Lucky.me Skrevet 25. mai #41 Skrevet 25. mai 9,5. Spurte kidsa og fikk en tier og en nier😇 Så lenge ungene spiser, sier takk for maten, og at den er veeeeeldig god, er jeg fornøyd. Jeg leser mange oppskrifter, men lager aldri mat etter oppskrift, liker å tilpasse og eksperimentere. Det er aldri en og samme middag hos meg, not so ever🤣 Eneste jeg bruker nøyaktig oppskrift til er kaker.
Kniv & gaffel Skrevet 25. mai #42 Skrevet 25. mai (endret) Tja, tror det må bli 8. Jeg elsker å lage mat, og kan arbeide på kjøkkenet i timesvis. Jeg liker særlig å eksperimentere og prøve nye retter og sammensetninger. Det som trekker ned, er at jeg ikke er så god til å følge oppskrifter. Jeg liker bedre å improvisere på egenhånd. Er også flinkere med middagsretter enn bakst. Endret 25. mai av Kniv & gaffel Skrivefeil
Nonstop1 Skrevet 25. mai #43 Skrevet 25. mai 4 kanskje. Under snittet. Men god nok til at familien spiser godt. Blir ukomfortabel når noen skal komme på middagsbesøk og serverer da taco eller noe annet veldig enkelt. Er litt synd siden jeg vokste opp med en mor som er kjempeflink til alt av matlaging. Men fikk det aldri lært videre, og som voksen synes jeg det er såpass tidkrevende og lite givende at jeg ikke bruker tid på å sette meg inn i det. Brenner maten alt for ofte fordi jeg ikke har tålmodighet til å stå å røre eller følge med, så jeg begynner på andre oppgaver mens maten varmes.
SPOCA Skrevet 25. mai #45 Skrevet 25. mai (endret) 6-7. Jeg er mye bedre til å bake, skal sies. Synes matlaging er helt greit, men ikke det morsomste jeg vet om. Mannen og stesønnen min elsker maten min da, det er det viktigste. Endret 25. mai av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 25. mai #46 Skrevet 25. mai Maten min blir alltid vellykket, jeg får som regel skryt, jeg følger halvveis oppskrifter, improviserer mye, og lager egne retter. Så det blir alltid spiselig, men gourmet-mat vet jeg ikke om det blir, folk dåner ikke. Jeg legger heller ikke så veldig mye energi i det. Vet ikke hvor på skalaen dette blir, kanskje 6-7? Kan legge til at jeg lærte nøyaktig 0 fra min mor og på skolen, og visste ikke en gang at man kunne lage suppe uten suppepose da jeg flyttet hjemmefra. Kjøpte en internasjonal kokebok og lærte meg å lage mat, og det var vellykket fra første oppskrift. Tidligere hadde jeg bare varmet opp frossenpizza og brukt diverse Toro-poser når jeg lagde mat til meg selv i barndomshjemmet. Kreativiteten gikk så langt som å ha ekstra fyll på en Grandiosa. Anonymkode: 886df...57c
AnonymBruker Skrevet 26. mai #47 Skrevet 26. mai Tror jeg må si 2 🤐 "God" på det jeg komponerer selv, med krydder og tilbehør jeg er vant til, men dårlig på mange typer kjøtt, for utålmodig til å følge oppskrifter som har for mange ulike "etapper" og KAN ikke smake til maten 😂Jeg kan jo selvfølgelig ta litt på en skje og smake sausen. Synes kanskje den er fortreffelig, men så skal den spises sammen med mye annet etterpå og da blir smaken noe helt annet. Er ikke i stand til å bedømme en og en ingrediens på den måten. Anonymkode: 43945...9a7
PurpleTuliip Skrevet 26. mai #49 Skrevet 26. mai 6-7 vil jeg si. Best når det kommer til typisk husmannskost. Nede på -siden når det kommer til typ lasagne, pizza og pasta-retter. Mest fordi jeg ikke liker det selv så har aldri giddet å lære meg det. 8-9 når det kommer til å bake. Gjærbakst er min absolutte favoritt men er ganske ok på kaker, kjeks osv også. Ikke så flink når det kommer til pynting, men er ikke krise. Er jo hjemmelaget 🥰
luxifine Skrevet 26. mai #50 Skrevet 26. mai Kan følge en oppskrift, men tar meg ofte friheter (tilsetter mer eller mindre av noe for å tilfredsstille egne smaksløk). Jeg er kreativ og flink til å bruke Det jeg har liggende i skuff og skap. Tipper jeg er 6-7 på skalaen, med mindre jeg lager mat eller baker for gjester. Da får jeg prestasjonsangst og alt går til h...
AnonymBruker Skrevet 26. mai #51 Skrevet 26. mai Som vanlig så forstår jeg ikke hvordan man kan gi et eksakt svar på slik som man ikke fysisk kan måle. Når jeg har god tid og slipper stress så er jeg en klar 9-er, i hverdagen når jeg hverken har tid til å planlegge skikkelig eller energi til å yte ekstra så ligger jeg på 5. Alt avhenger av hvordan jeg har det og hvordan dagen er. Men når jeg har fri og har ro inni meg så elsker jeg å lage perfekt og spesiell mat. Hater når jeg må ty til Toro, det er bare flaut! Anonymkode: d2d9c...ca3
AnonymBruker Skrevet 26. mai #52 Skrevet 26. mai Kanskje 4? Er relativt god på gjærbakst, og lager gjerne mat fra bunnen. Så lenge jeg følger oppskrift går det bra. Har ikke kunnskap til å kreere egne vellykkede retter. Anonymkode: 9eabe...45d
ThereGoesBob Skrevet 27. mai #53 Skrevet 27. mai 4-5. Men anser matlaging til kun èn person (meg selv) som bortkastet tid så da gidder jeg ikke å legge så mye innsats i det. Ergo: 4-5.
AnonymBruker Skrevet 27. mai #54 Skrevet 27. mai 4. Hadde ikke foreldre jeg kunne lære av og ikke nok interesse til å lære selv. Anonymkode: b4baa...9c7
Ellah Skrevet 27. mai #56 Skrevet 27. mai Rundt 8, de beste rettene rundt 9 kanskje.. Føler jeg er ganske god på å lage mat, både med og uten oppskrift
katties Skrevet 27. mai #57 Skrevet 27. mai (endret) 8 på middager og salater - finner opp nye retter, kan finne ut hvordan man lager det meste eller modifiserer noe eksisterende for å få til riktige smaker, har nok ca 50 ulike krydre på kjøkkenet. Trenger oftest ikke oppskrifter, men bruker det noen ganger. Kan nok finne ut hva jeg kan lage bare man gir meg noen tilfeldige matvarer. 3 når det gjelder kaker. Kan følge en oppskrift og få en kake med konsistensen til pudding... ikke vet jeg hvordan. Når jeg gir det til andre så smaker det bra, men må ofte prøve flere ganger før jeg kommer dit. Og så finnes det mellomting som jeg ikke får helt til, f.eks. gnocci, da det er middag, men også baking 🤨 Endret 27. mai av katties
AnonymBruker Skrevet 27. mai #58 Skrevet 27. mai 3. Jeg har et par retter jeg gjør skikkelig bra bar bunn av. De vipper meg fra 1,5 til 3. Anonymkode: b85ac...17e
AnonymBruker Skrevet 27. mai #59 Skrevet 27. mai Jeg tenker 6-7, men det er nok basert på at jeg kjenner noen som holder seg til halvfabrikata. Jeg er god på noen ting, men jeg er avhengig av gode råvarer og hva som skal lages. Min avdøde mann var klar på at han heller ville spise min mat enn på restaurant. Det er noe jeg har tatt med meg, men jeg innser jo også at ikke alle liker samme mat som oss. Anonymkode: fabb6...228
K.B. Skrevet 27. mai #60 Skrevet 27. mai Jeg har jobbet som kokk og slakter og er imponert over de som gir seg selv 9 og 10. Jeg tenker jeg er en syver på en god dag. Jeg kan alle grunnleggende sauser, jeg kan basic prep, jeg kan lage all slags kraft, jeg kan stykke og dele det meste av kjøtt og fisk og tilberede det skikkelig. Jeg kan åpne og tilberede det meste av skjell og annen sjømat som krabbe og langoustines. Jeg kan lage enkel mat og jeg kan lage komplisert mat, jeg kan så og si garantere at temperaturer er riktig og at alt er ferdig samtidig og jeg kan legge opp pene tallerkener om jeg må, vrir du hånda mi, så kan jeg lage desserter, temperere sjokolade osv. men det er folk som er utrolig mye bedre på det enn meg. Jeg kan også bake basic stuff, men igjen ikke noe jeg har brukt nok tid på til å bli god på det. Har en venn som jobber som baker og holy cow! så bra det han lager ser ut og ikke minst smaker. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå