjon. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:11 #6 Del Skrevet søndag kl 01:11 Det må være en dame jeg virkelig digger som gjør at jeg justerer på døgnrytmen for hennes skyld. M37 Anonymkode: 71497...4cc 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 01:21 #7 Del Skrevet søndag kl 01:21 Dette er en av grunnene til at jeg er singel. Orket ikke maset fra eksen om å være våken hele natten. Hun hadde mulighet til å sove til langt ut på dagen, det hadde ikke jeg. Ble utrolig vanskelig å prestere på jobb uten riktig mengde søvn Anonymkode: 76637...2d3 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:07 #8 Del Skrevet søndag kl 04:07 Jeg elsker at mannen er ærlige og ekte angående søvn. Han har oppfordret meg til å sove, og vi sover gjerne ssmmen om begge er trøtte. Elsker å sove med ham, det gir friskhet og ro. Og gjerne økt tenning eller eventuelt når vi da våkner igjen. Sex og søvn er like naturlige størrelser hos oss. Men høres ikke ut som daten din var særlig engasjert om det ikke skjedde noe romantisk på morgenen heller. Da er det vel bare å si takk for seg? Anonymkode: e6b9c...409 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:20 #9 Del Skrevet søndag kl 04:20 Aldri hatt dette problemet, trodde tråden skulle handle om snorking eller at de tafser i søvne og vekker. Så da må jeg si meg enig i at det kan handle om at de ikke er så engasjerte/interesserte. Anonymkode: df591...8d2 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:26 #10 Del Skrevet søndag kl 04:26 Jeg vil helst sove når det ikke er noe spennende som kommer til å skje. Sex er ikke grunn nok til å holde meg våken. Har du for høye forventninger mens du ikke gir noe særlig tilbake, ts? Anonymkode: 4ab0f...2b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:31 #11 Del Skrevet søndag kl 04:31 Det er det sykeste jeg har hørt, hva pokker?? Er dette blitt en eller annen trend de siste årene? Eller har du på et eller annet vis tiltrukket deg a-seksuelle mannfolk? Det der hadde jeg ikke giddet. Har ikke datet på noen år men håper ikke mannfolka er blitt slik🤨 Anonymkode: 5339f...2a8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 04:40 #12 Del Skrevet søndag kl 04:40 Det du beskriver høres vel så mye ut som usikkerhet eller tilbakeholdenhet rundt sex og intimitet, som rigid søvn-mønster. Hvilke menn er det du plukker opp, og hvilke signaler gir du? Hvis jeg har datet en dame og vi ender opp til sengs så vil jeg alltid sjekke om det er noen mulighet for sex. Anonymkode: 36e52...1a2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet søndag kl 04:52 #13 Del Skrevet søndag kl 04:52 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener at dette er et problem for menn generelt, fordi du har opplevd det noen ganger? Jeg har aldri opplevd dette med menn, det handler nok mer om person. Jeg er også opptatt av søvn, men lar det selvsagt ikke gå utover sexlivet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet søndag kl 05:03 #14 Del Skrevet søndag kl 05:03 Hvorfor har dere ikke sex på dagen? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:40 #15 Del Skrevet søndag kl 05:40 Ymse meninger skrev (4 timer siden): Sjukt dramatisk da. Jeg endrer på den hele tiden. Null stress og presterer like bra. Men for hans del så er jo resultatet at det ble ikke noe sexliv og det ble ikke noe dating videre, fordi å rekke leggetid og morgenkaffe er viktigere enn å bygge en relasjon. Det hadde jeg ikke orket å leve med. Vi legger oss sammen kl 23, uansett om det er hverdag, helg eller ferie. Innimellom litt tidligere om vi er trøtte. Kan drøye det litt på spesielle dager. Til midnatt på nyttårsaften, eller på besøk. Fredag var vi på sommerfest, da dro vi hjemover 23.30. Anonymkode: 48b82...747 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:51 #16 Del Skrevet søndag kl 05:51 Hvor gamle er disse mennene? Dette er slik gamle gubber oppfører seg, slike som er helt fastlåst i rutinene sine og MÅ gjøre ting på samme måte hver dag... Jeg har aldri opplevd dette selv, men jeg har kun datet menn under 40 Anonymkode: 2fe96...b2f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:22 #17 Del Skrevet søndag kl 06:22 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvor gamle er disse mennene? Dette er slik gamle gubber oppfører seg, slike som er helt fastlåst i rutinene sine og MÅ gjøre ting på samme måte hver dag... Jeg har aldri opplevd dette selv, men jeg har kun datet menn under 40 Anonymkode: 2fe96...b2f Jeg er ikke TS. Nå er vi i slutten av 40-årene. Men vi har vært sammen siden tidlig 20-årene. Vi var jo innimellom sent oppe på fest da vi var yngre. Men fra 30-årene har vi foretrukket å rusle hjem rundt midnatt. Og er vi bare hjemme er det veldig sjeldent vi ikke er i seng til 23. Har alltid synes det er nydelig å våkne av meg selv i 6-7 tiden, uka rundt. Og alltid å sovne i det hodet møter puta, og sove dypt natten gjennom. Anonymkode: 48b82...747 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:35 #18 Del Skrevet søndag kl 06:35 Du må nok finne deg noen som har de samme søvnbehovene som deg Ts, hvis ikke kommer dette til å være et stort irritasjonsmoment med eventuell partner. Jeg og min mann steller oss og går og legger oss tidlig. Så tidlig som at vi ser på klokka når den er 22, og tenker at vi må begynne å stelle oss. 22.30 er vi som regel klare for senga. I helgene varer vi litt lenger, men må tidlig opp så ikke lenger oppe enn midnatt, som regel legger vi oss rundt 23.00 i helg. Anonymkode: 6f002...a11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:37 #19 Del Skrevet søndag kl 06:37 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hvor gamle er disse mennene? Dette er slik gamle gubber oppfører seg, slike som er helt fastlåst i rutinene sine og MÅ gjøre ting på samme måte hver dag... Jeg har aldri opplevd dette selv, men jeg har kun datet menn under 40 Anonymkode: 2fe96...b2f Rigiditet er noe som kan finnes blant begge kjønn og alle aldre. For noen bikker det over i en diagnose, for andre er det bare «eksentrisk». I den grad «gamle gubber» oppleves som rigide, så antar jeg at det har mer å gjøre med om de har levd singel lenge, enn det at de er mann eller over 40. Anonymkode: 36e52...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet søndag kl 06:44 #20 Del Skrevet søndag kl 06:44 Hvorfor skal alt alltid skje i sengen ved leggetid? Kona er og slik. Vi har flere timer etter ungene er lagt, og flere timer mens de er på skolen. Men nei, det er når vi skal sove at sex/de dype samtalene må skje. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå