Gå til innhold

Har kvinneunderskudd i norge innflytelse på sex tilgangen ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange  både kvinner og menn går  hver eneste dag rundt  å fantaserer, og har  eit ønske om å ha sex, men får ikkje innfridd sitt ønske.  

Kanskje  er du  for sjenerte til å ta kontakt med det motsatte kjønn, og  er bekymra  om grensesetting , og samtykkeloven. ?  Eller kanskje   lever  du  i eit parforld som opplever utfordringer  med ulikt sexbehov.  ?   Kanskje lever er  du som singel, eller aleneforeldre m/ små barn, og har utfordringer med avlastning å møte ein partner ?. 

Mange distrikt opplever idag stort underskudd av kvinner og eit  mannsdominert miljø på grunn av mangel på kvinnlige arbeidsplasser, og manglende utdanningstibud.  Mange jenter  flytter fra distriktnorge, og til pressområdene, utan returbillett .

Nå bor det over 41 000 flere menn enn kvinner i Norge, og det har ikke vært et så stort kvinneunderskudd som i 2018 siden vi begynte å telle befolkningen for 249 år siden. - Tidligere har kvinnene alltid vært i flertall, men siden 2010 har Norge hatt et underskudd på kvinner. 

Anonymkode: c34ef...fc6

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kvinneunderskuddet er enda større hvis man kun regner med de i fruktbar alder.

Anonymkode: 8964b...140

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sex-tilgang, faktisk.

Hva er greia med menn og denne mekaniske måten å snakke om romantikk på? 

Hva blir det neste, kyssetilgang? Intimt prat-tilgang? Barnetilgang? 

Anonymkode: 2ac4b...398

Neste blir "reproduksjonstilgang" og "forebyggende tiltak mot stemningslidelser".

Anonymkode: 9698c...648

• Liker 7
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, om noe, må det vel bedre sextilgangen? For de/oss av Norges befolkning som er kvinner? Men det er neppe statistisk signifikant. Det er 2 800 000 kvinner i Norge, så de av de 41000 mennene som er  i sexmoden alder kan jo ha sex med hverandre eller noen som ikke tilhører Norges befolkning, det har ingen innflytelse. 
Det jeg er overbevist om, er at mennesker som tenker og bruker et uttrykk som «sextilgang», og forsøker finne eksterne  årsaker til at de selv går rundt og fantaserer og har et ønske om sex de ikke «får», er de som har minst sex. 

Anonymkode: 8a0ef...e4d

• Liker 7
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du frem til eller hva er spørsmålet her?

Anonymkode: 4d3fe...ccf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nå bor det over 41 000 flere menn enn kvinner i Norge, og det har ikke vært et så stort kvinneunderskudd som i 2018 siden vi begynte å telle befolkningen for 249 år siden. - Tidligere har kvinnene alltid vært i flertall, men siden 2010 har Norge hatt et underskudd på kvinner. 

Det der tallet der kan du bare blåse i å dra fram først som sist. Hvis du regulerer det tallet mot andelen homofile/bifile menn (som er større enn andelen lesbiske/bifile kvinner), så har vi allerede et underskudd på mannlige partnere for kvinner, ikke kvinnelige partnere for menn. I tillegg er andelen homofile blandt enslige mannlige immigranter og flyktninger unaturlig høy, så det vil regulere seg selv videre også. 

Anonymkode: cc4d6...43f

• Liker 4
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

Selvfølgelig har det en påvirkning. Det samme har demografi og sosioøkonomiske kår. Menn i Oslo vil ha flere muligheter for sex enn menn i bygdene siden det er langt flere single kvinner her. Så det er et slags feministisk paradoks da man gjerne må tjene en del for å få bo i Oslo

Endret av Majer
Skriveleif
  • Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er at vi ofte ikke ønsker det samme i det hele tatt. 

Ønsker meg en partner og et romantisk liv, ikke sex. Bryr meg null om at sexlivet i Norge ikke fungerer, om resultatet oppstår av at mange ikke har lyst. 

Reis til andre land om det er for få her. 

Anonymkode: 742b8...881

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men som vanlig vil aldri den gjennomsnittlige kvinnen vedgå at det er et matematisk problem som aldri kan løses med at menn bare må "ta seg sammen". Om de ikke er villig til å ha flere menn, så går ikke regnestykket opp.

Anonymkode: 36a75...88c

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men som vanlig vil aldri den gjennomsnittlige kvinnen vedgå at det er et matematisk problem som aldri kan løses med at menn bare må "ta seg sammen". Om de ikke er villig til å ha flere menn, så går ikke regnestykket opp.

Anonymkode: 36a75...88c

Vi lever for mer en sex og har ikke lyst på alle uansett hvor mye de skulle jobbet for det. Alle menn går ikke å sikler eller ber de heller. Dette er ikke et problem alle kvinner og menn har eller trenger å løse. 

Anonymkode: 742b8...881

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg tviler på at denne forskjellen på 1,4% ville gjort det store utslaget for de menn som "sliter med sextilgangen". Første bud er kanskje å komme seg ut av inceltåka og slutte å bruke begreper som "sextilgang", det er super turn-off.

• Liker 27
  • Nyttig 20
Skrevet
Jdz skrev (3 timer siden):

Jeg tviler på at denne forskjellen på 1,4% ville gjort det store utslaget for de menn som "sliter med sextilgangen". Første bud er kanskje å komme seg ut av inceltåka og slutte å bruke begreper som "sextilgang", det er super turn-off.

De 1,4 % vil vel være med å bidra?

Samtidig er nok andelen menn som ikke er bra nok til sex økende, om dette skyldes dårligere menn eller mer kresne kvinner skulle vært interessant å finne ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det synes som om de fleste kvinnelige stemmene ønsker å diskutere ordbruk. Det er litt synd, men det viser at man må tenke seg godt om for å formulere et innlegg om et slikt tema.

Jeg tror som andre har vært inne på at 1.4% fremdeles er lite statistisk sett. Dvs om sjansen er 32% for at en kvinne og en mann liker hverandre så tror jeg ikke at en 1.4% overvekt av menn betyr noe særlig for oddsen matematisk.

Subjektivt så kan man tenke seg at _følelsen_ folk har av ujevne odds gjør noe med hvordan de henvender seg til det annet kjønn, og dermed får betydning i praksis likevel.

Jeg opplever noen ganger at en kvinne som _kunne_ ha vært interessert i meg på jobb eller i en setting hvor det var like mange menn som kvinner, ikke viser interesse hvis det er mange menn til stede.

Anonymkode: e13b4...b25

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er 2 800 000 kvinner i Norge, så de av de 41000 mennene som er  i sexmoden alder kan jo ha sex med hverandre eller noen som ikke tilhører Norges befolkning, det har ingen innflytelse. 

Siden du mener man skal regulere menneskers sex-preferanser, er du sikkert også enig i at man skal forby kvinner å være lesbiske slik at ikke tallene blir ytterligere forskjøvet i menns disfavør?

#sarkasmevarsel

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg opplever noen ganger at en kvinne som _kunne_ ha vært interessert i meg på jobb eller i en setting hvor det var like mange menn som kvinner, ikke viser interesse hvis det er mange menn til stede.

Mener du at det skulle vært innført et slags køsystem for samleie og prokreasjon slik at de samme kjekke mennene ikke alltid bare kan stille seg opp først i køen mens det fremdeles drypper av pikken?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det synes som om de fleste kvinnelige stemmene ønsker å diskutere ordbruk. Det er litt synd, men det viser at man må tenke seg godt om for å formulere et innlegg om et slikt tema.

Jeg tror som andre har vært inne på at 1.4% fremdeles er lite statistisk sett. Dvs om sjansen er 32% for at en kvinne og en mann liker hverandre så tror jeg ikke at en 1.4% overvekt av menn betyr noe særlig for oddsen matematisk.

Subjektivt så kan man tenke seg at _følelsen_ folk har av ujevne odds gjør noe med hvordan de henvender seg til det annet kjønn, og dermed får betydning i praksis likevel.

Typisk sutrete KG-troll å skylde på andre. 😂 En kvinne som "kunne" vært interessert i deg, men ikke er det, velger deg ikke bort pga andre menn men pga deg. 

TS, grunnen til at kvinnene ikke velger å knulle deg er fordi du åpenbart har et merkelig mekanisk menneskesyn. Jeg vil tippe du er klønete sosialt og ikke har spesielt mye empati? Kanskje litt autistisk og, eller bare veldig uerfaren og usikker? Innerst inne ser du på kvinner som mindre verdt enn menn, ikke sant? 

De fleste mennesker merker slikt relativt raskt, og vil derfor velge deg bort. Det er vanskelig å få god kjemi med en som oppfører seg unaturlig. 

"Tilgang på sex" får meg til å tenke at du er en av disse incelguttene som tilber Andrew Tate og andre kvinnehatende fjols. Oppegående menn med normalt fungerende følelsesliv ser ikke på kvinner som objekter. 

Anonymkode: 25d57...eef

• Liker 12
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Siden du mener man skal regulere menneskers sex-preferanser, er du sikkert også enig i at man skal forby kvinner å være lesbiske slik at ikke tallene blir ytterligere forskjøvet i menns disfavør?

#sarkasmevarsel

Du blander «kan» med bør eller noe, og forstår ikke representativitet. Det betyr kan hvis de vil, 41000 av 2800 000 er ikke 41000 spesifikke individer, men en del av denne gruppen. Alle 5 600 000 er det flere enn antallet 41000 i gruppen menn som ønsker ha sex med samme kjønn  eller ønsker ha sex med mennesker utenlands.  
Jeg har ingen steder skrevet «bør». 

Anonymkode: 8a0ef...e4d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Typisk sutrete KG-troll å skylde på andre. 😂 En kvinne som "kunne" vært interessert i deg, men ikke er det, velger deg ikke bort pga andre menn men pga deg. 

TS, grunnen til at kvinnene ikke velger å knulle deg er fordi du åpenbart har et merkelig mekanisk menneskesyn. Jeg vil tippe du er klønete sosialt og ikke har spesielt mye empati? Kanskje litt autistisk og, eller bare veldig uerfaren og usikker? Innerst inne ser du på kvinner som mindre verdt enn menn, ikke sant? 

De fleste mennesker merker slikt relativt raskt, og vil derfor velge deg bort. Det er vanskelig å få god kjemi med en som oppfører seg unaturlig. 

"Tilgang på sex" får meg til å tenke at du er en av disse incelguttene som tilber Andrew Tate og andre kvinnehatende fjols. Oppegående menn med normalt fungerende følelsesliv ser ikke på kvinner som objekter. 

Anonymkode: 25d57...eef

Din kommentar er desv. skivebom og har ingen rot i virkeligheten.  

Min sosiale intelligens ligg truleg langt over igjennomnittet, og kan føye til at  flertallet av mitt kontaktnett både på i sosiale medier og  fysisk er kvinner.  Har m.a. en rekke felles  fritidsintresser saman med kvinner, og har  noen holdninger som mange kvinner legger vekt på. 

Har vert bundet i mange år, og er ikkje en "rundbrenner" men forholdt meg til en partner, men det fortel truleg deg absolutt ingenting 

Usikker på hva du legg i normalt oppegående menn sett igjennom dine øyne.?    

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Mener du at det skulle vært innført et slags køsystem for samleie og prokreasjon slik at de samme kjekke mennene ikke alltid bare kan stille seg opp først i køen mens det fremdeles drypper av pikken?

Jeg er i stand til å uttrykke mine meninger, du står ikke i en posisjon til å snakke på mine vegne. Tøvet over bidrar bare til å trekke diskusjonen ned i søla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...