AnonymBruker Skrevet 31. mai #181 Skrevet 31. mai Vinterjenta skrev (54 minutter siden): Hva vil du ha da? Du vil ha likestilling men egentlig ikke? En retur til gamle samfunnsnormer vil iallefall ikke gi verneplikt til jenter, de må bli hjemme og føde barn. 🙄 Jeg påpeker at all feminisme ikke er likestilling og all likestilling er ikke feminisme. Noen forumbrukere er litt forvirret og tror at all kritikk av feminisme er ensbetydende med at man vil banke kona tilbake til kjøkkenet. Anonymkode: e13b4...b25
Trolltunge Skrevet 31. mai #182 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg påpeker at all feminisme ikke er likestilling og all likestilling er ikke feminisme. Noen forumbrukere er litt forvirret og tror at all kritikk av feminisme er ensbetydende med at man vil banke kona tilbake til kjøkkenet. Anonymkode: e13b4...b25 Har det overhodet noe å si om likestilling er feminisme eller ikke? 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #183 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hva er det kvinner har "fått" som følge av feminisme som går på bekostning av menn? Jeg har sett dette bli hevdet gang på gang, men jeg har aldri fått noe ordentlig svar på det. Jeg har jo min teori, men det hadde vært greit å få vite hva det er feminismen har "tatt" fra menn. Anonymkode: 3c745...327 Hushjelp, kokk og sexslave. Anonymkode: 2668a...ecd 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #184 Skrevet 31. mai Vinterjenta skrev (1 time siden): Hva vil du ha da? Du vil ha likestilling men egentlig ikke? En retur til gamle samfunnsnormer vil iallefall ikke gi verneplikt til jenter, de må bli hjemme og føde barn. 🙄 Om en krig oppstår, så er det ikke kvinnene som dør på slagmarken. Over en million menn er drept på slagmarken i Ukraina, ca 100 var kvinner på ukrainsk side ,4 på russisk side. Kvinner som føder barn, produserer nye soldater som er mye mer nyttige. Anonymkode: 36a75...88c 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #185 Skrevet 31. mai Trolltunge skrev (3 timer siden): Har det overhodet noe å si om likestilling er feminisme eller ikke? For …eef har en tydelig beskrivelse av de som ikke er feminister: Hvis du er uenig i femiisme er duincel/mannsjåvinist/kvinnehater, ja. Alle menn som har empati og respekt for kvinner, er pr. definisjon feminister. Anonymkode: e13b4...b25
Trolltunge Skrevet 31. mai #186 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): For …eef har en tydelig beskrivelse av de som ikke er feminister: Hvis du er uenig i femiisme er duincel/mannsjåvinist/kvinnehater, ja. Alle menn som har empati og respekt for kvinner, er pr. definisjon feminister. Anonymkode: e13b4...b25 Nei gjerne ikke pr definisjon, og iallefall ikke egendefinisjon ganske ofte, men likevel egentlig, i praksis. Hvilket er hva som virkelig betyr noe. 😉 Selv om jeg står mot å slutte med å kalle meg feminist, på grunn av urimelig drittkasting, hån og å bruke ordet som hersketeknikk (som utvilsomt gjør det fristende å forkaste ordet innimellom), så har feminisme- diskusjoner i stor grad mistet verdi for meg også. Ordet brukes jo ikke for det det står for. Samtidig har ingen funnet opp et bedre ord for dette. Selv om dette er forsøkt har ikke alternativer blitt allmenne. Det feminisme står for er likevel i stor grad blitt så allmenn at vårt samfunn er formet mye rundt det, ned til individnivå. Kall dette hva du vil for min del, men det er egentlig ikke noe annet enn feminisme. 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #187 Skrevet 31. mai Trolltunge skrev (2 timer siden): feminisme- diskusjoner i stor grad mistet verdi for meg også. Ordet brukes jo ikke for det det står for. Samtidig har ingen funnet opp et bedre ord for dette. Selv om dette er forsøkt har ikke alternativer blitt allmenne. Mer universale begreper kan kanskje være likeverd, likestilling, egalitet? Anonymkode: e13b4...b25 1
Trolltunge Skrevet 31. mai #188 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mer universale begreper kan kanskje være likeverd, likestilling, egalitet? Anonymkode: e13b4...b25 Bortsett fra egalitet ligger dette i ordet feminisme. Uten å måtte bruke flere ord. Ensartet blir vi mennesker derimot aldri, og aksept for mangfold og individuell frihet og muligheter er derimot vesentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #189 Skrevet 1. juni Trolltunge skrev (4 timer siden): Bortsett fra egalitet ligger dette i ordet feminisme. Uten å måtte bruke flere ord. Ensartet blir vi mennesker derimot aldri, og aksept for mangfold og individuell frihet og muligheter er derimot vesentlig. Uten sammenligning forøvrig: naturvern ligger også inn under nazisme. Hvis jeg primært var opptatt av å redde naturmangfoldet så ville jeg kalle meg naturverner, ikke nazist. Fordi nazisme inneholder veldig mye annet rart, og ikke alle nazistene var like opptatt av naturvern. Anonymkode: e13b4...b25
Trolltunge Skrevet 1. juni #190 Skrevet 1. juni (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Uten sammenligning forøvrig: naturvern ligger også inn under nazisme. Hvis jeg primært var opptatt av å redde naturmangfoldet så ville jeg kalle meg naturverner, ikke nazist. Fordi nazisme inneholder veldig mye annet rart, og ikke alle nazistene var like opptatt av naturvern. Anonymkode: e13b4...b25 Jeg synes du skal bruke de ordene du finner hensiktsmessige, og så gjør jeg det samme for min del. Det er ingenting ved feminisme jeg ikke står for. Hvilket likevel på ingen måte tilsier at jeg støtter ekstremister av noen slag. Ekstremister synes jeg er skremmende, uansett hva de henger fullstendig fast med smalsyn angående. Inkludert å gjøre kvinner/feminister til sine fiender. Endret 1. juni av Trolltunge 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #191 Skrevet 1. juni Flyktningestrømmen fra Syria er ett av problemene. 79% av alle flyktningene derfra var/er enslige menn. Har ikke sjekket statistikken på resten. Anonymkode: f5838...7ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå