Gå til innhold

Hvordan kan man greie å lykkes med nettdating?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke kommentarer ville fått deg til å tenke; Åh, nei han er ikke seriøs

Hvilke bilder ville fått deg til å bli skeptisk?

Hvor raskt har du gått med på å møte en fra nettdating?

Hvordan har det gått for deg generelt? Har DU noen solskinnshistorier der hvor nettdating har vært full klaff? Enten for deg eller for venner?

Anonymkode: f37ce...ad8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre å lete etter grønne flagg enn bare røde. Det hjelper jo ingen med et fravær av røde flagg, fordi ingen dater en annen person bare fordi de mangler dealbreakere. Den rette personen har "the special sauce".

Jeg har ikke noen detaljer, men jeg har en venninne som fant en kjæreste på Tinder. Han sveipet på henne først. Sånn jeg har skjønt det, var grunnen til at hun gjorde det til en match at han hadde noe litt nerdete i bio-en sin som traff henne og fikk henne til å tenke at han var en potensielt veldig mye bedre kandidat enn mange andre. Skulle jeg tippet, så var det også fravær av det som for henne var røde flagg - som fiskebilder, baris og liknende. Det kan godt hende at sånne nerde-detaljer får en del til å gå fra "meh" til "NEI", men hvis det får en håndfull til å gå fra "meh" til "YES!" har du gjort jobben.

Det blir litt som å søke jobb. Spiller du for trygt, blir du neppe ansatt fordi det alltid finnes bedre kandidater som har noe spesielt ved seg. I praksis er det det samme om arbeidsgiver tenker du er uegnet, eller normalt egnet. Du får ikke noe jobbtilbud, uansett, så du må tørre å sette deg i et dårlig lys for noen - for å potensielt sette deg i et godt lys hos andre. Den samme dynamikken har du i datingverdenen.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
knooters skrev (6 timer siden):

baris

Baris tidobler matchene mine. Ikke hør på hva damer sier de liker i bilder. Alle advarslene fra damer om baris fikk meg til å skjønne at de selv hadde gått for barismann før men de bare var ikke fornøyd med møtet eller noe, så derfor advarer de nå. Alltid prøv å følg oppførselen damer advarer mest mot, for det er det de har brent seg på før, så man vet det fungerer.

AnonymBruker
Skrevet

Damer jeg IKKE sveiper på:

-Treningsbilder

-Falsk hår, vipper, øyebryn etc.

-Selverklærer seg som snille

Den verste av alle. Enten søker eller hevder de har «alt på stell». Livet er dynamsik og uforutsigbart. Naive mennesker er ufattelig lite attraktivt.

Anonymkode: ecc05...ebf

Skrevet

Nettdating er jo litt sjansespill. Man kan være heldig å møte den rette ganske fort eller man kan oppleve å skrive et par meldinger og så forsvinner vedkommende 🤔 

Jeg har opplevd å bli ghostet av en jeg ble kjent med på nettdating. Alt virket lovende, før han plutselig bare forsvant 🤔 

Like etterpå ble jeg kjent med en annen kjempefin fyr, som jeg nå har datet i et par måneder 🥰 Han har holdt kontakten hele veien og jeg er blitt veldig glad i han 🥰 Ser absolutt lovende ut dette 😁

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel alt opptil tilfeldighetene, vi ble kjent på Spraydate for over 20 år siden ♥️

Anonymkode: 2a950...09a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Damer jeg IKKE sveiper på:

-Treningsbilder

-Falsk hår, vipper, øyebryn etc.

-Selverklærer seg som snille

Den verste av alle. Enten søker eller hevder de har «alt på stell». Livet er dynamsik og uforutsigbart. Naive mennesker er ufattelig lite attraktivt.

Anonymkode: ecc05...ebf

For min del er treningsbilder bare positivt ;)

Dårlig profil for min del har f.eks:

- Kun bilder med solbriller
- Uskarpe, dårlige bilder
- Ingen bilder i helfigur
- Masse irrelevante bilder som f.eks naturbilder

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvilke kommentarer ville fått deg til å tenke; Åh, nei han er ikke seriøs

Hvilke bilder ville fått deg til å bli skeptisk?

Hvor raskt har du gått med på å møte en fra nettdating?

Hvordan har det gått for deg generelt? Har DU noen solskinnshistorier der hvor nettdating har vært full klaff? Enten for deg eller for venner?

Anonymkode: f37ce...ad8

IKKE prate med de som har bar overkropp bilder...ser min ex er på Tinder med slikt....Han er en voldelig dritt og......

Anonymkode: e07d3...e5c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær kresen, kritisk og ikke ta det så seriøst. Ha det gøy.

Unmatcher alle som gir en dårlig magefølelse, de som ikke passer med mine verdier og fremtidsønsker osv.

Matcher ikke med menn med dårlige bilder og ingen bio. Liker at profilen er godt fylt ut.

Alt fra baris til fylla og «gutta» bilder. Barn, alkohol, kun treningsbilder +++

Møter kun de som klarer å holde en samtale over noen uker. Mister interessen ellers. Og jeg gidder ikke møte alle som ville møte meg. Møtte vel 10 stk (følte ingen kjemi, 7 av de ville møtes igjen) første gangen. Siste ble kjæresten min. 

Ble singel etter 3 år og møtte mannen som nr 2, blir bare mer kritisk og kresen med årene, heldigvis.

Vet ikke om noen «nye» forhold som ikke startet på Tinder. Alle son har vært sammen i under 5 år møttes der.

Eller søstera mi møtte mannen sin på match.

Anonymkode: d507c...b59

AnonymBruker
Skrevet
Sykkelkopp skrev (12 timer siden):

Baris tidobler matchene mine. Ikke hør på hva damer sier de liker i bilder. Alle advarslene fra damer om baris fikk meg til å skjønne at de selv hadde gått for barismann før men de bare var ikke fornøyd med møtet eller noe, så derfor advarer de nå. Alltid prøv å følg oppførselen damer advarer mest mot, for det er det de har brent seg på før, så man vet det fungerer.

Barist er KVALMT! DET er som regel noe galt med de som har barisbilder og. Kvinner er ikke visuelle! Og det virker veldig horete/fuckboy-aktig ut. 

Anonymkode: e07d3...e5c

• Nyttig 1
Skrevet
Sykkelkopp skrev (13 timer siden):

Å høre på hva damer sier de liker, er det beste rådet en kan få. Det er jo de vi vil ha, og "bro science" som baserer seg på tull om at de "sier en ting og gjør noe annet" er bare bortforklaringer. Det kan kvinner si om menn, også, hvis nå de skulle ha noen morsomme narrativer som ikke stemmer.

Det handler ikke om å ha "brent seg" på det før, det handler om hva en leser ut av det. Barisbilder indikerer noe i retning av fuckboy, noen som ikke har noe mer å tilby enn kropp, noen som er overfladisk, og i hovedsak tiltrekkes av utseendemessige kvaliteter selv og prøver å anvende den samme preferansen på kvinner. Og for all del, det finnes jo noen som liker dette - det er bare langt fra normen. Som du også har oppdaget, siden vi i alle fall er enige om at de aller fleste kvinner sier at barisbilder er turnoff. Du trenger ikke erfaringen her, det holder med ren logikk. Bare tåper må brenne seg på alt før de skjønner tegninga.

Det samme går forøvrig motsatt vei - kvinner vet jo at de får mye dårligere kvalitet på matchene sine hvis de er for lettkledde på bilder, siden de da utstråler "puledokke" mer enn at de vil ha et forhold. Derfor ser du oftere at kvinner viser bra antrekk for å vise seg fra en visuelt bra side, fremfor ren kropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...